Też przyszło mi się "zmierzyć" z tłokiem OMP. Według informacji od tomekz oraz mojego szlifierza napis 0.50 na tłoku sugeruje szlif cylindra na wymiar 100.50, a tłok jest mniejszy 100.43 czyli pasowanie na 0.07
Oczywiście jest to wymiar orientacyjny służący nam z grubsza do doboru tłoka. Szlifierz powinien wykonać robotę dopiero po pomiarze szczegółowym dostarczonego przez nas docelowego tłoka, dla pewności....
Jest to dość luźno w porównaniu do tłoka hondowskiego gdzie manual podaje pasowanie 0.02 do 0.05 , limit serwisowy 0.10
motormaniak [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-16, 12:35
niestety tłoki OMP mają bardzo różne wymiary. Mi się trafił Tłok OMP który miał wymiar większy od 12 setek niż pisało na opakowaniu. Tłok wymieniłem, myślałem ze będzie ok, na szczęście szlifierz - profesjonalista zauważył że tłok ma owalizację przesuniętą o 90 stopni.
Nie polecam tłoków OMP - zależnie jak trafimy może się okazać że stracimy pięniądze.
motormaniak, no widzisz takie cuda. Na razie na forum nikt nie miał z nimi problemów, zobaczymy jak będzie u nas. Po miłym zaskoczeniu tłokami namura (nie dostępnymi niestety do dominatora) trzymam kciuki za OMP, bo wossnera nie chcę, to nawet jak tłok nie wygląda;]
Oprócz problemów z wymiarami czy masz jakieś inne negatywne spostrzeżenia.
Alibaba, wiem że masz (niestety) bogate doświadczenie z omp, jak wyglądał po suwałkach??
adziad, tłok był w idealnym stanie nawet honowanie na cylindrze jeszcze było , tylko kurz z piaskiem zjadł mi pierścienie , po wymianie samych pierścieni i uszczelniaczy już druga wymiana oleju i 2 tyś przebiegu bez dolewek , ubyło 1 cm na bagnecie , obecnie tłok ma już ponad 10 tysięcy bez problemów . Przy ostrym pałowaniu temperatura oleju w ramie nigdy nie przekracza 120 oC
Wysłany: 2017-11-14, 16:04 Pierścienie OMP 100,50 mm - pierwszy szlif
Yello, z racji zdupienia pierścieni tudzież z obecnym ich brakiem na rynku - pertraktuję z OlekMotocykle (oficjalny dystrybutor) w sprawie możliwości zakupu takowych.
Czy jeszcze ktoś z Was ma podobny problem????
Jeśli tak to SZYBKO dawać znać bo może coś uda się załatwić jeszcze w tym roku.
Pozdro
Bart
Adziadu, a hooj go znajet, niby do airboxa zaglądam często - szczególnie po Doopie a jednak się wyhuśtały. Myslę że to jednak kwestia materiału bo tłok i cylinder właściwie w stanie idealnym. Jedynie do sworznia mogę się przyczepić - wyraźnie jakby wybrany pod korbę choć bez jakiś masakrycznych przetarć. Postanowiłem że wkładam stary oryginals ;)
Reasumując - jakby co to załatwiać też dla was??
Aktualnie mam rozłożony silnik, robię na cacy uszczelniacze, docieranie gniazd, sprężynki w wałku. Jako że głowicę zdjąłem to z ciekawości zajrzałem do tłoka.
Od jakiś 26000km mam tłok omp. Motór odpala, jeździ. Tylko dym czasem z rana był więc zabrałem się za uszczelniacze....
No ale wracając do tłoka.
Wyraźnie lekko przepolerowany płaszcz z obu stron. Nie ma rys, ani jako takich zatarć, ale widać że materiału ubyło.
Drugie, to zabezpieczenia sworznia wyrzeźbiły swoje gniazda w ten sposób, że niemożliwe stało się wyjęcie sworznia. Trzeba było pilnikiem spiłować materiał aby możliwe było wyjęcie sworznia. Nigdy jeszcze takiego czegoś nie widziałem!! Chińczycy zastosowali chyba ten owiany tajemnicą masłolit...
Trzecie, luz na zamkach w granicach 0,5mm, to już dość dużo. O ile pamiętam limit jest 0,65.
Wnioski nasuwają się same. Tłok raczej nie sprawdził się. Jest po prostu słabej jakości. Tak naprawdę nie wiem czy dymienie jest spowodowane zużyciem tłoka, czy uszczelniaczami. Nie znalazłem na trzonkach zaworowych śladów oleju, ale na tłoku i głowicy był dość silny olejowy nagar.
Nie będę ryzykował ponownego zakładania tego tłoka, choć mam zapasowe pierścienie.
daniel20vm [Usunięty]
Wysłany: 2018-07-08, 20:28
czy posiadasz na sprzedaż pierścienie do tłoka OMP na pierwszy szlif?
chętnie bym odkupił
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum