Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Latająca kierownica...
Autor Wiadomość
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-27, 09:46   Latająca kierownica...

Mam pytanko, jak jest w Waszych maszynach. Zauważyłem, że podczas mocniejszego hamowania czy ostrzejszego ruszania kierownica mi "pracuje" przód-tył, tzn. przy ruszaniu elastycznie przesuwa się nieco do tyłu, przy hamowaniu - do przodu. Jest to do opanowania, ale mnie trochę irytuje... Chodzi mi o połączenie pomiędzy trzpieniem elementu A i gniazdem elementu B. Przy hamowaniu kierownica leci w kierunku strzałki (niewiele, ale zawsze), jakby pomiędzy tuleją A a gniazdem B było włożone coś elastycznego (pierścień gumowy lub tp - nie chcę na razie rozbierać...). Czy tak ma być - ten typ tak ma, czy połączenie powinno być "sztywne"? ?ruby od spodu elementu B są dokręcone. Wygląda to tak:

Rysunek1.GIF
Plik ściągnięto 181 raz(y) 1,69 MB

 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-27, 10:01   

To jest tak zrobione żeby było ruchome :-)
Niektórym lata więcej innym mniej. Fakt że to zauwazyłeś jest ciekawy :mrgreen:
To pomaga odciążyć nadgarstki i ręce.
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-27, 10:09   

kumam, tak troszkę w tym kierunku myślałem, że to może amortyzować drgania itp... od początku nie dawało mi to spokoju, ale teraz się upewniłem. Zatem nic nie będę kombinował... A tak z ciekawości, to co tam siedzi? Pozdro.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-27, 10:11   

tuleje metalowo gumowe, przez środek idzie trzpień od dolnego mocowania, na dole jest przykręcony nakrętkami. Mi ostatnio jeden trzpień pękł wiec wiem
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-27, 10:40   

wniosek taki ze masz wyklepaną tuleje , kwestia tylko czy to może oddzielić się od reszty :shock:
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-27, 15:06   

Myślę, że wszystko na razie w porządku, kiera nie lata w dosłownym tego słowa znaczeniu, nie ma wyczuwalnego luzu, ale czuć amortyzację, więc chyba wszystko okey, tak jak być powinno...
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2011-07-27, 18:06   

nie wiem, czy to w temacie, ale czy zdarzyła się Wam w domikach szima przy niewielkich prędkościach (tak poniżej 50 km/h), zwłaszcza przy odpuszczeniu gazu ? bo mi już parę razy i czasami mam obawy, że jak mi tak zrobi przy "stówce", to będzie niefajnie :) i od razu pytanie, co jest powodem, a może to normalne? :)
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-27, 18:55   

a może masz za mało powietrza z przodu..
mnie sie tak nie zdażyło nigdy
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-27, 19:31   

Ptasiu - tam jest element metalowo/gumowy ... jak już Art napisał

z tego co pamiętam masz sprzęta z wyższą kierownicą - to może dawać "dziwne" uczucie "pracy" ... ale tak ma być - o ile tuleje nie są rozwalone

Micro - ja Ciebie bardzo proszę ... we 1/4 nie... ;)))
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-28, 09:55   

Micro, a prócz ciśniena sprawd 1/4 łożysko w główce ramy... Polecają też sprawdzić łożyska w kole, ewentualnie wyważenie koła... To tak na początek...
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-28, 10:52   

ptasiu napisał/a:
Micro, a prócz ciśniena sprawd 1/4 łożysko w główce ramy... Polecają też sprawdzić łożyska w kole, ewentualnie wyważenie koła... To tak na początek...


dobrze goda ;-)
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-08-11, 22:04   

micro a ty wypusciles te lagi do rowna z mocowaniami czy dalej masz wpuszczone? Wlasnie przeczytalem ze wpuszczenie daje mozliwosc ciasniejszych zakretow ale moze powodowac niestabilnosc :->
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2011-08-12, 08:42   

Trzepało nim je wpuściłem na równo z półką, teraz jeszcze nie zauważyłem.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-08-13, 04:50   

Microbee napisał/a:
nie wiem, czy to w temacie, ale czy zdarzyła się Wam w domikach szima przy niewielkich prędkościach (tak poniżej 50 km/h), zwłaszcza przy odpuszczeniu gazu ? bo mi już parę razy i czasami mam obawy, że jak mi tak zrobi przy "stówce", to będzie niefajnie :) i od razu pytanie, co jest powodem, a może to normalne? :)

oponke z przodu Masz używke ,czy 8 letnią ? ;-)
 
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2011-08-13, 15:38   

Raviking napisał/a:

oponke z przodu Masz używke ,czy 8 letnią ? ;-)


No właśnie oglądałem ją dokładniej w zeszły weekend i trailmax ma już 6 lat:) Cała w mikroskopijnych pęknięciach i ogólnie nieświeża :mrgreen:
Trzeba będzie coś nowego na przód założyć, tylko jeszcze nie mam pomysła co :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14