Wpadł mi w łapy w ładnym stanie gaźnik mechaniczny Mikuni, symbol T40 6Z, wygląda bardzo podobnie do TM40. W komplecie z był z linką i tłoczkiem ssania od dominatora, ale dla tego gaźnika dedykowany jest inny "Starter Plunger". Wiem że muszę to zmienić bo inaczej ssanie nie będzie się całkowicie zamykać.
Ma ktoś z Was jakiś wstępny setup dla tego gaźnika pod NX650 ?
25 pilot jet
150 main jet
screw 2,5 turns out
9DJY4 needle
that is on a stock bike ( uncorked )
pilot jet (dysza wolnych) to będziesz widział czy jest dobra jak będziesz ustalał skład mieszanki na wolnych. Jeżeli będziesz w stanie ustalić najwyższe wolne obroty (wiem że dziwnie się to czyta ale tak właśnie jest;]) w granicach 0,5 do 2,5 wykręcenia śruby mieszanki wolnych obrotów to dysza jest właściwa. Z główną to już ciężej bo powinieneś na oko wstawić około 145 i mieć kilka w zapasie. Dopiero mierząc czas przyspieszania na powiedzmy 4-5 biegu i różnych dyszach głównych dopasujesz odpowiednią. Profil iglicy i ustalenie jej wysokości (5 pozycji) to kolejna sprawa, silnie zależna od modyfikacji airboxu i wydechu..... tutaj bardziej trzeba kontrolować temperaturę oleju/cylindra i chęć wkręcania na obroty. W przypadku standardowego dolotu i wydechu strzelałbym w środkowe ustawienie iglicy. Po modyfikacjach o ząbek unieść..
W instrukcji od jak pamiętam mikuni hsr40 są wszystkie procedury, jak co to dzwoń to pomogę;]
No nie jest to łatwe, powodzenia
ps:
w xr 440 po wszelkich modyfikacjach mam w tm36 pilot 17,5 main 137 iglica uniesiona o ząbek względem środkowego wyjściowego położenia. dyszę ssania mam 15, ale i tak ssanie nie chce działać przy odpalaniu, zalewa mi świece. Muszę odpalać wzbogacając mieszankę wcześniejszym 2-3 krotnym strzałem z pompki przyspieszacza..
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Z krzaczorów
Wysłany: 2018-03-18, 19:46
Witajcie.
Mam nieco dlubniety gaźnik i przelotowy tłumik LeonaV.
Odpowiedź na gaz, dla mnie, mulasta. Wał nie lekki, krzywki jakie są takie są. Nie zakladam ze zmiana gaźnika zmieni diametralnie charakter tego silnika. Ale.,..
Pytanie do tych co mają założone "mechaniczne" gaźniki.
Jak się sprawdzają w offie - czy faktycznie wyczuwalnie szybsza reakcja na gaz i na szosie - dużo więcej palą?
rrolek, jeżeli masz gaźnik z membraną a założysz mechaniczny z pompką to charakter silnika zmieni się diametralnie. Polepszy się reakcja na gaz, a zatem wszelkie przeskakiwanie przez przeszkody z podrywaniem koła, wprowadzanie moto w powerslide czy spontaniczne nadrzucanie tyłem. Ogólna manewrowość w terenie zdecydowanie się poprawi. Prędkość maksymalna czy moc jako tako nie zmieni się (przynajmniej z moich subiektywnych doświadczeń).
Gaźniki mechaniczne z pompką mają to do siebie że działają na dość ubogiej mieszance, a dopiero jak zaczniesz operować gazem to pompka wstrzykuje dodatkowe paliwo i wtedy w baku zaczyna się wir. Na moim przykładzie xr400 na takim gaźniku pali 4,5l/100km jadąc 90-100km/h po asfalcie, a z kolei w terenie gdzie non stop dotryskuję pompką to idzie 8l/100km albo i lepiej.
