Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
OLEJE DO DOMINA/STAN/DOLEWKI
Autor Wiadomość
jedi_racer
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-17, 13:48   

Tutaj skan z testu. Raczej brał bym to ostrożnie bo lobby olejowe (Castrola) duże, choć znam zdanie kilku niezależnych mechaników, którzy uznają tylko dwie marki MOTUL i Castrol. Ja dorzuciłbym raczej mało znaną w Polsce Liqui Moly

scan 049.jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 464,56 KB

scan 048.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 403,88 KB

scan 047.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 432,75 KB

scan 045.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 430,03 KB

scan 044.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 384,4 KB

scan 043.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 390,1 KB

 
     
jedi_racer
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-19, 07:31   

...do poczytania

http://www.motor-tech.kat...nika/oleje.html
 
     
Krwawy 


Wiek: 26
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 109
Skąd: Nowogród Bobrzański
Wysłany: 2016-10-09, 15:36   

Moja Dominika (RD08 97r) z przebiegiem 29.200 z zalanym olejem Yamalube 20W50 półsyntetyk po jeździe praktycznie tylko w czarnym, w temp od 20-35C, prędkość przelotowa 90-100km/h łyka 270ml/1000km.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-10-15, 19:47   

Krwawy, czyli wszystko w normie;] Ale nie jestem w stanie nawet sobie wyobrazić jak można przy ogólnie mega niemiarodajnym sposobie sprawdzania poziomu oleju w dominatorze przedstawić tak dokładny wynik;] Hehe kupiłem też motór "asfaltowy" z 26kkm i też nic nie palił oleju, ale już przy 30kkm (teren) palił około litra na 200km;] Polecam wszystkim kontrolę airboxa;]
 
     
Krwawy 


Wiek: 26
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 109
Skąd: Nowogród Bobrzański
Wysłany: 2016-10-23, 18:48   

adziad napisał/a:
Krwawy, czyli wszystko w normie;] Ale nie jestem w stanie nawet sobie wyobrazić jak można przy ogólnie mega niemiarodajnym sposobie sprawdzania poziomu oleju w dominatorze przedstawić tak dokładny wynik;] Hehe kupiłem też motór "asfaltowy" z 26kkm i też nic nie palił oleju, ale już przy 30kkm (teren) palił około litra na 200km;] Polecam wszystkim kontrolę airboxa;]


Obliczyłem na podstawie długości bagnetu tzn ile mieści się oleju gdy na nim jest oraz sugerując się dolewką :D Ale chyba moje obliczenia rzeczywiście są liche :D

Pojawiło się coś czego kompletnie nie rozumiem... Na początku sezonu zalałem calutkie 2l oleju- przejeździłem cały sezon (2300km) sporadycznie kontrolując. Sprawdzając go tydzień temu na bagnecie praktycznie go nie było- dolałem troszeczkę co mi zostało jeszcze z butelki poprzedniego właściciela i pokazało kilka tych "rombów" ponad min.
Dzisiaj po jeździe również sprawdziłem i jest ponad połowę... O co w tym chodzi?

Teren na szczęście to nie moja bajka- moja Dominika go nie lubi :D Airbox oczywiście sprawdzany z godnie z Twoimi wytycznymi- w środku czyściutko :)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-10-25, 08:41   

Krwawy, Tak właśnie się zachowują te silniki. Jak zmienisz olej to przez pierwsze ok 2000km praktycznie nic nie spalą, a potem olej gwałtownie traci parametry lepkości i "znika". Więc pomiędzy 2000-3000km trzeba sprawdzać po każdej jeździe, aby się nie zdziwić;] Piszesz, że jeździsz po szosie, a w terenie te procesy zachodzą o wiele szybciej. Wnioski nasuwają się same.
 
     
Krwawy 


Wiek: 26
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 109
Skąd: Nowogród Bobrzański
Wysłany: 2016-10-26, 06:45   

Rzeczywiście jestem zaskoczony, oczywiście jak najbardziej na plus. Ale i tak pomimo tego że do limitu jeszcze daleko a a poziom nadal jest taki jak był oleum leci do wymiany- niechaj ma już świeży i czeka na sezon :D
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2016-10-27, 08:19   

Mam ochotę wypróbować olej z tej oferty http://allegro.pl/olej-va...6170613475.html

10w50 i 20zł/litr! :-P Gdzie jest haczyk?
 
 
     
Elza 


Wiek: 90
Dołączyła: 13 Kwi 2014
Posty: 366
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-10-27, 08:58   

Tu jeszcze taniej, tylko przesyłka droższa:
http://allegro.pl/valvoli...rs_socket_id=11
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-10-27, 09:09   

managa, Leje taki do xry;] Zachowuje się normalnie.
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2016-10-27, 09:25   

A do Dominatora? :-P
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-10-27, 13:50   

managa, do dominatora 10w60 valvoline bo mam spory zapas, ale jak się skończy to chyba wszędzie już będę lał 10w50 taniej wyjdzie
 
     
Krzycho
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-27, 19:27   

Żaden to wyznacznik, bo mało jeżdżę i "lajtowo" ale też tym zalałem i nadal jeździ :) a dwa litry zostały na przyszły sezon.
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2017-05-01, 21:22   

Wracam w temacie oleju - dotychczas po remoncie Dominacja jeździ na Motul 5100 10W40. Zmiany relatywnie częste jak to remoncie i bez pałowania moto.
Ale tak sobie czytam i czytam i myślę żeby przeskoczyć na full syntetyk.

Można tak zrobić jeśli moto zrobiło po remoncie góry ok 1200 km? Bo coś tam kojarzę, że można schodzić w dół (full > pół > mineral) ale chyba nie powinno się w górę.

Doświadczeni i bardziej w mechanikę - doradźcie pls.
 
     
motomax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-01, 22:33   

Dominator tak jak i Xr-ka jest motocyklem w którym wymiennikiem ciepła jest rama i olej który po niej krąży,konstrukcja prosta ale olej musi byc najwyższej jakości... nie ma chłodnic to olej jest czynnikiem chłodzącym... 5100 jest dobry ale nie do takich modeli,tutaj syntetyk to minimum... A jeszcze lepiej Motorex czy Motul 300V...

Wałek i dzwigienki,korba to cierpi najbardziej przy słabym oleju..

A twe pytanie o schodzenie w dół z olejami porównam ze schodami,do góry nie można bo sie nogi połamią... to nie diesel z lat 80 który ma milion kilometrów..

Można i jest to nawet wskazane by lac syntetyka w tym modelu,faktem jest to że jakiekolwiek nieszczelności przy syntetyku objawią sie szybszym poceniem,czasem też słabe już sprzęgło zacznie ślizgać,reszta to same korzyści dla silnika.

Prosty test zrób
Oblej dłonie motulem 5100 weż zwykłe mydło i pod zimną wodą umyj ręce,to samo zrób z motulem 300V

Wrażeniami podziel sie na forum.

Ps nie mam udziałów w Motulu,leje go bo mam powody i polecam bo jest bardziej dostępny niż Motorex FS
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16