Co potrzeba:
1. Uszczelniacz 65x70(lub 80;85;90)x8(lub na 6;10) najważniejszy jest wymiar średnicy wewnętrznej 65. (koszt około 10zł)
2. Uszczelkę pokrywy alternatora (koszt około 15 zł)
3. Klucz paskowy lub łańcuszkowy (taki do wykręcania filtrów o średnicy pracy minimum 150mm) - będzie potrzebny by przytrzymać magneto.
4. Klucz TORKS T40 (do odkręcenia sprzęgiełka).
5. Nasadka rozmiar 17 (dobrej jakości ze sporą dźwignią)
Mamy już potrzebne części to do roboty!
1. Po kolei:
a) Odkręcamy osłonę łańcucha
b) odkręcamy kapę od rozrusznika (pod nią ukryte są zębatki)
c) oraz pokrywę alternatora (można również ściągnąć dźwignię zmiany biegów by łatwiej zdjąć pokrywę - jednak nie jest to konieczne)
2. Odkręcamy pięć śrub typu TORKS (łatwiej to zrobić na zamontowanym magneto)
3. Odkręcamy śrubę centralną trzymającą magneto (nasadka rozmiar 17)
a) przytrzymujemy kluczem łańcuszkowym (paskowym) magneto by nie kręcić wałem i przy użyciu przedłużki odkręcamy magneto. (siła którą należy przyłożyć przy dokręcaniu to 125Nm (12,5 kg na przedłużce metrowej trzymając na końcu :))
Następnie musimy zdjąć magneto - ja użyłem to tego śruby imbusowej (chyba M20) (patrz zdjęcie)
Po zdjęciu magneto będziemy mieli dostęp do sprzęgiełka
Ostrożnie przenieś je na czystą szmatkę. Sprężynka będzie pewnie powygniatana jak na zdjęciu. (I w tym miejscu przyda nam się uszczelniacz. A dokładniej sprężynka, która znajduje się w nim. (maksymalna średnica to 1,58mm) Ja użyłem 1,52mm (na pewno 1,62 nie pasuje (wypróbowałem kilka).
Przekładamy wszystkie (nie wiem jak to nazwać) kołeczki w tym samym kierunku na nową sprężynkę (patrz zdjęcie).
Po tej operacji zaczynamy skręcać i cieszymy się działającym rozrusznikiem!
Powodzenia!
Ps. Jeżeli na forum istnieje inne miejsce dla takich "instrukcji" proszę admina o przeniesienie we właściwe miejsce.
20150211_120507.jpg różnica między nową a zużytą sprężynką
Plik ściągnięto 126 raz(y) 2,24 MB
20150210_205314.jpg tyle zostaje po zdjęciu magnteo
Plik ściągnięto 236 raz(y) 2,25 MB
20150210_205328.jpg rozłożone magneto i sprzęgiełko
Plik ściągnięto 192 raz(y) 2,35 MB
20150210_205409.jpg Wyrobiona sprężynka, którą trzeba zmienić. Przepraszam za brudne ręce :)
Plik ściągnięto 144 raz(y) 1,78 MB
20150211_120553.jpg odkręcanie śrub które trzymają sprzęgiełko Torks T40
Plik ściągnięto 191 raz(y) 2,05 MB
spreglo rozrusznika.png To jest budowa lewej strony silnika wraz ze sprzęgłem rozrusznika
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-03-24, 07:01
Mocne masz wejście na forum, zacny poradnik
CRAVL [Usunięty]
Wysłany: 2016-03-24, 07:26
robiłem zdjęcia w zeszłym roku. Miałem chęć stworzenia"poradnika" na ten temat już dawno, ale zawsze coś...
Sam się sporo męczyłem i szukałem co może być nie tak i jak do tego dość. Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Nawet jeżeli chce się wysłać takie sprzęgiełko do ogłaszających się mechaników to i tak trzeba odkręcić magneto ( a jak już się to zrobi to reszta jest prosta). Problemem było dla mnie zdobycie klucza do filtrów o średnicy pracy minimum 150mm. Zaprzyjaźniony warsztat, który serwisuje auta ciężarowe posiadał taki i na szczęście pożyczył (koszt nowego YATO to około 90 zł)
Poradniki na każdy temat zawsze spoko, dlatego Pani Administrator Approved
kamilu08 [Usunięty]
Wysłany: 2016-03-24, 14:10
Super że zrobiłeś takie coś, bo za kilka dni musze naprawic sprzęgiełko a miałem już zamawiac nowe :D CRAVL widzę że jesteś z Trzcianki, gdzie kupiłeś taki simmering ? w Pile piku ?
CRAVL [Usunięty]
Wysłany: 2016-03-24, 17:13
w Siedlisku (wioska w stronę Wielenia) Piła nie miała z tak małą (cienką) sprężynką.
Musisz mierzyć w sklepie średnicę - ja mam już chyba z 5 szt. uszczelniaczy o wymiarze wewnętrznym 65. Prosiłem znajomych by mi kupili i większość ma grubsze sprężynki. Nie pamiętam producenta, który ma sprężynki, które pasują. Może nie wyrzuciłem pozostałości po simering'u - sprawdzę i dam znać.
Jednak nie mam pozostałości po uszczelniaczu. Musisz szukać.
Ostatnio zmieniony przez CRAVL 2016-03-24, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
mam pytanie. czy zaznaczony elelment to jest podkladka ktore idzie na dole i gorze tych zebatek? u mnie byla tylko na gorze i sie zastanawiam. wyglada jak podkladka.
moze ktos potwierdzic
Jako kompletny żółtodziób w tym temacie rozumiem, że stara zużyta sprężynka nie dociska
już tych "kołeczków" należycie w mechanizmie magneta i sprzęgło rozrusznika się ślizga, przez co trudno się odpala motocykl, albo nawet i nie odpala :) ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum