Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Honda XBR 500 brak mocy - niska predkosc max
Autor Wiadomość
Hertzman
[Usunięty]

Wysłany: 2016-11-16, 07:21   Honda XBR 500 brak mocy - niska predkosc max

Witam i proszę o pomoc- posiadam Hondę xbr 500 na oryginalnym silniku bez modyfikacji i transplantacji z silników pochodnych - motocykl nie osiąga obrotów na 5 biegu wyzszych niz 4,5 tys. Opisze może bardziej szczegółowo objawy i to co wykluczyłem. Objawy -motocykl z trudem osiąga 110 km/h przy czym odpala dobrze na zimno i ciepło. Na piątym biegu nie wkręca sie w obroty co swiadczy o braku mocy. Gazniki zamieniałem 3 krotnie ( przy czym nastawy zachowane zostały zgodnie z manualem) Zawory , szczelne, kompresja jest ok ( choc nie ukrywam ze sprawdzenie jej z silnikiem w ramie to akrobacje niewiarygodne związane z wkręceniem krucca w miejsce swiecy) zawory ustawione wg manuala i trzymaja luzy , brak tez jakichkolwiek nieszczelnosci dolotu( przynajmniej nie zlokalizowałem nic przy uzyciu samostartu)...Zębatki - zestaw fabryczny , wałek rozrządu również trzyma wymiary, swieca jest jasnobrązowa wiec ok, filtr powietrza nowy i dobrze siedzi na swoim miejscu, puszka filtra szczelna. Objaw jest taki , że dodanie gazu przy około 110 km/h powoduje jakby ogromna dziurę- jakby odciąć zapłon lub paliwo. Zamiany sterowników silnika tez bez rezultatu. Czy jest w jakikolwiek sposób możliwe ( bo tak sobie dedukuję) że zapłon nie jest odpowiednio przyspieszany wraz ze wzrostem obrotów? bo dzieje sie to wszystko przy ok 4 tys na 5 biegu. Na biegach 1 do 3 jest duzo lepiej i wkreca sie niemal do oporu. Na czwartym juz gorzej a na 5 tragedia- czyli motocykl nie ma mocy.
Wykonałem tez eksperyment - w trakcie jazdy na 5 biegu przy 95 km/h zaciągnąłem ssanie( aby sprawdzic czy sklad mieszanki nie jest zbyt ubogi)- ale bez roznicy w parametrach pracy silnika. Na wolnych obrotach gorący silnik przy zaciagnietym ssaniu gasnie. Chyba zostaje tylko wyprzedzenie zapłonu..ale nie wiem czy dobrze kombinuje...i czy jest wogole opcja zmmienic to ustawienuie. A do glowy przychodzi mi jeszcze jedno - ale tu pytanie- czy przy przestawionym rozrzadzie o 1 ząbek motocykl bedzie wogóle odpalał i pracował? jakie będą objawy? Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz juz z góry
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-11-16, 07:52   

a mi to wygląda na zwężkę w króćcu . Sprawdz czy króciec ma cały wolny przelot tu masz porównanie http://s22.postimg.org/ef3bw1ysh/carbnx650.jpg.
 
 
     
Hertzman
[Usunięty]

Wysłany: 2016-11-16, 08:22   

Witaj, sprawdzałem krociec i jest otwarty czyli duża elipsa, po za tym krociec przełożyłem z drugiej xbrki żeby wykluczyć lewe powietrze i bez zmian
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-11-16, 09:07   

Jeszcze wydech przemień na chwilę jak masz z czego. Jak nie pomoże to trzeba faktycznie rozrząd sprawdzić. Rozumiem od strony elektrycznej wszystko podmieniałeś?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-11-16, 12:32   

Widać, że wiesz co robisz i sporo już sprawdziłeś, ale nie mogę się powstrzymać od głupiego pytania co z filtrem powietrza? Czy aby nie stary zapchany , tego nie widać gołym okiem. Jeszcze dopływ paliwa, czyli sitko w baku. Ktoś już u nas miał identyczny objaw jak mu się (w niewyjaśnionych okolicznościach) wydech zapchał. Ja miałem przypadek, że mi wtyczka od instalacji pod siedzeniem zatykała wlot powietrza do airboxa.

A wcześniej jechał dobrze , czy tak miał zawsze? Bo wypuszczali kastraty na 27KM. Trzeba poszukać jak je blokowali. Może zwężką w kolektorach wydechowych.

Powodzenia, daj znać co dalej

Edyta:

Z niemieckich stron wynika, że były blokowane na 27KM poprzez wałki rozrządu o niższych krzywkach. Miałem tak samo w cb 450 n. Wymieniłem wałek na taki z wersji 44KM o wyższych krzywkach i moc się odnalazła. Identyczne symptomy;] Bez rozbierania wersje sprawdzisz po numerze ramy. Rozpiska jest na wikipedii: https://de.wikipedia.org/wiki/Honda_XBR_500

źródła:

http://www.honda-board.de...500-entdrosseln

http://dolecek.myphorum.d...p?1,48919,52883
 
     
Hertzman
[Usunięty]

Wysłany: 2016-11-16, 15:46   

Witam ponownie, odnosnie filtra powietrza to jak juz pisałem na wstępie jest nowy i dobrze osadzony na swoim miejscu- pobór paliwa czyli wspomniane sitko tez jest czyste.Uważam tez ze zapchany filtr powietrza pozostawia slad na swiecy w postaci czarnej sadzy bo mieszanka wzbogaca sie przez to nadmiernie- a u mnie swieczusia jest jasnobrązowa- ksiązkowa wręcz. Jesli chodzi o wydechy - to tego szczerze mówiąc nie sprawdzałem- jednak - czy zatkany wydech pozwalałby silnikowi na niskich biegach wkręcać sie do czerwonego pola? nie sądzę bo jak wiadomo - im wyzsze obroty tym większa ilosc spalin w danej jednostce czasu. ale tez to sprawdzę. Czy motocykl chodził wczesniej dobrze? Nie mam pojecia- kupiłem go w lutym w Karpaczu a tam nie było mowy o jakiiejkolwiek jezdzie probnej z uwagi na zwały sniegu na drodze (zreszta po powrocie do domu u mnie było podobnie). Motocykl odpalił na zimno w mróz od drugiego lub trzeciego kopniecia i chodził równo....Motocykl faktycznie z fabryki wyszedł jako wersja 27 KM co jest zapisane w Briefie oraz ustaliłem po nr silnika. Jednak nastawy gaznika, wałek rozrządu oraz króciec ssący są z wersji 44 KM wiec diabeł siedzi gdzie indziej.
Wersja 27 KM rozpędza sie wg mojej wiedzy swobodnie do 135-140 km/h a i dynamika jest niewiele mniejsza od wersji dławionej. Mój jednak zachowuje sie jakby miał jakąs blokade elektroniczna albo miał 125 ccm pojemnosci
 
     
Hertzman
[Usunięty]

Wysłany: 2016-11-16, 15:53   

wojtekk napisał/a:
Jeszcze wydech przemień na chwilę jak masz z czego. Jak nie pomoże to trzeba faktycznie rozrząd sprawdzić. Rozumiem od strony elektrycznej wszystko podmieniałeś?




Tak- cewka , sterownik silnika i swieca- wszystko zamieniane...został tylko impulsator
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-11-16, 17:43   

Hertzman, impulsator daje tylko impulsy co obrót i czasem przestaje działać wraz z rozgrzaniem silnika, ale takiego przypadku jak u Ciebie z winy impulsatora to jeszcze tu na forum nikt nie miał. Przyspieszenie zapłonu realizowane jest przez moduł cdi od 4000obr/min w dominatorze, w xbr chyba od 5000 jak pamiętam. Na stałe, nie idzie tego przestawiać. Zmieniałeś cały dolot (gaźnik, czyli i membrany), snorkel airboxu też jest drożny jak piszesz. Stawiałbym jednak na wydech, jak możesz to podmień. Powszechnie stosuje się zwężki w kolektorach wydechowych w celu zmniejszenia mocy. Wyciągałem już takie z virago 535. Szła do odcięcia na każdym biegu oprócz ostatniego właśnie. Na Twoim miejscu zdjąłbym też pokrywę zaworów i jeszcze raz sprawdził ustawienie rozrządu i upewnił się co do wałka 44KM krzywki 31mm, 27KM krzywki 28mm, te kastrowane miały (przynajmniej u mnie) wybite G. Chyba że już organoleptycznie to zrobiłeś. Po prostu mój kastrat zachowywał się identycznie 1 2 3 4 normalnie a na 5 nie przekraczał 6tyś 130km/h. Nic innego w tym silniku specjalnie już nie ma... Nie mam więcej pomysłów.

Jeszcze jeden z głupich pomysłów, coś u helmutów też czytałem o blokadzie na rolgazie we wcześniejszych xbr, co też mogłoby się w ten spos objawiać.. nie otwiera do końca przepustnicy. Ale to już raczej na siłę wymyślanie;] Albo się prędkościomierz popsuł :D:D:D

Stosowano takie blokady otwarcia przepustnicy: http://www.dolecek.de/xbr...ng_xbr_34ps.htm
 
     
Hertzman
[Usunięty]

Wysłany: 2016-11-18, 16:41   

Dzieki za odpowiedz...hehe...predkosciomierz sie nie popsuł.....a nawet jakby sie popsuł to wiem jak wieje w jape przy 100 km/h a jak przy 170 km/h a tyle leci dwie pozostałe xbrki...póki co pojde jeszce tą droga z wydechem....zamienie i sprawdze... Jeszcze udało mi sie doczytac odnosnie silnika dominatora ze ktos miał podobny objaw jak za ciasno spasował zawory ..Dla mnie to logiczne bo rozgrzane mogą nadmiernie wykasowac luzy a co za tym idzie nie domykac zaworów... tez to sprawdze luzując je nieco ponad stan manualowy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13