Witam Panie i Panowie, jest sprawa robimy z kuzynem honde xr650r i wałek rządu był uszkodzony no i kupiliśmy nowy ale bez deko i otworów na zamontowanie że starego, i pytanie jest czy jak złożę bez deko czy xr będzie pracować normalnie czy czeka mnie odsyłanie wałka?
Grzegorz, będzie działać, tylko trzeba szczególnie uważać przy kopaniu aby robić to umiejętnie. Nie można na siłę kopać przez kompresję bo po takich kilkudziesięciu razach może nastąpić złamanie wałka zdawczego, podobnie jak następuje to często w xr400 po zmianie wałka na hotcams bez autodeko.
Już przerabiałem temat rozpoławiania silnika z tego powodu....
Wiecie jak kopać z użyciem ręcznego deko, czy pisać procedurę?? No i jak odpalać z użyciem ręcznego deko po wywrotce i zalaniu silnika??
Piotrek_S65_AMG [Usunięty]
Wysłany: 2018-05-15, 21:00
adziad, a możesz napisać jak wygląda ta procedura odpalania ?
Grzegorz [Usunięty]
Wysłany: 2018-05-15, 21:04
Jeśli możesz to napisz żeby nie spieszyć, adpalamy zawsze po przełamaniu bo inaczej ciężko praktycznie cały czas na ręczny deko, myślę że damy sobie radę bo na TYKAN trzeba przyjechać
Trzeba lekko nogą popchnąć kopkę aż do uzyskania wyraźnego oporu, tłok jest przed GMP
(GMP – „górne martwe położenie” tłoka, czyli skrajne górne położenie tłoka w cylindrze odpowiadające najmniejszej objętości przestrzeni roboczej, suw sprężania.)
potem ręcznym dekompresatorem uchylamy zawór wydechowy i lekko kopką przesuwamy tłok za GMP
Cofamy kopkę w górne położenie i już bez dotykania ręcznego deko zasadzamy solidnego kopa, silnik odpala.
Jeżeli po 3-4 razach tej procedury silnik nie chce odpalić to nie należy dalej bez sensu kopać, bo świeca jest już zalana.
Aby osuszyć świecę (po kilku nieudanych kopnięciach lub po przewrotce) Należy odkręcić manetkę gazu do oporu, uchylić ręcznym dekompresatorem zawór wydechowy (cały czas trzymając deko i gaz) wykonać z 7-10 kopnieć aby przewietrzyć komorę spalania. No i dajemy od nowa....
Trzeba lekko nogą popchnąć kopkę aż do uzyskania wyraźnego oporu, tłok jest przed GMP
(GMP – „górne martwe położenie” tłoka, czyli skrajne górne położenie tłoka w cylindrze odpowiadające najmniejszej objętości przestrzeni roboczej, suw sprężania.)
potem ręcznym dekompresatorem uchylamy zawór wydechowy i lekko kopką przesuwamy tłok za GMP
Cofamy kopkę w górne położenie i już bez dotykania ręcznego deko zasadzamy solidnego kopa, silnik odpala.
Tak do skutku, jasne??
Niektóre silniki , szczególnie z gaźnikami z pompką przyspieszającą, działają na bardzo ubogiej mieszance i przed odpaleniem na zimno należy z 2-3 razy odwinąć rolgaz do oporu aby pompką wstrzyknąć dodatkowe paliwo, inaczej bardzo ciężko odpalić taki silnik nawet ze ssaniem...
Grzegorz [Usunięty]
Wysłany: 2018-05-16, 07:58
Dziękuję Adziad masz browara
Grzegorz [Usunięty]
Wysłany: 2018-05-21, 23:19
Witam chłopaki pytanko z jaką siła odkręcić głowice w xr650r bo nie mogę nic znaleźć zbytnio.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum