Wysłany: 2018-01-09, 16:36 Brak Iskry - Honda XR650L 1993.
Witam - pomóżcie
Kolejno, jako że brak iskry, lecimy po kolei z instalacją... - i tu zapytanie, mianowicie:
- jakie napięcie ma być podczas kręcenia rozrusznikiem na tych kablach? /trzy żółte/.
Oczywiście wtyczka rozłączona, sprawdzamy bezpośrednio za statorem.
W chwili obecnej mamy 6v na każdym, czy nie powinno być 24v?
Dodam że stator wymieniony /nadal tak samo/, czy mogło ulec uszkodzeniu magneto?
Z góry Serdeczne dzięki za pomoc, bo już ręce opadają...
P.s proszę nie piszcie o cewce, czujniku położenia wału /impulsator/ itp...
Póki co skupmy się na samym statorze...
Jeśli to zostanie załatwione, pójdę dalej po kolei instalacji...
nasz jeden dominator nie odpala na stopce bocznej. jak odpali to już można rozłożyć stopkę i działa. Sprawdź impulsator i czy idzie napięcie po przełączniku zapłonu na moduł, Jak rozkładałeś silnik to sprawdź to co Bart pisze. Jak złożyłeś na odwrót to zapłon nie będzie wyzwalany. Jeżeli masz pewność, że cewka kabel wn i świeca sprawne to musisz sprawdzić obwód impulsatora który idzie bezpośrednio na moduł. Magneto nie ma tu nic do gadania bo zasilanie na moduł i iskrę idzie z aku. Magneto w dominatorze , a zarazem w xr650l jedynie odpowiada za doładowywanie akumulatora przez regulator. Przy rozruchu napięcie na magneto będzie symboliczne, pojawi się dopiero przy wyższych obrotach.
Widzisz na schemacie, że magneto idzie tylko przez regulator do aku?? Zapłon i zasilanie jest z aku
Napisz jeszcze w jakich okolicznościach iskra zniknęła. Podmień moduł z dominatora. Sprawdzając oczywiście czy w xr650l jest czujnik stopki bocznej tak jak w dominatorze. Bo jak nie ma to będzie trzeba trochę pomostkować masę... Były chyba też xr650l z czujnikiem i bez niego.
Wojtekk dokładnie o ten prawy pierścień mi chodzi. "Dzyndzel" na nim jest z jednej strony bliżej krawędzi i jeśli się go odwrotnie założy to wtedy nie spotka się z impulsatorem - trochę jak w liczniku rowerowym
Sweb [Usunięty]
Wysłany: 2018-01-10, 08:04
adziad napisał/a:
nasz jeden dominator nie odpala na stopce bocznej. jak odpali to już można rozłożyć stopkę i działa. Sprawdź impulsator i czy idzie napięcie po przełączniku zapłonu na moduł, Jak rozkładałeś silnik to sprawdź to co Bart pisze. Jak złożyłeś na odwrót to zapłon nie będzie wyzwalany. Jeżeli masz pewność, że cewka kabel wn i świeca sprawne to musisz sprawdzić obwód impulsatora który idzie bezpośrednio na moduł. Magneto nie ma tu nic do gadania bo zasilanie na moduł i iskrę idzie z aku. Magneto w dominatorze , a zarazem w xr650l jedynie odpowiada za doładowywanie akumulatora przez regulator. Przy rozruchu napięcie na magneto będzie symboliczne, pojawi się dopiero przy wyższych obrotach.
Widzisz na schemacie, że magneto idzie tylko przez regulator do aku?? Zapłon i zasilanie jest z aku
Napisz jeszcze w jakich okolicznościach iskra zniknęła. Podmień moduł z dominatora. Sprawdzając oczywiście czy w xr650l jest czujnik stopki bocznej tak jak w dominatorze. Bo jak nie ma to będzie trzeba trochę pomostkować masę... Były chyba też xr650l z czujnikiem i bez niego.
adziad - dzięki wielkie.
Właśnie do tego doszedłem, że odpalana jest z aku, a nie jak np XL600 z stator-a.
Co za tym idzie, próbowaliśmy na moduje CDI z XL600 - i tu rozumie że nie powinna odpalić na tym module?
- cewka ok
- impulsator ok
- regulator napięcia ok
- stator ok
wypada na moduł...
Moduł już zamówiony - póki co czekam na kuriera...
Dajcie jeszcze znać dla pewności, czy moduł z XL600 a XR650L są takie same?, wydaje mi się że nie...
I czy ktoś może zmierzyć napięcie na 3 x żółte, po odpięciu z regulatora, bez zapalania tylko na kręceniu rozrusznika, będę wdzięczny i z góry dzięki...
Jak rozkładałeś silnik to sprawdź to co Bart pisze. Jak złożyłeś na odwrót to zapłon nie będzie wyzwalany.
Co prawda nie rozkładałem silnika, ale kupiłem już bez iskry...
A co z tym - skoro nie da się inaczej założyć - a może ktoś już to źle poskładał...
"Wielowypust jest tak nacięty na wale i wewnątrz tulejki impulsatora, że masz tylko jedną pozycję w której nałożysz ją na wał."
Ostatnio zmieniony przez Sweb 2018-01-10, 08:25, w całości zmieniany 1 raz
Sweb, Najprawdopodobniej moduł z xl600 (xr600) nie będzie pasował bo jest zasilany właśnie z magneta tak jak myślałeś wcześniej, tzw moduł AC.
Co do tego pierścienia z cyckiem to owszem jest wielowpust i "timing" będzie zawsze ok , ale idzie go założyć na dwa sposoby. Poprawnie gdzie cycek trafia w czujnik impulsatora i w sposób gdzie się z czujnikiem mija.
Z mierzeniem napięcia na statorze to jest ogólnie ciężka sprawa bo często się zdarza, że bez obciążenia jak mierzysz jest wszystko ok, ale jak podepniesz obciążenie, czyli wtyczkę z powrotem do regulatora to napięcie siada zbyt mocno aby ładować akumulator....
Ostatnio zmieniony przez adziad 2018-01-10, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
Sweb [Usunięty]
Wysłany: 2018-01-10, 16:58
adziad napisał/a:
Sweb, Najprawdopodobniej moduł z xl600 (xr600) nie będzie pasował bo jest zasilany właśnie z magneta tak jak myślałeś wcześniej, tzw moduł AC.
Co do tego pierścienia z cyckiem to owszem jest wielowpust i "timing" będzie zawsze ok , ale idzie go założyć na dwa sposoby. Poprawnie gdzie cycek trafia w czujnik impulsatora i w sposób gdzie się z czujnikiem mija.
adziad, Stary, dzięki wielkie za żetelną, fachową pomoc...
Jutro mam otrzymać moduł M01123 - na pewno dam znać co dalej, jeszcze raz dzięki wielkie...
Sweb, jak chcesz to też mam jakiś moduł awaryjny mogę pożyczyć. A ogólnie to jest na forum wątek o modułach z aliexpress które jak na razie się wielu ludziom sprawdzają
Sweb [Usunięty]
Wysłany: 2018-01-10, 17:04
adziad, znam temat - często zamawiam z alli.
Jednak póki co zamówiłem już w PL za 230zł, jutro ma dotrzeć, wiesz nie chce się czekać bo trza coś polatać...
Hej, wszystko już jasne.
Impulsator był za daleko od wału.../wiem, nie ma regulacji, ale wystarczyło delikatnie śrubokrętem go przygiąć i jest ok - sprawdzany diodą/
Moduł podmieniony
Iskra się pojawiła, ale nie chce odpalić..., nawet bez gaźnika - paliwo podawane z strzykawki.
Sprawdzam zawory, prawy wydechowy, doj...ny jak cholera, nie wiem kto i jak je ustawiał, ale nie chcę wiedzieć
Gaźnik na części pierwsze, niestety oryginał, już szukam FCR41.
Potem składanko i strzał - pali!!!
Lekkie stukanie koło deko - dolewka oleju, ciśnienie - silnik się uspokoił i pracuje równo i czysto /cicho/
Dzięki wielki Wszystkim za pomoc!!! - pozdrówka i do zobaczenia...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum