Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymana oleju w lagach
Autor Wiadomość
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-02-01, 07:00   

Bicio napisał/a:

Ciekawostką jest, że w afrze oryginały wytrzymały 22 lata :-)


Tak to już jest jak się z czarnego nie zjeżdża, dziury omija , biegu pow. 3 nie wbija :-P ;-) :-P
 
 
     
pablopi
[Usunięty]

Wysłany: 2017-03-04, 10:03   

Witam
Jakiej firmy polecacie uszczelniacze? ma ktoś jakieś doświadczenia? :)
czy jak ma być dobrze to na każdych będzie git :)
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-03-04, 10:07   

NOK
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2017-03-05, 22:23   

Jak na razie moje uszczelniacze wytrzymały 23 lata ale co roku wymieniam olej.
Po każdym sezonie olej jest jak szara breja . Leję motul 10 W półsyntetyka
 
 
     
pablopi
[Usunięty]

Wysłany: 2017-03-23, 08:54   

W lagach zlałem olej, wyciągnąłem sprężyny i jest pytanko
Jedna rura chodzi lekko a druga z oporem posuwa się, jaka przyczyna może być, miał ktoś podobnie ?
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-03-23, 11:20   

A nie miałeś dzwona (lub poprzedni właściciel) i laga nie jest skrzywiona ?
Obie lagi na stół i weryfikacja elementów wg serwisówki - tylko od razu musisz zamówić nowe uszczelniacze
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-03-23, 11:49   

pablopi, Zużycie powinno postępować równomiernie dla obu lag. Różnice mogą wynikać tak jak nx-rider pisze ze zgięcia jednej lagi. lagi prowadzone są w środku przez panewki takie mosiężne z teflonowymi okładzinami, skontroluj ich wytarcie. Może z jakiegoś powodu w jednej ladze mają większe luzy.



numer 12 i 13 na rysunku



Jedna ma teflon na zewnątrz (ta zakładana na chromowanej rurze)
Druga ma teflon od środka (ta w gnieździe)

Ten teflon nie może być zanadto powycierany. Nawet nowe panewki pozwalają na lekki luz, ale nie może się to poruszać luźno ani kiwać.


Krzywa laga powoduje szybkie zużycie panewek i uszczelniaczy. W ekstremalnych przypadkach zacina się całkowicie.
 
     
pablopi
[Usunięty]

Wysłany: 2017-03-24, 05:48   

Teflon na jednej jak i na drugiej był nie naruszony ., rys na ladze nie było, a czy kolizje miał to nie wiem. Jak będą problemy to rozbióre jeszcze raz.
Pozdrawiam
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-04-12, 12:01   

Jako, że przymierzam się do wymiany oliwy w lagach, chciałbym się upewnić co do jej parametrów. Z tego co czytałem to większość z Was leje 10W, czy istotnym jest czy zalewamy syntetyk lub półsyntetyk ?

Rozważam ten http://allegro.pl/valvoli...6760137416.html
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2017-04-12, 21:03   

Ja lał bym ł półsyntetyk jeśli nie wymienialeś uszczelniaczy .
 
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-04-27, 13:05   

Alibaba, W majówkowy wieczór się za to zabieram.
Uszczelniacze też dla świętego spokoju wymienię.

IMG_20170427_145805.jpg
Taki zestawik
Plik ściągnięto 65 raz(y) 1,42 MB

 
     
wtf.tux
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-13, 08:20   

Wymieniłem uszczelniacze i olej (10W) i mam wrażenie, że zawieszenie jest jakieś twardsze (tak jak by nieco mniejszy skok?)

Co mogłem zepsuć? :P
Dolewałem dopóki mierząc od góry nie miałem 120mm.

A i jak dokręcacie to używacie klucza dynamo i wg wskazań serwisowych, czy raczej tak-żeby-nie-puściło-i-lagi-oczów-nie-wybiły?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-06-13, 08:29   

wtf.tux, znawcą tematu nie jestem ale po wymianie oleju zawieszenie inaczej pracuje.
Korek dokręć z czuciem ale bez przesady bo go później nie odkręcisz. JAk masz dynamometryczny to jeszcze lepiej.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-06-13, 12:31   

wtf.tux, będzie chodzić "sztywniej" bo oryginalnie honda zaleca olej o lepkości 7,5 i pewnie taki był zalany jeszcze od nowości;] Też przy wymianie starego przepracowanego oleju na nowy nawet taki sam, zawiecha będzie chodzić inaczej.
 
     
wtf.tux
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-13, 19:27   

Ale żeby tak duża różnica? Jadę po małych wertepach to mi kierownicę chce wyrwać :-P No nic, porównam sobie jutro z innymi Dominatorami :) Dzięki za odpowiedzi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14