Co sądzicie o wymianie ga 1/4 nika oryginalnego membranowego na mechaniczny ? Myślałem nad ga 1/4 nikiem z hondy xr 600 .Czy ga 1/4 nik Mikuni TM 38 z pompką przyspieszeniową da rady ? Wiem że lepiej by było tm 40 ale nie znalazłem używanego .
Ostatnio zmieniony przez managa 2017-04-26, 21:47, w całości zmieniany 2 razy
Co prawda w innym moto (yamaha XV1700) ale w tamtym roku zmieniłem gaźnik z seryjnego podciśnieniowego Mikuni BST40 na gażnik Mikuni TM42.
Różnica dla mnie jest spora. Dużo szybciej się wkręca i strasznie nerwowy motocykl się zrobił Normalnie jakbym inny motocykl sobie sprawił (wcześniej miałem poprawie ustawiony seryjny gaźnik, hamownia, analizator spalin itp)
Spalanie jest na podobnym poziomie a wrażenia z jazdy są ciekawsze Mankamentem jest dużo szybsze zużycie tylnej opony hehe
W gaźnikach Mikuni z serii TM można dokupić praktycznie każdy nowy element gaźnka. Pompka przyspieszacza jest regulowana bezstopniowo a dodatkowo można wymieniać dysze tej pompki na różny rozmiar. Iglice również są dostępne w 3 rozmiarach (oczywiście każda ma 5 nacięć do regulacji)
Dyszę główną można wymienić bez rozbierania gaźnika, na spodzie jest jedna śruba a pod nią łatwo dostepna dysza główna
Ogólnie bardzo fajny gaźnik dla osób które chcą trochę pobawić się w "mały tuning" bez rozbierania silnika. U mnie ten gaźnik, akcesoryjny filtr powietrza , grzebane wydechy, dorobiony czujnik TPS z fabrycznego gaźnika i szlifowany dolot (portki) zrobiło z moto bestyjkę
Niestety na rynku wtórnym jest ich mało a ceny wysokie.
Jak znajdę okazyjnie jakiś pasujący do NX to baaaardzo chętnie też nabędę
Bardzo rzetelna opinia. Do tej serii gaźników dostępny jest baaardzo szczegółowy manual jak co ustawiać. Gdy pominie się kwestię pompki to opis ustawień można zastosować również do innych gaźników (dominator). Tyle razy były wątpliwości na temat poszczególnych ustawień i ich wpływu a tu jest wszystko ładnie opisane.
seria TM to to samo co HS, niech poprzednik potwierdzi...
Adziad ma rację Mikuni HS to jest to samo co TM tylko seria HS jest dedykowana do motocykli Harley-Davidson (nazwa handlowa ale to ten sam sprzęt) . Mój gaźnik ma dokładnie oznaczenie HSR42. Odkupiłem od gościa który sprzedawał swojego HD na części.
Szkoda że na rynku jest tam mało używek a cena nowego nie jest niska....
Do naszego NX650:
http://mikuni.istore.pl/pl/honda-xr600-tm40-6.html
tomekz, Tylko jak się jeździ w błocku to często się w tm potrafi blokować popychacz pompki przyspieszającej. Trzeba go często czyścić i lekko smarować czymś w rodzaju wd40 co jednocześnie rozpuszcza syf i trochę smaruje. Kilka razy się nabrałem, że s silnikiem się coś dzieje, a to zawieszka pompki była. Pamiętaj o tym gdy będzie dziać się coś dziwnego.
Gaźnik oryginalny muli, ale jest całkowicie zamknięty, można go całego błotem oblepić i działa dalej;]
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2017-04-26, 08:29
Tomekz, dzięki za opinie, kupuję z czystym sumieniem tm40. Tomek a powiedz, Kupiłeś nowy gaźnik, czy używany? Jak używany, to czy wiesz w czym wcześniej jeździł? Bo ten co ja chcę kupić, to od nowości przejechał 300km w xr650r,i nie wiem czy rozmowy dysz będą pasowały do dominatora. Pojemność niby ta sama.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2017-04-26, 15:43
Adziad tm40, tyle że jeździł w xr650,a gaźnik od xr650 oryginalny też mam.
motomax [Usunięty]
Wysłany: 2017-04-26, 21:42
W swoim dominku zbieram na razie pomysły i części do przeróbek,lezy mi na półce Mikuni TMR 41 w stanie praktycznie nowym,wystawiony na allegro,ale chętnych jak dotąd nie było więc do dominator go wrzuce..
przy montażu takich gazników wskazany jest porting głowicy i odetkany wydech,nic z gaznika który bedzie blokowany przez resztę.
Wydatniejsze doprowadzenie mieszanki jak i szybsze odprowadzanie spalin bedzie miało duży wpływ na poprawę charakterystyki mocy i momentu.
temat przerabiałem kilkukrotnie i wiem o czym mówie
Przy braku tych modyfikacji zyskujemy praktycznie tylko ostrą reakcję na gaz potem wszystko po staremu
krzywa mocy załamuje sie drastycznie przy portingu i wydechu jest znaczna poprawa.
Sam wydech to nie problem,ale już porting to skomplikowana sprawa,bo trzeba mieć dosyc spore zaplecze specjalistycznych narzędzi i trochę wiedzy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum