Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU !
Autor Wiadomość
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2015-10-26, 18:50   

Pochwalę się rezultatami
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-27, 08:52   

I ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami :-)
Potwierdzam wszystko o czym pisał kmaj. Ja też miałem objawy z ciężkim paleniem , gaśnięciem od czasu do czasu .
Ustawiłem zawory wydechowe na 0,14 , natomiast ssące pozostawiłem na 0,1.
Moto od razu zagadało na zimnym , na ciepłym pali od strzała tak jak nigdy :mrgreen:
I co najważniejsze u mnie po około minucie pracy na ssaniu mogłem je odpuścić i moto ładnie chodziło na obrotach około 1100 co wcześniej było nie do pomyślenia . Żeby odpuścić ssanie musiałem przejechać ze 3 kilosy .
Więc chyba teoria już chyba nie jest tylko teorią :twisted:
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-10-27, 16:11   

Dlatego ja prawie zawsze robię to na oko/ręka na wszelki wypadek sprawdzam ale zawsze mam trochę więcej . :-D :-D :-D :-D
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-10-27, 18:23   

Hmm ja tam ustawiam wszystkie książkowo i odpala zawsze od razu.
 
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-10, 19:46   

Cześć i czołem!

mam problem bo moto zaczęło mi gasnąć na wolnych obrotach jak się zagrzeje :( Dosyć często się to zdarza, a jak jeżdżę w terenie gdzie często trzeba gdzieś odhamować silnikiem albo przetoczyć się na luzie to wręcz bardzo często. Nigdy wcześniej tak nie było. Jak już zgaśnie to nie ma problemu z ponownym odpaleniem, może czasem dopiero za drugim obrotem ale nie ma żadnego strzelania w komin itp. Spadku mocy na obrotach też nie zaobserwowałem. Zaczęło się to wszystko od czasu kiedy zrobiłem 2 rzeczy przy Dominice:

1) oddałem do serwisu na regulację luzów zaworowych (wiem, wstyd bo powinienem to zrobić sam ale nie mam gdzie a pod chmurką odpada :/ ). Serwis naprawdę sprawdzony, gość po regulacji mi powiedział, że luzy przed regulacją były znacznie większe niż serwisówka zaleca. Upewniłem się, że jego książka powiedziała to co powinna czyli ssące 0,1 a wydechowe 0,12

2) zregenerowałem sobie filtr powietrza bo mam K&N odkąd sprzęta kupiłem, sam go dokładnie umyłem i nasączyłem odpowiednimi środkami K&N

I teraz się zastanawiam, która z tych czynności spsuła mi moto? Po przeczytaniu tego wątku (a szczególnie tego co napisał Kmaj) jestem prawie pewny, że trza jednak było poprosić mechanika o ustawienie większego luzu na wydechu ale zastanawiam się czy może za mocno nie nasączyłem olejem filtra i się jakby "zalepił" utrudniając przepływ powietrza? Bo objaw gaśnięcia też taki trochę jakby tchu brakowało silnikowi na wolnych obrotach.. Ale nie przesadzałem z nasączaniem, tylko tyle co instrukcja mówi, żeby było na filtrze widać równomierny czerwony ślad. Co sądzicie?
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2016-01-10, 22:40   

hej, moim zdaniem powod gasniecia na wolnych obrotach to:
a) niepelne wysprzeglenie na wyzszym biegu przy dohamowaniu
lub
b) niesprawnosc modulu

Luzniejsze zawory to mniejsze zlo, niz za ciasne. Najlepsze prawidlowo ustawione :)

Mialem k&n. Trzeba wziac pod uwage, ze on zubaza mieszanke i jest ciut slabszym rozwiazaniem do offu (gdy duzo kurzu, slabiej filtruje). Olej do serwisu filtra nic nie zrobi zlego.
W kontekscie watku filtra zakladam, ze system jest szczelny, rurka spustowa zakorkowana.

ps: jesli mowimy o jezdzie w zime, to wezmy tez pod uwage zmiany temperatury silnika i wplyw zmian na wolne obroty przy niezmienianej regulacji obrotow. U mnie przy dobrze rozgrzanym silniku wolne obroty mam okolo 1450-1500 i bez ruszania ustawien przy schlodzonym silniku (nie zimnym tylko schlodzonym spokojna jazda lub krotkim postojem) obroty sa nizsze okolo 1350.
 
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-11, 07:54   

@marizaga, dzięki za odpowiedzi.

a) niepełne wysprzęglenie niebardzo pasuje bo to się też zdarza kiedy odstawię moto na stopkę na chwilę albo się zatrzymam i mam wbity luz, chodzi na luzie spokojnie i nagle gaśnie. Poza tym nigdy wcześniej mi się to nie zdarzało a teraz nagle lawinowo, sprzęgło też dobrze rozłącza napęd.

b) nawalający moduł jak najbardziej mógłby pasować tylko kurna nie jestem człowiekiem, który lubi wierzyć w przypadki :) Skoro zaczęło się to dziać dokładnie po regulacji zaworów to obstawiałbym raczej właśnie to niż moduł..

Jeśli chodzi o filtr K&N to masz rację, nie raz słyszałem już tą opinię, że K&N nie nadaje się do offu i po dokładnym obejrzeniu go popieram w 100%, ten temat generalnie został już wyczerpany w innym wątku, który jakiś czas temu zakładałem o pyle w airboxie. Generalnie filtr wykluczyłbym jako przyczynę gaśnięcia.