Ogólnie taki gaźnik jest zdecydowanie lepszy w terenie, raczej enduro z mnóstwem przeszkód i manewrów gdzie musisz ratować się gwałtownym gazem z niskich obrotów. Na szosie gdzie operujesz w górnych rejestrach lepiej moim zdaniem sprawdzi się dobrze zestrojony gaźnik z membraną lub mechaniczny ale bez pompki, który można zestroić bardziej bogato.
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Z krzaczorów
Wysłany: 2018-03-20, 21:05
Witam
Ja to wszystko rozumie. Taka jest teoria i to podpowiada logika.
Tyle, że doświadczenie nie do końca. Przynajmniej moje i dotyczące innego motka.
Miałem ci ja drz-e ściągnięta ze stanów jako nowka. Okazało się na miejscu ze to wersja kalifornijska - to był 2007 ostatni rok gdy drz-e była w ofercie - gaźnik Mikumi podciśnieniowy zamiast fcr. Nie miała dołu wiec dynojet i tłumik LeonaV. Na moje odczucia szła tak samo jak kumpla drz-e z polskiej dystrybucji z nie pomietam juz jakim akcesoryjnym tłumikiem (oryginalne były pierunsko głośne).
Tu jednak mamy silnik o relatywnie niskim stopniu sprężania, z duuuzo cięższym wałem niż drze , tłokiem z pokaźną częścią prowadzącą i dość leniwymi czasami rozrządu. Wiec rodzi się pytanie czy mechaniczny gaźnik zmieni jego charakter w sposób odczuwalny, a może nawet zadowalający.
Stad było pytanie do tych co mają (w założeniu zmienili) gaźnik mechaniczny. Pytanie o odczucia subiektywne.
Ja nie oczekuje, że Dominik będzie miał reakcje na gaz jak mój pierdoped (350 na wtrysku) ale "leniwa" jazda którą obecnie oferuje, mimo, ze dlubniety, nieco mnie hmmmm,.,. postarza
rrolek, zdecydowanie poprawiła się reakcja na gaz, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Chętniej się wkręcał itp. Pojeździłem chwilę i jednak kupiłem dłubnięte lc4. Teraz jest ok
wojtekk, Mikuni TM 40. Nie trzeba nic przerabiać, pasują linki i króćce, przynajmniej w RD02.
Myślę że jak ktoś nie oczekuje że z NX-a zrobi się wtedy rasowy wścieklak to warto.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-03-21, 17:37
tomekz, rd02 i rd02 po lifcie to już różnica bo jest inne mocowanie amortyzatora i nie wiadomo czy spasi. Pierwsze modele i rd08 mają więcej miejsca. Wścieklaka mi nie trzeba tylko lepszą reakcję na gaz.
rrolek, no ale ja piszę z praktyki na podstawie xr400 która ma identyczny leniwy silnik jak dominator (oba rozpoławiałem do ostatniej śrubki, więc też z praktyki wiem niestety) tylko o te 250ccm mniejszy. Reakcja na gaz zmieniła się diametralnie. Zmiana gaźnika dawała OGROMNY efekt w porównaniu do wsadzenia big bora 11:1 i czy ostrego wałka gdzie różnice były wręcz kosmetyczne...
Ustawienie gaźnika z pompką i grzebniętymi tłumikami czy dolotem jest dość czasochłonne i skomplikowane aby działało to ostro. Może Twoje odczucia braku różnicy są właśnie z tym związane.
Jeszcze jedno: nic nie da wsadzenie gaźnika mechanicznego z pompką do motocykla z seryjnym cichym wydechem i mało wydajnym filtrem lub airboxem z tzw snorkelem. Będzie się to po prostu dławiło a nie jechało. W tym przypadku zastosowanie gaźnika podciśnieniowego z otwartym wydechem i dolotem może dać zdecydowanie lepszy efekt. Nie oszukasz, wszystkie elementy muszą być tak jakby "razem" podrasowane aby dać oczekiwany efekt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum