Duzo nie kosztuje, bedziesz przy spuszczonym oleju robil?
smalen [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-14, 10:36
No właśnie dzisiaj przyszły tarcze i sprężyny i uszczelka , zastanawiam sie czy muszę spuścić olej z silnika czy wystarczy go położyć na bok żeby wymienić te tarcze i tak mam do wymiany dzisiaj zębatki i łańcuch pojechałem po całości DID vx 520 mnie będzie napędzał (jest 110 ogniw a gdzieś czytałem że warto skrócić na 108 bo 110 zaczyna sie od połowy naciągu)
Mozna polozyc na bok, tylko dobrze wytrzyj dekiel zebys uszczelki olejem nie zachlapal, zwlaszcza tym ktory sie bedzie wylewal z filtra
Zaloz 110 a jak bedziesz mial potrzebe to skrocisz.
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-14, 16:46
smalen napisał/a:
zastanawiam sie czy muszę spuścić olej z silnika czy wystarczy go położyć na bok żeby wymienić te tarcze
jeśli będziesz musiał skrobać starą uszczelkę to napakujesz syfu do środka przy "leżącym"
seven9 [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-14, 20:04
ja kładłem moto na bok na oponie.
uważaj tylko na dystansik/tuleję co by nie zgubić.
Slizga mi sie sprzeglo przy zmianie biegow, slyszalem ze musze wymienic tarcze sprzegla? Czy cos jeszcze oprocz tego bede potrzebowal (sprezyny moze, inne czesci?)? Ile jest tarcz sprzegla w motorze (NX 650), bo widze ze sprzedaja komplety po kilka sztuk? Producent ma znaczenie? Na allegro widze troche linkow w roznych cenach, ale nie wiem jakie wymiary, producent i komplety sa najlepsze.
Sciagnalem serwisowke i zaraz zabiore sie za przegladanie, ale czy wymiana tej tarczy (+ ew. innych elementow) jest czyms co mozna samemu zrobic bez warsztatu dobrze wyposazonego i dobrej znajomosci budowy motoru? Cos moge zepsuc, czy komus zaplacic? Jesli samemu nie, to zna ktos moze jakies dobre, uczciwe i tanie warsztaty w okolicach Lodzi?
Rocznik 1997 (RD 08) i prawie 40 tys. przebiegu.
Wielkie dzieki jakby ktos potrafi pomoc/doradzic, jest to moje pierwsze moto, mam je od kilku dni i poza tym malym mankamentem bardzo mi sie podoba
Firmy nie są ważne, kupisz nowe tanie tarcze i spreżyny i uszczelke pod pokrywe sprzęgła i będzie śmigało. Tarcz chyba 7 jest i 4 sprężyny
Można to robić razem z wymianą oleju bo wtedy nie trzeba moto na boku kłaść. Potrzebna jest długa nasadka 8mm i jedna zwykła nasadka 10mm. Potem jest już z górki. Nie dociągaj za mocno, ważne żeby było równo.
qbaM , piszesz że to pierwsze Twoje moto, stąd pytanie:
Jesteś pewien , że sprzęgło padło?? może masz zbyt mocno naciągniętą linkę?? Masz luz na klamce sprzęgła około 1cm?? Zobacz najpierw czy masz to ustawione poprawnie, ewentualnie popuść linkę sprzęgła trochę, ale nie zamocno bo nie będzie można luzu wbić.
To taka oczywista rada, ale nie wiem jakie masz doświadczenie garażowe...
To bardzo silnie zależy od stylu jazdy. U mnie przy 52kkm sprzęgło było miód malina, ale jak już go używałem to raczej do ruszania i zatrzymywania jak Rav pisze. Przy zmianie w górę jest zazwyczaj niepotrzebne, a w dół z przegazówką to trza tylko wypółsprzęglić na milisekundę w imie zasad. No ale zna pewnie każdy przynajmniej po jednej osobie co piłuje na półsprzęgle aż się serce kraja:D:D:D
qbaM [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-15, 21:24
Sorry ze troche pozno odpisuje, ale rzeczywiscie byla to tylko kwestia regulacji naciagu linki.
Ciesze sie ze tylko tyle bo zawsze $$$ zaoszczedzone :)
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2013-05-26, 00:30
czy do wymiany tarcz musze odkrecać całą kape czy tylko wystarczy ten dekielek na kapie?:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum