Jak na razie moje uszczelniacze wytrzymały 23 lata ale co roku wymieniam olej.
Po każdym sezonie olej jest jak szara breja . Leję motul 10 W półsyntetyka
pablopi [Usunięty]
Wysłany: 2017-03-23, 08:54
W lagach zlałem olej, wyciągnąłem sprężyny i jest pytanko
Jedna rura chodzi lekko a druga z oporem posuwa się, jaka przyczyna może być, miał ktoś podobnie ?
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-03-23, 11:20
A nie miałeś dzwona (lub poprzedni właściciel) i laga nie jest skrzywiona ?
Obie lagi na stół i weryfikacja elementów wg serwisówki - tylko od razu musisz zamówić nowe uszczelniacze
pablopi, Zużycie powinno postępować równomiernie dla obu lag. Różnice mogą wynikać tak jak nx-rider pisze ze zgięcia jednej lagi. lagi prowadzone są w środku przez panewki takie mosiężne z teflonowymi okładzinami, skontroluj ich wytarcie. Może z jakiegoś powodu w jednej ladze mają większe luzy.
numer 12 i 13 na rysunku
Jedna ma teflon na zewnątrz (ta zakładana na chromowanej rurze)
Druga ma teflon od środka (ta w gnieździe)
Ten teflon nie może być zanadto powycierany. Nawet nowe panewki pozwalają na lekki luz, ale nie może się to poruszać luźno ani kiwać.
Krzywa laga powoduje szybkie zużycie panewek i uszczelniaczy. W ekstremalnych przypadkach zacina się całkowicie.
pablopi [Usunięty]
Wysłany: 2017-03-24, 05:48
Teflon na jednej jak i na drugiej był nie naruszony ., rys na ladze nie było, a czy kolizje miał to nie wiem. Jak będą problemy to rozbióre jeszcze raz.
Pozdrawiam
Jako, że przymierzam się do wymiany oliwy w lagach, chciałbym się upewnić co do jej parametrów. Z tego co czytałem to większość z Was leje 10W, czy istotnym jest czy zalewamy syntetyk lub półsyntetyk ?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-06-13, 09:29
wtf.tux, znawcą tematu nie jestem ale po wymianie oleju zawieszenie inaczej pracuje.
Korek dokręć z czuciem ale bez przesady bo go później nie odkręcisz. JAk masz dynamometryczny to jeszcze lepiej.
wtf.tux, będzie chodzić "sztywniej" bo oryginalnie honda zaleca olej o lepkości 7,5 i pewnie taki był zalany jeszcze od nowości;] Też przy wymianie starego przepracowanego oleju na nowy nawet taki sam, zawiecha będzie chodzić inaczej.
wtf.tux [Usunięty]
Wysłany: 2017-06-13, 20:27
Ale żeby tak duża różnica? Jadę po małych wertepach to mi kierownicę chce wyrwać No nic, porównam sobie jutro z innymi Dominatorami :) Dzięki za odpowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum