Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2013-03-19, 13:00
Halogeny z przodu....
Autor Wiadomość
Aras 


Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-18, 13:48   

Chyba wszystkie tego typu lampki są z aluminium, w dodatku z radiatorem. Przy takiej mocy ilość ciepła jest taka że jajka można sadzić :)
Mam 4 chińskie latarki i 2 czołówki na diodach Cree. Wszystkie są aluminiowe a grzeją niemiłosiernie.
 
 
     
HAL_9000 


Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 91
Skąd: slask
Wysłany: 2014-02-20, 23:22   

To mnie zdziwiłeś, myślałem że LEDy sie tak nie grzeją jak tradycyjne. Jeśli tyle energii idzie w ciepło to skąd tyle światła (I zasada termodynamiki :))
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 29
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1123
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-05-01, 21:55   

Dominator i światło - chyba wszyscy przekonali się, że powinno być mocniejsze ;-)
Postanowiłem trochę to poprawić i chyba się udało - efekt ocenicie sami.

Szukałem czegoś na LED'ach - by dodatkowe światła pobierały jak najmniej energii.
Znalazłem zestaw do samodzielnego montażu sprzedawanego przez kolegę Tropas. Tutaj link do forum Transalp gdzie prezentuje swój produkt -> Halogeny LED na gmole

Dodatkowo wymieniłem żarówkę główną na X-treme Vision +130% i tu już było widać poprawę.
Zasilanie podłączyłem pod przekaźnik, który miałem wcześniej dla urządzeń akcesoryjnych -> Podłączenie akcesoryjnego urządzenia

Wygląda to tak:


1. W zestawie jest wszystko czego potrzeba, jedynym dodatkiem ode mnie są H4.


2. Hermetyczne kostki - ja zrobiłem tak, abym mógł odpiąć każdy niezależnie.


3. Gotowe do zainstalowania.


4. Przełącznik.

Teraz trochę zdjęć jak to świeci.
Warunki: śnieżnie, noc czarna jak diabeł, aparat ustawiony manualnie, aby sam nie dobierał ustawień w zależności od oświetlenia.


5. Krótkie.


6. Krótkie + LED.


7. Długie - tu widać, że muszę je ustawić.


8. Długie + LED.


9. LED.


10. Przód.


11. Dzień i dziewięć źródeł światła 8-)



Teraz jazda w nocy bez porównania z poprzednią świeczką w reflektorze :mrgreen:
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 35
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1373
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-05-02, 08:43   

kmaj, Świetna sprawa!! A wiela to prundu bierze?? Ile wat??
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 20
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 1897
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2015-05-02, 19:57   

kmaj, rewelaCJA , ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻEBY W TE DZIURY W OWIEWCE WSADZIĆ JAKIEŚ LEDY
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 29
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1123
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-05-03, 11:51   

adziad napisał/a:
kmaj, Świetna sprawa!! A wiela to prundu bierze?? Ile wat??


Zestaw potrzebuje 20W, mierzone na przewodzie - dane od Tropas'a


Alibaba napisał/a:
kmaj, rewelaCJA , ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻEBY W TE DZIURY W OWIEWCE WSADZIĆ JAKIEŚ LEDY

Też tak chciałem, ale mam tam mało miejsca przez zbiornik i musiałbym to jakoś kleić do owiewki. Myślę, że mniejsze soczewkowe by się zmieściły ;)
 
 
     
riki76 


Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 20
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2017-02-26, 19:52   

Witam
Również zapodałem do swojego Dominatora reflektory soczewkowe i fajnie świecą. Tylko mam dylemat z podłączeniem ponieważ spiąłem je pod jeden wyłącznik i owszem zapalają się równocześnie lecz każdy z nich w innej opcji...jeden zapala krótkie a drugi długie.
Z ledów wychodzą trzy kabelki :
1. czerwony (+)
2. czarny (-)
3. żółty - nie wiem od czego i go nie spinałem a może powinienem połączyć oba te kable od ledów????

Może ma ktoś schemat jak to podłączyć?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 29
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1123
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2017-03-06, 01:15   

riki76, pokaż co zapodałeś. Masz do tego opis?
Czarny daj na - a żółty na +, być może masz ring'i lub postojowe w nich.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 30
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 488
Skąd: Białołęka, Wołomin

Wysłany: 2017-08-31, 19:22   

Hey!
Jesień idzie, a jeździć się będzie chciało, nawet po zmroku ;-)

Zatem mam pytanie o halogeny albo LEDy na przód.

Na razie znalazłem dwie opcje:

1) LEDy, które wrzucił u siebie kolega Sweb.
https://pl.aliexpress.com/item/Angel-Eye-Light-Power-10W-U5-led-driving-lights-for-Universal-motorcycle-headlight/32759898903.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.3fda74d3oN7vCl&isOrigTitle=true
Plusem jest to, że mają jakiś tam przełącznik i można sobie wrzucić jeden z 3 trybów świecenia (długie, krótkie, stroboskop).

2) LEDy, które polecał mi znajomy.
https://www.amazon.co.uk/...549f887035&th=1
Plusem ich jest solidne wykonanie oraz to, że jak mi powiedział ziomek "no trochę napier...ją". Inny gość zamontował takie w terenówce i mówi, że teraz noc stała się dniem ;-)

Pytanie czy da się jakiś przełącznik machnąć żeby zafundować im tryby świecenia (krótkie, długie) czy to jest sterowane jakimś chipem w ledach i się nie da?
Po prostu nie chcę żeby było zerojedynkowo - full power i oślepiam innych albo nic.
 
     
Tommy 


Wiek: 40
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 59
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2017-08-31, 19:40   

mam takie ledy. wspomagają światło w nocy. przełącznik ja na aukcji ali też daje radę. najpierw świecą mocno, potem słabiej potem strobo. ogólnie świeca punktowo i trzeba je dobrze ustawić.
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 28
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3460
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2017-09-01, 04:17   

Też mam te pierwsze.. leżą od grudnia w garażu, bo nie wiem gdzie je zamontować ;D
 
 
     
elcede 
elcede


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 32
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-09-29, 07:58   Odkopuje

Odkopuje temat bo ostatnio zmrok coraz szybciej a oświetlenie w dominatorze to jak do skutera (przynajmniej u mnie).
Potrzebuje coś na jazdę w terenie co wyjeżdżając na ulicę będę mógł wyłączyć. Bo dla mnie asfalt służy tylko do dojazdu w teren.
Co myślicie o 2 takich lampkach: http://allegro.pl/lampa-9...6837514007.html
Jak by dał 2x 27W to moto wytrzyma? Nie mam podłączonych żadnych akcesoriów na tą chwilę. Jeszcze muszę wymyśleć dobre miejsce do zamontowania. Chciałem najbliżej dodatkowych wlotów w owiewce pod kierunkami, ale może lepiej tak zamontować aby skręcały razem z kierownicą?
 
     
madej 


Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 39
Skąd: Tczew
Wysłany: 2017-10-01, 18:58   

Odpuść sobie chińskie LEDY. Wiem coś o ledach. Jak ktoś ma życzenie może do mnie wysłać dowolne źródło światła ja mu dam pełny raport fotometryczny.
Po pierwsze chińskie ledy mają gówniane odwzorowanie światła. Przykładowo kolor zielony i niebieski odwzorowywany jest w 70% procentach. Gdzie nasze oko jest najbardziej światło czułe na te kolory. Inny przykład czołówka 3W z biednroki pobiera 3W ale output lumenów jest 170 a nie 1000.

Najlepszym źródłem światła dla naszego oka jest żarówka halogenowa daje pełne odwzorowanie kolorów w całym paśmie. I np z 50W halegoenu mamy 1000lumenów. Osramy potrafią dać nawet 1600 lumenów. 20 lumenów z wata na halogenie przy ledach to nic. Ale za leda który daje 300lumenta z Wata trzeba sporo zapłacić. Pozatym jest cos takiego jak skuteczność świetlna LED kóra gwałtownie spada jak nie odprowadzimy poprawnie ciepła z LEDa. Ogólnie wszystkie chińskie ledy nie dają więcej niż 50lumenów z Wata przy odpowiednim odprowadzeniu ciepła a nie mamy pełnego odzwierciedlenia barw. Szkoda zawracać sobię głowę innymi LEDmi niż SAMSUNG, Pleasley, power ledy Cree(Chińskie) :)

Konkluzja wstaw osrama night racera 110. Po pierwsze będzie miał zawsze pełną moc po drugie kolor który da przede wszystkim kontrast, bo kontrasty najszybciej wyłapuje nasze oko.

Inna sprawa to odbłyśnik i klosz. Może warto temu się przyjrzeć są warsztaty regenerujące. Matowy klosz i stary odbłyśnik potrafi zabrać 50% lumenów.

A co do ledów które przytoczyłeś to zawsze szukaj ze szklana soczewką i uszczelnieniem. Plastik zabiera 20% mocy leda.

I taka rada dla wszystkich nic w przystępnych cenach z LEDów nie da więcej niż 300Lumenów z 1 Wata. Rynek ten co prawda błyskawicznie się rozwija i za 2 tygodnie te dane mogę być nieaktualne. Jak ktoś podaje więcej to bajki.

Wiadomo zawsze chodzi o kasę. Jak nie mamy siana to wybieramy 3W chińskie cree. I soczewka koniecznie szklana, i uszczelniacze . Chińskie cree mają około 200 luemnów z wata o ile producent danej lampki dobrze odprowadza ciepło.

Na aliexpresie masz lampy motocyklowe 50-60 zl za sztukę U7 np sie zwą i mają 200 lumenów z wata a pobierają 15W. Czyli 3000lumenów to już ładne doświetlenie drogi. Tylke ze różnie z trwałością w offroad zależy jak małe chińskie rączki podkleiły leda do radiatora :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14