Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Z krzaczorów
Wysłany: 2017-10-02, 14:36 Tylne koło 18'
Witam
Przerabiał ktoś już może ten temat?
Istnieje jakieś podobne +/- plug and play na tyle że wystarczą nowe dystanse?
A może lepiej kupić nową obręcz i zapleść do starej piasty?
Wszelkie podpowiedzi miłe widziane.
I uprzedzając pytanie "po co" - Z drugiego motka mam 2 komplety gum w sezonie. W offie już słabo robią, na szuterki, piaseczek czy szosą jeszcze całkiem, całkiem.
rrolek, potwierdzam opona 130/80 17 wchodzi na styk w wahacz przy standardowej feldze i nowym łańcuchu, przy feldze 18 musiałbyś chyba jakieś opony typu szosowego o profilu 60-70 zakładać , a i tak nie ma pewności czy by weszły.
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Z krzaczorów
Wysłany: 2017-10-03, 14:20
Witam
No... przyznaje, że nawet tego nie wziąłem pod uwagę.
Luz opona (C02 130/90-17) mam 4,5 cm, napinacz łańcucha cofnięty o 4 cm od pozycji najbliższej osi wahacza. Opona 140/80 jest wprawdzie niższa od 130/90 ale te milimetry nie rozwiązują problemu.
Opcja dłuższego łańcucha i po dojściu do końca regulacji odkucie pary ogniw chyba nie warta fatygi przy obecnych cenach opon i koszcie nowej obręczy+szprychy, względnie koła+adaptacja.
Dzięki z pomoc.
Pozdrawiam
rr
Edit: Pomierzyłem sobie koła 17' z C02 130/90 i 18' z S12 140/80. Różnica na promieniu to 15 mm. Wychodzi więc, że dla maksymalnego zbliżenia osi koła do osi wahacza zabraknie ok 10 mm. Trzeba dołożyć więc 2 ogniwa łańcucha i było by OK.
Odcina98 [Usunięty]
Wysłany: 2017-10-04, 20:15
Cześć
Ostatnio myślałem o takiej przeróbce, właśnie ze względu na to, że 18 calowych opon jest dużo do wyboru, a 17 cali, to w sumie tylko C02 wymyśliłem, żeby założyć ameliniowy wahacz od innego modelu, np od xrr 650 byłoby lżej.. no, ale znajdź tu taki. Ktoś może zmieniał już wahacz w Dominatorze? Pozdro
Polukałem po internecie i rzeczywiście nie da rady, czyli nie ma możliwości w dominatorze wstawić koła 18' z tyłu, szkoda bo wybór opon w off nie powala.
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Z krzaczorów
Wysłany: 2019-01-25, 18:58
Wieczór
No nie tak. Można to zrobić. Rafka plus szprychy pewnie z 6 stowek, wzglednie kupic cosik uzywanego i kombinowac. Łańcuch kupić o te 2 ogniwa dłuższy i działa. Ja Dominikiem przez 18 miesięcy zrobiłem z 500 km (duuuużzzzooo więcej latam liściem a to miała być opcja uniwersalna). Finansowo, przy takich przelotach i hipotetycznym przeznaczeniu, to dla mnie bez sensu wiec odpuścilem. Ot są motocykle w teren i są uniwersalne. Wszystko.
RRolek chyba nie do końca tak jak piszesz, problem nie jest z kołem tylko z miejscem w wahaczu. Koło 18' z oponą terenową nie mieści się w standardowym wahaczu, stąd poszukiwania wahacza który mógłby przy minimalnej przeróbce podpasować.
A co do sensu przeróbki, to też mam liścia i nim latam, a ten kupiłem jako coś co wygodniej przewiezie mi cztery litery po lżejszym terenie niż liść. Koło 18' ma sens ze względu na duży wybór opon w tym rozmiarze, a dobra guma daje różnicę. Miałem kiedyś DR650 SE i latałem na C-02 bo też 17' z tyłu i niestety to zło konieczne. Jestem świadomy że nie zrobię z dominatora liścia, ale jeśli można byłoby go usprawnić to czemu nie.
dario9z, szkoda zachodu, opona faktycznie robi różnicę, ale bardziej kiedy możesz jeździć na niskim ciśnieniu.
Wszystko co jest do wyjechania na tym motocyklu wyjedziesz na C02, MT21, K74. Potwierdzone przez własne i kolegów doświadczenia w różnym terenie. Co więcej kiedyś najpopularniejszą oponą na felgę 17 była E09 i też jakoś szło, choć przeskok na C02 to był krok milowy
OK, czyli sytuacja się klaruje, albo cieszyć się tym co jest albo zmienić moto. Docelowo kupie chyba drugą felgę żeby zmieniać całe koło jak mi się zechce bardziej poszaleć po offie. To chyba jedyne słuszne rozwiązanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum