Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Raviking
2011-02-18, 18:49
Dominator nie odpala na zimno
Autor Wiadomość
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2011-02-03, 09:05   Dominator nie odpala na zimno

pertywuj napisał/a:
Witam,

Mam problem z dominatorem RD02 z 91 roku. Nie chce zapalac na zimno, krece, krece, krece.... i nic, po jakis 3-4 minutach krecenia (z przerwami) odpala, potem na cieplo nie ma zadnych problemow, chodzi ladnie i rowno.

Wymienilem swiece, Dalem gaznik do czyszczenia, regulacja zaworów, nic nie pomoglo. Filtr powietrza w miare nowy. Nie widac reakcji na operowanie ssaniem, dodawanie gazu, odkrecanie kranika paliwa tylko na moment etc...

Czy macie jakis pomysl co to moze byc? Motor nie byl rozbierany, bez powaznych napraw, po prostu stopniowo mu sie pogorszylo. Przed czyszczeniem gaznika troche zaczal strzelac w wydech ale po czyszczeniu i regulacji przestal, a z zapalaniem to samo. Kilka tysiecy kilometrow temu palil momentalnie.

Pomocy!


Adziad napisał/a:
No hej
A sprawdziłeś czy linka od ssania sie nie skonczyła? wykręć z gażnika i obczaj. albo tam jest jeszcze na lince taka nakrętka do regulacji naciągu, może ona sie poluzowala i ci ssania nie zalacza wcale. to takie proste rzeczy, ale pierwsze co przychodzi na mysl.
Pozdro podkowa


pertywuj napisał/a:
Dzieki za pomysl, faktycznie tego jeszcze nie sprawdzalem, sprawdze dlugosc linki/dzialanie ssania i dam znac.

Pozdr.
Michal


wartburg napisał/a:
powiedz jeszcze taką rzecz :
czy "czujesz" paliwo ?
tzn czy zalewasz paliwem przy kręceniu i czy "leci" przez wydech ?

w razie czego sprawd 1/4 kranik/zbiornik


hipolit napisał/a:
Czy nie brakuje mu mocy gdy go już odpalisz?
Czy rozrusznik normalnie kręci, nie słychać żadnych oporów?
Kiedy było ostatnio sprawdzane luzy zaworowe?
Strzelanie w wydech to oznaka albo nieszczelnego układu wydechowego albo przepalonych gniazd zaworowych.
Ssanie sprawd 1/4 w ten sposób że gdy go już odpalisz to po prostu je załącz i zobacz jak będzie reagował wtedy wykluczysz problemy ze ssaniem.
Na ogół problem z opalaniem na zimno to wina utraty kompresji ale wtedy też ma problemy z mocą
Mi Dominator na zimno bez ssania załapie i od razy zgaśnie a ze ssaniem to co powinno być łapie od razu Wiadomo singiel


zooq napisał/a:
Halo halo, nieco odświeżę temat bo u mnie się podobnie zaczęło dziać. Udało się coś ustalić?
Kiepsko pali na zimnym, strzeli w komin z raz czy dwa podczas jazdy, zdarza mu się zgasnąć jak jest rozgrzany bąd 1/4 zimny.
Ga 1/4 nik i zawory robione, filtr powietrza nowy, świeca nowa. Linka ssania ok. Brak już pomysłów co jest...


maniek napisał/a:
U mnie też nie trybi na zimno , jak jest nie ruszany dłużej niż 7 dni. Co robię? za miele rozrusznikiem, jak nie za trybi to już wiem, że muszę go zostawić co najmniej na 5 min w spokoju, a krótko po kręceniu macham tak z 10 razy manetka (bez kręcenia), jak nie pomaga to powtarzam, najdłużej kręcę rozrusznikiem 5s.


wartburg napisał/a:
zooq napisał/a:

Udało się coś ustalić?
Kiepsko pali na zimnym



stoi w "ciepłym" czy "zimnym" garażu ?

może sobie od czasu do czasu strzelić w wydech na ciepłym
... ale że gaśnie ...
...
... jakie masz wolne obroty "na ciepłym" ?


zuczek napisał/a:
A kruciec ssący sprawdziłeś


zooq napisał/a:
Stoi pod chmurą pod pokrowcem.
Wolne obroty rozgrzanego silnika to 1400-1500 rpm.
Króciec też w porządku psia mać..


wartburg napisał/a:
łoki ... no to tak :

WSZYSTKO MASZ PRAWDOPODOBNIE W PORZĄDKU

... masz ZBYT NISKIE WOLNE OBROTY !!!
ustaw na 1500-1750 - tylko takie rzeczy robi się w lecie ... na NAPRAWDĘ ROZGRZANYM SILNIKU

... niestety - DOMINATORA trzeba się "nauczyć"
...
...
... w obecnych temperaturach trzeba zarzucić ?WIECĘ ZIMOWĄ - niestety zapomniałem symbolu ...
... ale jest w serwisówce
 
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-27, 22:19   

witam!
coraz gorzej u mnie z tym odpalaniem na zimno, bywa już tak, że czasem go w ogóle nie odpale, zalewa się (czuć benzynę) i muszę go zostawić na trochę. Dziś odpalił, ale po godzinie od momentu, kiedy właśnie nie mógł. Jak odpali to potem już jest OK, nie gaśnie, spalanie chyba w normie (5,5-5,8), moc ma, nie wiem czy ma pracować idealnie równo na wolnych obrotach, bo idealnie to nie jest.
Poza wymianą świecy i filtru powietrza nic z nim jeszcze nie robiłem. Jak go kupiłem ponad rok temu to był zaniedbany. Od czego zacząć? Regulacja zaworów? czyszczenie ga 1/4 nika?
pozdrawiam.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2011-05-28, 06:39   

zawory !!!!!!!!!!!!!
jak są nie dobre to potrafi wszystko sie psuć :-P
 
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-30, 22:29   

jednak zacznę od prostszych rzeczy. zauważyłem, że po otwarciu ssania do końca, jeśli nagnę rączkę ssania mocniej wtedy odpala od strzała! spróbuje troche podciągnąć tą linkę ssania i zobaczymy jutro rano.
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-31, 20:03   

jednak to ta linka ssania, podciągnałem ją trochę i odpalil dziś rano od strzała ;).
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-15, 20:05   

moje problemy z odpalaniem motora na zimnym z rana powróciły. przez wakacje nie było z tym żadnych problemów. w miedzy czasie zrobiłem regulacje zaworów, czyszczenie ga 1/4 nika i wymieniłem świecę na nową.
czy może to być coś z kablem? odciąłem mu koncówki i załozyłem ponownie i motor odpalił, ale zobacze jeszcze jutro rano.
czy ten kabel się wymienia?
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-15, 22:57   

Przewód wysokiego napięcia jak zesztywnieje i spęka albo kopie przy dotyku należy wymienić.

Jeżeli jak było ciepło nie było problemów a jak zimniej to są to może pomóc wkręcenie trochę śrubki od powietrza (ta od dołu ga 1/4 nika) i ponowna regulacja wolnych obrotów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14