Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Triumph Tiger 900
Autor Wiadomość
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-06, 21:50   Triumph Tiger 900

Hej,
Znalazłem w ogłoszeniu starego Tigera 900, z 96 roku. Fajna, duża maszyna, raczej turystyczna. W teren słabo, szutry chyba spoko. Silnik ciekawy - 3 cylindry.
Szukałem trochę informacji nt. tego motocykla, ale za wiele nie ma. Co o tym myślicie? Jak z serwisowanie Triumph'a w polszy? Marka ponoć wręcz legendarna a jednak to trochę rzadki moto na naszym rynku.
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-07, 07:55   

Przymierz się przed zakupem bo pozycja jest trochę dziwna i nie każdemu pasuje. Fajny silnik jak to 3-cylindrówka. Znajomy tym jeździ i nie narzeka na awaryjność.

Ale brzydsze moto to ciężko znaleźć - taka moja opinia :-)
 
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-07, 13:34   

Przejechałem kilka tysięcy na tigerze 885i, trochę nowszy sprzęt.
Zawieszenie trochę zbyt miękkie, hamulce świetne, wykonanie na bardzo wysokim poziomie.
Jak dla mnie mógłby być trochę niższy (mam 176cm). Po za tym to małe spalanie na wtrysku, silnik bardzo liniowo oddaje moc, a w trasie spokojnie można lecieć z prędkościami 140km/h . Na początku radzę przejrzeć układ chłodzenia i termostat, bo lubią się zacinać i wtedy szybko można przegrzać. Warto tez sprawdzić czy nie kapie olej z okolic zębatki zdawczej, bo lubią tam uszczelniacze padać i czy nie ma wycieków z okolic pompy wody oraz sprawdzić dokładnie stan tylnego amortyzatora.
Jak dla mnie silnik mógłby mieć nieco więcej koni, więc taka 955i powinna już spokojnie wystarczyć jak lubisz poszaleć.
Ogólnie do 9000 można już kupić nawet nieźle doposażonego jak dla mnie bardzo ciekawa alternatywa dla gs1150, który jest dużo droższy, a nie oferuje więcej.
 
     
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-07, 20:58   

Dzięki,
Interesuje mnie ta wersja 1993-1998, ona też jest na wtrysku? No i nie wydaje mi się brzydka, tak jak kolejna wersja...ale o gustach...:)
Chyba kawał motocykla. A szukam czegoś większego, żeby pojeździć w dwie osoby - na jakieś wakacje wyskoczyć. Noo i szuterki/piasek od czasu do czasu. A na codzień na miasto.
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-08, 17:56   

Tiger 900 jest na gaźnikach, ale ogólnie sam silnik bardzo podobny.
 
     
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-12, 19:51   

Silnik ciekawy. Ale zastanawiam się jak z wagą. To już kawał moto i nie wiem czy da radę w terenie, tzn czy dam radę jak go położę w błocie:)
Dlatego sam się zastanawiam, czy nie kupić normalnego turystyka a do terenu szukać jakieś rozpierduchy 350-600 cm3, tak żeby nie była za ciężka. Nie chce rezygnować z jazdy po polnych drogach, ale muszę też znaleźć coś na dwie osoby na asfalt. Bo wolę żonę wozić jako plecak niż uczyć ją jeździć.
 
     
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-12, 19:55   

Tak konkretnie:

https://www.olx.pl/oferta...html#73b2eaf155

czy ma to sens, czy szukać CBF 600 i coś pod teren?

Mam 180 cm, ważę 85kg, doświadczenie na moto niewielkie, bo dopiero 2 sezony.
Żona lubi jazdę, wagi podawać nie będę. A do lasu jeżdżę bez Niej, tylko z kumplem na gs 800.
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-14, 09:10   

Jeździłem jedynie na szosowych oponach, sam sprzęt ma nieco podwyższone siedzenie. Mam 175cm. Nie czułem sie wlecieć w cięższy teren, ale po leśnych duktach i przez kałuże sobie radził, gdzieś ostrzej to już bym się zapuszczał z takim klocem, jednak waga swoje robi. gs800 Jest dużo zgrabniejszy.
CBF600 jak dla mnie beznadziejny motocykl, zresztą jak cała rodzina cbf, ale są też zwolennicy.
Sam musisz stwierdzić co potrzebujesz i w jakie rejony chcesz jechać.
 
     
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-14, 20:20   

Dzięki Adrodax!
Zastanawiam się nad CBF 600, bo za 10 tys można mieć turystyka na dwie osoby + bagaż, którym polatasz w mieście. Noo i ABS, a dokładniej C-ABS hondy to ponoć bajka. Zależy mi na dobrych hamulcach. Szczerze mówiąc nie mam wielkiego doświadczenia w motocyklach, ale CBF "na papierze" i w testach robi b. dobre wrażenie. Zastanawiałem się jeszcze nad Banditem 650, ale to cięższe chyba 20 kg. BMW ST 800 - fajna maszyna, fajny silnik, trochę drogie części, całe moto też droższe. DL 650 - fajny, ale to "poczciwy osiołek". Chyba ciężko na tym poszaleć i jeździ tym pół świata.

Dlatego Tiger wpadł mi w oko, tym bardziej że za te pieniądze mógłbym zostawić Dominę w stajni:)

Macie jakieś lepsze propozycje do małej turystyki i na miasto? Dużo mocy mi nie trzeba, raczej zależy mi na niskiej wadze, poręczności (w miarę) i dostępie do części.
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-20, 16:09   

CBF może tobie pasować, dla mnie to beznadziejny motocykl bez charakteru, jako konkurenta wolałbym fazera 600, może trochę starsza konstrukcja, ale bardzo dobrze sobie radzi. Co do dl'a to za dużo nie mogę powiedzieć, ale jeździłem na versys 650 i to też całkiem ciekawa opcja, chyba nawet wagowo lepiej niż DL.
 
     
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-20, 22:35   

O versysie też myślałem. Fajny silnik i wiele lżejszy, więc poręczniejszy w mieście. Ale na trasę w dwójkę chyba za mały. Jeździłeś z plecaczkiem?
Poza tym bez abs ( chyba pierwsze wersje bez), a zależy mi na nim, bo to może uratować dupę.
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-21, 16:12   

Nigdy nie miałem motocykla z ABS i nie mam na to parcia, a nie raz musiałem mocno dawać po hamulcach, bo ktoś wyjechał. Z plecakiem też nie latam.
 
     
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-23, 15:52   

No ja właśnie jeżdżę z plecaczkiem, dlatego chce zmieniać moto. Gdybym jeździł sam to zapewne zostałbym przy Dominatorze, bo nawet w trasie daje frajdę, jak się za dużo nie hamuje :)
Na ABS się napaliłem po jednym szkoleniu, gdzie udowadniali nam że z nim jest bezpieczniej.
Ale pewnie masz racje, że nie jest konieczny, bo wiele dobrych moto nie ma Abs'u a hamuje spoko.
Chyba najbardziej zależy mi na nie odczuwaniu wielkiej różnicy jazdy samemu i z plecaczkiem, ale podejrzewam że najlepiej rozwiązać to turystycznym litrem, gdzie nie brakuje mocy.
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-23, 22:18   

Jedyne sensowne rozwiązanie dla tego problemu to plecak robi prawko i sam wsiada na sprzęt ;) .
Abs naprawdę swoje zadanie spełnia, ale nie zastąpi doświadczenia ;)
 
     
nuovo
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-23, 23:33   

...no i też o tym myślałem. Ale że mój plecak jest bardzo nieogarnięty, to boje się o Nią. Dlatego wolę ją wozić z tyłu, niż patrzeć ciągle w lusterko przed, w trakcie i po każdym zakręcie.
Jak kupiliśmy tdr 125, kiedy weszły przepisy że z kat B można jeździć na moto, to moja żona wsiadła pod Krakowem i śmiało pojechała przed siebie, bez wahania zrobiła 5 km do kolejnej małej miejscowości. Ale nie dlatego, że zajebiście czuje się na moto, ale dlatego, że ciężko jej było zawrócić:), więc jechała prosto.
Z resztą jak pomyślę o swoich początkach, jeszcze bez kursu, to nie mam sumienia wrzucać Ją na motocykl.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12