no select shop mam zawsze naoku :) Puntek kolego daj znac co masz i za ile z tym ze ja potrzebuje tyl zebatke od xr reszta normalna. Preferuje rowniez darowizne :D
Ja tylko szybko po poradę - taki zestaw napędowy do Dominacji będzie dobry?
http://allegro.pl/zestaw-...5229396520.html
W zestawie:
DID łańcuch 520 VX2/110
Zębatka przednia JT F308-15, 15Z, rozmiar 520
Zębatka tylna stalowa JT 245/3-46, 46Z, rozmiar 520
Chodzi mi o producentów, czy o-ring ok etc? Bo ilości zębów na zębatkach, to myślę żeby zostawić jakie teraz mam (a nie wiem jakie mam, muszę sprawdzić).
Jak ktoś zna coś lepszego, to ja chętnie wysłucham propozycji
Aktualizacja:
Obecnie mój przód 15 zębów, tył ma 43 zęby.
Tył firmy Suntour, przód nie wiem.
Po zabawach w kalkulatorze przełożeń wychodzi mi, że aby zachować podobne prędkości przelotowe i jednocześnie ugladzic biegi w terenie to trzeba by założyć 14z na przod i zostawić 43 tył.
O 14 zębach przód myślałem ale z drugiej strony obecne przełożenia (nie wiem jakie), bardzo mi odpowiadają bo moto się zbiera dynamicznie i może też przeloty po 120-130 km/h robić jak trzeba.
Ostatnio zmieniony przez Ostasz 2017-06-07, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Yello,
Jeśli mogę coś doradzić to zakup sobie zębatkę zdawczą (przód) 14 zębów w terenie robi sporą różnicę ! Nie jest to drogi zakup i zmiana na ori 15 to kwestia paru minut. Łańcuch v2 520 będzie git - choć słyszłem że DID ostatnio spadł na jakości bądź dostępne są jego lipne klony. Mogę zapytać się w swoim warszawskim źródełku ile by chcieli za zestaw. Odebrał byś sobie obok Larssona. Daj znać jak coś.
Ponieważ napęd przyjechał i będę zabierał się za jego wymianę, to czy są jakieś specyficzne "haczyki", rzeczy na które trzeba uważać/zwrócić uwagę przy wymianie?
Ja to widzę tak, że odkręcam przednią zębatkę (proste bo dwie śruby i tyle, niczego nie trzeba blokować), odkręcam tylną zębatkę (gorzej bo więcej śrub ale też bez filozofii), a na koniec rozpinam łańcuch.
Zakładam nowe graty tyle, że w odwrotnej kolejności i heja, można latać.
Wygląda na 30 minut roboty (jak się nic nie zapiecze, etc.) ale że nigdy tego nie robiłem w żadnym pojeździe mechanicznym, to wolę się spytać żeby czegoś nie spitolić
Nie zapomnij zostawić luz na łancuchu , nie wiem jaki jest dla dominatora ale zazwyczaj to 30- 40mm .Kolega kupił nową afrykę ...nawet na wahaczu jest nalepka o luzie łańcucha , jego był napięty jak bycze jaja !
Wraca temat.
Po zmianie kompletu napędowego - wielkie dzięki i ukłony dla Alibaby i Barta za pomoc, bo tylne śruby były zapieczone na maxa (już są nowe ! - jeżdżę na w/w zestawie czyli przód 14 zębów i tył 43 zęby. Przy okazji - łańcuch DID łańcuch 520 VX2/110 przy tym ustawieniu zębatek wymaga skrócenia o jedno ogniwo.
I nasuwa i się kolejne pytanie - w offie super, obecnie atakuję sobie elegancko podjazdy etc.
Ale gorzej na szosie... 100-110 km/h to max żeby nie spałować silnika, co trochę mnie boli bo szykuje mi się szybszy szosowy przelot w Bieszczady i pewnie jeszcze jeden.
I teraz myślę se tak: wrzucić 15 zębów na dojazdy szosowe? Czy może pójść krok dalej i dać 16 zębów? Łańcucha powinno styknąć (sprawdzę jeszcze na starej zębatce 15 zębów), bo obecnie już wchodzi w znacznik końca limitu do wymiany (BTW, za niebawem będzie trzeba wyciąć chyba kolejne ogniwo...).
Z Gearing Commandera wynika, że różnica procentowa to około 12% i jakieś 600 obrotów w dół (na 16 zębach przód) dla 5 biegu i prędkości 115 km/h.
Jakieś opinie, spostrzeżenia, doświadczenia mile widziane zanim popełnię mega głupotę
Witam
Chciałbym kupić do Domina 88r napęd,
-zębatka przód 15z wielowpust na 6z
-zębatka tył 45z
-łańcuch did vx2 - 108,
w sumie to taki:
http://allegro.pl/honda-n...ml#shippingInfo
Chcę go kupić, łącznie z zabezpieczeniem zębatki, ktoś wie gdzie, aby to szło od jednego dostawcy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum