Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Róznice miedzy nx500 a nx 650
Autor Wiadomość
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 07:25   Róznice miedzy nx500 a nx 650

Witam jeszcze raz.
Chcialbym sie dowiedziec o róznicach miedzy nx500 a nx 650.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez tomek_czarny 2015-09-07, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 07:45   

Mogą być takie same, chyba ten silnik różni się tylko korbą itd. Tak ? Chyba że się mylę

Nwm jak to jest ale tez zależy to od rocznika np włochy mają większe luzy z tego co widziałem 0.14 a JaponiEC 0.12
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 08:07   

ktos z posiadaczy 650 moze mi powiedziec co ma wytloczone na silniku??
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez tomek_czarny 2015-09-09, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 09:14   

juz wiem z ta pojemnoscia 650 ma wytloczone 644.
Ostatnio zmieniony przez tomek_czarny 2015-09-09, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-07-18, 10:58   

wersje 500 byly na rynek austriacki (chodzilo zapewne o dostosowanie do tamtejszych przepisow). Jesli chcesz wiedziec, czy masz silnik oryginalny od swojej ramy, to porownaj nr silnika do numerow ramy (nr silnika jest po lewej stronie w poblizu dzwigni biegow, powinny byc takie same). Z ciekawostek porownawczych do 650 masz inne przelozenie 1, 2, 4, 5 biegu w skrzyni, wyzszy stopien sprezania 8,9:1, srednica cylindra w 650 to 100x82 a w wersji 500 to 92x75mm. 500 wychodzily w tym czasie co japonce, zapewne luzy zaworowe 0,12 wydechowe oraz 0,10 ssace (jesli kod/numer silnika zaczyna sie od rd02, to jest to japoniec).
IMO wersja 500 to optymalne rozwiazanie, niestety walka producentow spowodowala, ze to 650 byl blockbusterem sprzedazy (konkurencja tez promowala wieksze pojemnosci w tamtym czasie, ale tej mocy, co w 500 tkwi nie daje sie nawet wykorzystac w terenie) i wersje 500 nie sa az takie powszechne. Podejrzewam, ze osiagniesz ciut mniejsze spalanie w granicach bledow regulacji 650, roznic w mocy nie odczujesz za bardzo.
Poza niewielkimi roznicami w silniku, 500 oraz 650 to jest taki sam dominator jak popularne 650
 
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 12:11   

dzieki wielkie za szybka odpowiedz :-)
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-07-18, 14:22   

aha, co do tego, co mamy w dowodach, to jest na to nawet osobny watek, rozne masy, moce, nawet nazwy powpisywane. U mnie dla przykladu z briefu motocykl nazywal sie honda rd02, facet na przegladzie pytal mnie, jak nazywa sie ten motocykl by wpisac do papierow, wiec sa momenty w zywocie sprzetu, kiedy moze dojsc do manipulacji danymi. Inna sprawa to przekladka silnika, czeste dzialanie np u naszych zachdnich sasiadow w przypadku wiekszych awarii pierwotnego silnika.
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 18:21   

bezioprzemek napisał/a:

Nwm jak to jest ale tez zależy to od rocznika np włochy mają większe luzy z tego co widziałem 0.14 a JaponiEC 0.12


A nie czasem włochy mają 0,1 na obu, a japońce 0,1 ssący i 0,12 wydechowy ? Oczywiście jeśli chodzi o luzy zaworowe ;-)
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-18, 19:04   

A może i tak, nie wiem pamiętam który ma większe na wydechowym :)
 
     
Vidon 


Wiek: 34
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Wolbrom
Wysłany: 2015-10-24, 18:21   

Czyli te pojemności różnią się głownie rozwierceniem góry silnika ? z dostępnością części eksploatacyjnych do NX500 nie będzie problemów prawda ? typu tarcze sprzęgłowe itd. Gdyż powinny być takie same jak w NX 650
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-10-24, 21:03   

Gdzieś czytałem że jest inaczej skrzynia zestopniowana i wał też chyba inny. Eksploatacyjnie nie będzie problemu.
 
 
     
Sosik
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-23, 12:00   

Odgrzeję kotleta ale nie znalazłem innego posta.
To mój pierwszy w sumie post w ogóle w historii forów więc z góry sory za wszystko ;)

Czy jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć czy silnik od nx500 różni się wałem od xr600 pd03?
Mam taką hybrydę i nie mogę tego uruchomić.

Spód jest od NX500 a cylinder i głowica od XR pokrywa zaworów od NX500. Wałek i podwójne gaźniki od XR600. Dekompresator jest po prawo na dźwigience od wydechu.

Problem jest taki że jak startuje drugi gaźnik to zaczyna strzelać w gaźnik. Zapala elegancko, wolne obroty bardzo ładne. W związku ze strzelaniem ciężko się wkręca i zalewa.

Pytanie czy taka hybryda może działać i co może być powodem strzelania w gaźnik?
Jak reguluje się te podwójne gaźniki? Znalazłem tylko jedną śrubkę pod pierwszym gaźnikiem do regulacji.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-09-25, 18:34   

Sosik, różni się wałem, inny jest skok
xr600 97.0 × 80.0
nx500 500 to 92 x 75

Jeżeli masz wał z korbą od nx500 a cylinder od xr600 to masz 5mm inny skok tłoka, czyli też inne sprężanie.
 
     
Sosik
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-25, 21:23   

Wielkie dzięki za info! W końcu jest jakiś trop.
Jesli dobrze wnioskuję taki zestaw będzie słabszy ze względu na ten skok?

Podejrzewam że jest to od nx500 ponieważ tłok z cylindrem jest wyraźnie mniejszy od XR600.
Silnik nie wiem z czego był wymontowany bo był "luzem" na motoweteranie. Kupiłem dla opcji posiadania rozrusznika i stąd powstała taka hybryda.

Jako ciekawostka:
Kompresja jest konkretna. Silnik odpala od strzała. Powodem strzelania były luzy zaworowe. Trzeba było je ustawić "na oko" (wałek troszeczkę jest podrobiony).
Jeszcze nie jeżdżone, zobaczymy co się będzie działo.
 
     
simons.garage 


Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 41
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-03, 11:11   

Sprawa jest.
Ostatnio kupiłem pierdołę do mojego dominatora a mianowicie bagnet oleju i okazało sie, że nie pasuje. Zrobiłem błąd gdyż przed zakupem powinienem dokładnie sie zorientować jaki mam model, a tego nie zrobiłem. Przeczytałem ten temat o różnicach w dominatorach ale też to nie rozwiało moich wątpliwości. W przyszłości chcałbym uniknąć podobnych pomyłek dlatego proszę o pomoc.
Gdyby ktoś mógłby mi go zidentyfikować to będę wdzięczny:
NX 500 , rocznik 95
ZDCPD0970SF002134
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12