Niska temperatura również może mieć tutaj znaczenie, ale w zeszłym roku latałem nawet przy -4 stopniach i nigdy nie gasła! Ale idąc tym tropem, może warto by było zrobić regulację gaźnika? Mam to moto już 2 lata i nigdy nie robiłem a kiedy poprzedni właściciel robił też nie wiem. Sam przejechałem około 20 tys km, co ile się powinno robić regulację gaziora?
 
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-07-09, 21:37   

Cześć!

Może komuś się przyda, jako trzeci potwierdzam to co pisali już kmaj i Yukikaze! Ja w swojej Dominice po pół roku męczarni na luzach ustawionych wg serwisówki (RD02, 0.1 ssące 0.12 wydechowe), ciągłym gaśnięciu (szczególnie kiedy silnik się mocno zagrzał) i generalnie niepewnej pracy na jałowym biegu zmieniłem luzy na 0.1 ssące i 0.15 wydechowe. Przejechane 300km z czego 1,5 godziny męczenia na torze offowym i silnik chodzi jak szwajcarski zegarek! :-D Nie mogę się nacieszyć, wcześniej po 15 minutach na tym torze gasła na potęgę, dosłownie co chwilę! Wielkie dzięki chłopaki, że napisaliście o tym na forum, gdyby nie Wy na pewno nie doszedłbym do tego co dolega mojej Dominice!

P.S. Przepraszam moderatorów za post pod postem ale mój poprzedni post był sprzed pół roku więc zdecydowałem się dodać nowy zamiast edytować stary

P.S.2 Mój silnik ma już najechane prawie 60kkm, podejrzewam, że ta przypadłość może się pojawiać właśnie w jednostkach, które mają już za sobą sporo kilometrów
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-07-10, 09:01   

krzysiek_DTR, bardzo cenna informacja, też zawsze ustawiam luźniej niż piszą w instrukcji. Najgorzej jak się ustawi 0.10 i 0.12 zimą przy temperaturze otoczenia około 0-10 stopni, wtedy jak przychodzi lato to luzy się praktycznie kasują;] Sprawdzałem...
 
     
skrzatt 
Skrzat


Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 31
Skąd: Poznan
Wysłany: 2018-01-10, 19:01   

Wczoraj powitalny post na forum a dzisiaj już mam dylemat co regulacji zaworów. Nr VIN z ramy zawiera RD08 przez co byłem przekonany, że reguluje zawory wydechowe na 0,1 (włoch). Po regulacji wziąłem się za czyszczenie zębatki napędowej i pod pokrywą na silniku (przy wałku zmiany biegów) jest symbol RD02.....
Wskazuje to na to, że silnik mam japoński a zawory reguluje jednak na na 0,12?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-01-11, 08:24   

Wszystkie silniki mają nabite rd02 niezależnie od rocznika
 
     
Sweb
[Usunięty]

Wysłany: 2018-01-17, 10:05   

Hej.
To i ja mam zapytanie..

Mianowicie chodzi o zawór - prawy wydechowy.
Jeśli ustawiamy wszystkie zawory na znakach |T, to przy kolejnym obróceniu, ten właśnie zawór - prawy wydechowy, pozostaje dociśnięty, pozostałe są OK.

Czy tak powinno być?, czy może coś źle robię?

Poniżej fragment i link do podobnego temu, z czego wynika że ten właśnie zawór, ustawia się nie co inaczej...

Z góry dzięki za pomoc...

______________________________________________


czy ktoś się orientuje jak ustawić prawy zawór wydechowy w xr 600 96r? z serwisówki jaką mam wynika że ustawia się go w innym momencie niż pozostałe tu cytuje :

http://www.xlclub.pun.pl/viewprintable.php?id=139
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-01-17, 17:36   

Sweb, zasada jest taka, przynajmniej w kilku rfvc które miałem, że obracasz wałem i przed pojawieniem się właściwego T słychać z głowicy delikatny stuk, to właśnie dekompresator upuszcza kompresję po czym zwalnia nacisk na prawy zawór wydechowy. Gdy popchniesz dalej i ustawisz T to wszystkie zawory gotowe są do ustawiania. Jednak nie zawsze mechanizm deko zwalnia nacisk na zawór i czasem gdy ustawisz na T to cały czas jest on lekko popychany przez deko. Trzeba czasami kilka razy obrócić wałem aby to zadziałało.

Rozumiesz??

No chyba, że łańcuch rozrządu jest już tak rozciągnięty lub rozrząd jest przestawiony o jeden ząb to może ten punkt T wypadać "trochę" w innym miejscu niż powinien...


PS

Wałem oczywiście kręcisz przeciwnie do wskazówek zegara tak?? głupie pytanie;]
Ustawiasz luz na T (gdy wszystkie zawory zamknięte) a potem obkręcasz DWA obroty wałem aby sprawdzić?? kolejne głupie pytanie;]
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-01-17, 19:15   

adziad, to nie są głupie pytania i podpisuję się pod tym co napisałeś.
 
 
     
Sweb
[Usunięty]

Wysłany: 2018-01-18, 10:01   

adziad - dzięki serdeczne za info.
Kierunek pracy wału i dwa obroty to oczywista oczywistość... ;-)

Musimy się gdzieś spiknąć - stawiam piankę..., może na Tukanie...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12