Czy jest ktoś w stanie zwymiarować kiwaczkę w najstarszym dominatorze 88-91 lub w makaronie od 1995 w górę. W tych modelach jest dłuższy amortyzator niż w roczniku 93-94 i z tego co wyczytałem sprężyna o innej twardości.
załączam zdjęcia poglądowe.
Rzeczywiście może to jest nowy pomysł i nie głupi , w xt podwyższają i obniżają kościami. Ja miałem podniesiony 4 cm ale wróciłem do standardowego ustawienia bo był już za wysoki.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-01-29, 16:15
Alibaba, no właśnie kości nie ma do domina a możliwość mojego amorka przeliczając długość jego skoku wystarczyło by na jakieś 260-270mm skoku koła. (amor z xt660r 2004
Wiem, że i tak prolink mnie zablokuje ale na krótszym amorku prze zastosowanie krótszej kości moto by poszło w górę i dogoniło przód przynajmniej wysokością. Łatwo się nie poddam. Na razie analizuję wszystkie rfvc.
No i nabyłem dziś okazyjnie kiwaczkę z przegubem i dobrymi łożyskami oraz sworzniami igła z italiano 1997r. Kiwczka jest inna. Przegub do wahacza też.
Wymiary naniosę w poście wyżej. Ogólnie rzecz ujmując makarony przeprojektowali troszkę kiwaczki ale zakładając je do japońskich dominatorów stracimy na skoku zawieszenia około 3 cm. Sprawdzałem na założonym amorku bez sprężyny.
Włosi zrobili tak, że kiwaczka mija się z przegubem zakładając dłuższy amortyzator (w japońskich nie i na nim ogranicza się skok zawieszenia zakładając np. przedłużkę dolną amora. (widać na fotce gdzie szlifnąłem mój przegub i taraz on nie ogranicza założenia dłuższego amortyzatora). Przegub włoski w sworzniu posiada otwory o średnicy 12mm i kiwaczka tak samo w jej połączeniu z nim. Reszta otworów jak w japońcu.
Dolny element kiwaczki jest dłuższy w japońskiej wersji a miejsce mocowania amortyzatora do niej jest dokładnie to samo więc zmienia się moment nacisku i pewnie dlatego twardości sprężyn są różne.
Oczywiście włoska kiwaczka ma inne łożyska, simeringi i zewnętrzną średnicę sworzni ale to wszyscy wiedzą. Jest też na niej mniej materiału.
prawa Włoch.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 793,24 KB
lewa Włoch prawa Japonia.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 611,81 KB
lewa Japonia.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 470,09 KB
góra Japonia dół Włoch.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 716,96 KB
Ostatnio zmieniony przez wojtekk 2018-02-02, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-02-02, 16:29
Ten z xtx mam juz 2 sezon. Klasa ta sama wiem o tym doskonale. Nie znalazłem nic lepszego a chciałem dupę podnieść ociupinkę. Natomiast zakup oryginału używanego mija się z celem bo to trupy a z xtx 180 zł i śmiga. Na wadze pokazuje (sprawdzałem jak w książce dominatora jest pokazane) 35 kilo a nowy z domina ma mieć opór 33 więc git tylko nad sprężyną jeszcze muszę popracować. To co już zrobiłem to koniec w temacie raczej. Zawsze mnie to korciło i musiałem zrobić próbę.
Oczywście wymieniłem bo stary amor się wylał i po szukaniu dominatorowego amora odpuściłem.
Oryginał z xtx obniża moto o 3 cm a teraz dołożę mu do dolnego mocowania 15 mm co podniesie mi tyłek o jakieś 6-8 cm czyli będzie OK. Do tego skok tłoczyska amorka też jest o tyle dłuższy więc koło będzie chodziło w zakresie 26 cm myślę może więcej.
Ostatnio zmieniony przez wojtekk 2018-02-09, 08:53, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2020-12-14, 08:22
Twardy161,
Podsumowując. Amor z xtx pasuje j/w. może być ze sprężyną z xtx ale ja przerobiłem i dałem dominatorową. O ile nie przedłużysz amorka, domin będzie siedział około 3 cm niżej od oryginału. Ten amor z xtx ma większy skok niż oryginał więc ma potencjał. Skok realnie koła zwiększy się o 6 cm ale jak wydłużysz amor.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2020-12-14, 08:31
Twardy161,
Podsumowując. Amor z xtx pasuje j/w. może być ze sprężyną z xtx ale ja przerobiłem i dałem dominatorową. O ile nie przedłużysz amorka, domin będzie siedział około 3 cm niżej od oryginału. Ten amor z xtx ma większy skok niż oryginał więc ma potencjał. Skok realnie koła zwiększy się o 6 cm ale jak wydłużysz amor.
U mnie finalnie przód oraz tył poszedł w górę o 6 cm około i było super.
Dawny temat. Z tyłu wydłużenie amorka o 5mm to 3 cm wyżej dupsko. Czyli przedłużając amor o 15 mm ten z xtx dało mi 9 cm. 5 mm brakowało do oryginału z domina plus 10 mm czyli suma sumarum siedział 6cm wyżej niż na oryginalnym zawiasie.
Zabezpieczenie: 12345
Dołączył: 02 Gru 2020 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-17, 22:39
wojtekk no to cenne info bo ja właśnie kupiłem amor od XT 600 i zamierzam go upchnąć,
mocowanie jest inne więc będzie trzeba przerobić i chyba bedzie ciaśniej niż myślałem z tą zasadą 5mm=3cm.
O dziwo okazało się, że stary amor nie był taki tragiczny jak myslałem, po zdjeciu sprężyny okazało się, że całkiem mocno tłumi (choć nie wiem jak powinno być więc może jednak słabo :) ),
ale ten od XT ma wyraźnie grubszą i dłuższą sprężynę i średnica samego amora jest wyraźnie większa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum