ta na środku ga 1/4 nika przy wylocie, od spodu, na płaski śrubokręt
janko_slr [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-09, 10:51
co do mojego problemu:
przy okazji innych zakupów kupiłem filtr powietrza, zmieniłem dla sztuki bo stary wydawał mi się ok. Dopiero po wyjęciu zobaczyłem ile w nim syfu.
Na nowym filtrze powietrza motocykl o wiele płynniej chodzi na wolnych obrotach pod obciążeniem, a zjawisko szarpania zeszło na niższe obroty
no syf sie w srodku zbiera
ja dmucham kompresorem regularnie, a wymiana razem ze świeczką na wiosne
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-09, 14:24
madart napisał/a:
ja dmucham kompresorem regularnie, a wymiana razem ze świeczką na wiosne
nie dmuchaj kompresorem - zacznij nareszcie "je 1/4 dzić"
stachu [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-02, 20:41
Opisze moją historię może komuś sie przyda.
Mój dominator dławił się i nie chciał chodzić na wolnych obrotach (1300 -1400rpm) musiałem za pomocą śruby regulacyjnej obroty ustawić na ok 1800-1900rpm. Próbowałem temu zaradzić poprzez regulację mieszanki ale nie było efektu, w końcu postanowiłem wyjąć i wyczyścić ga 1/4 nik. A że nigdy tego nie robiłem i nie chciałem nabroić oddałem go do znajomego diagnostyka samochodowego, gościu wziął ga 1/4 nik rozebrał na części pierwsze, wyczyścił, wydmuchał i poskładał wszystko do kupy (mówił ze było trochę paprochów). Efekt był taki, ze teraz motocykl normalnie chodzi na 1300rpm i nie gaśnie, co do mocy i charakterystyki nie odczułem żeby sie coś zmieniło. Zapierdziela tak jak wcześniej. :) Co do mieszanki to próbowałem coś regulować ale w sumie zostawiłem wykręconą śrubę na 2,5.
Wniosek nie warto regulować jeśli ga 1/4 nik jest zasyfiony.
seven9 [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-07, 19:43
czy jest jakiś patent na kręcenie tą śrubą regulacji mieszanki ? ja kręce długim śrubokrętem z boku ale nie jest to wygodne. da się tam jakoś podejść od spodu ?
patent jest ale dosc drogawy http://www.moto-abc.pl/c-...t-czerwona.html
ja wywalilem wszystko co sie dalo i dalej nie jest latwo. Możnaby przykleic kawalek druta i nim krecić
halny [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-19, 23:24
tez czekam na film o regulacji:) a jesli by ktos zrobil film dotyczacy rozbierania gaznika na czesci pierwsze to bylym bardzo wdzieczny. nawet flaszke poczatą posle;)
stachu [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-20, 12:02
seven9 napisał/a:
czy jest jakiś patent na kręcenie tą śrubą regulacji mieszanki ? ja kręce długim śrubokrętem z boku ale nie jest to wygodne. da się tam jakoś podejść od spodu ?
Proponuje tekstylną rękawiczkę-ogrodniczkę tak żeby się nie poparzyć i mini śrubokręcik płaski. Oczywiście wcześniej należy usunąć czarną puszkę.
Wision [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-10, 15:11
Witam,
Wczoraj ponownie moja maszyna zadziwiła mnie brakiem paliwa na trasie, cyk rezerwa no i dalej ale wychodzi mi na to za pożera 9l na 100km. Wiec dziś misternym planem przygotowawszy się teoretycznie wraz z obrazkami zabrałem się do regulacji ga 1/4 nika.
Nabyłem również nową świeczkę więc zaczynam.
wymieniam świeczkę pale, ładnie git obroty nawet się uspokoiły, zadowolony...
zabieram się za pkt do regulacji:
1. Wkręc śrube mieszanki w kierunku wskazówek zegara aż do lekkiego oporu i spowrotem zgodnie ze specyfikacją (3obr dla japonca, 2obr włoch)
Jest to niezbędne do regulacji.
Położenie standard : 3 obr wykręcona - japan
2. Załóż ga 1/4 nik (:mrgreen:) i rozgrzej silnik. Tylko PORZĄDNIE.
3. ?rubą od wolnych obrotów ustaw wolne obroty na 1300
4. Wykręcaj powoli śrubę wolnych obrotów aby uzyskać najwyższe obrotów silnika
zostałem na pkt 4. zaczynałem kręcić powoli powoli obroty skoczyły i zgasł
po ponownym odpalaniu zaczął się przera 1/4 liwy koncert paczki gwo 1/4 dzi w metalowej puszce dochodzący z silnika. Z dużymi oczami wyłączyłem maszynerie i gdybam co teraz?
co to może być ? co zrobiłem licho ? nie wiem lecz nie wygląda to dobrze ...
Może ktoś mnie tu naprostuje żebym nie dostał do głowy ... ;(
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-03-10, 15:35
Wision napisał/a:
wychodzi mi na to za pożera 9l na 100km
spróbuj odpalić bez filtra powietrza
Wision [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-10, 15:38
filtr i olej nówka
halny [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-11, 21:46
skoro mowa o gazniku to sie podłacze, a jesli moto wolno schodzi z obrotów? co byscie proponowali zrobic? membrana ok, przepustnica tez, lekko i równo sie slizga. moim skromnym zdaniem:
*moze sprezyna popychajaca sprezyne nie ma juz takie siły jak kiedys? nacianąć ją czy kupic nowa( tylko gdzie ) ale wydaje mi sie to mało prawdopodne.
* ciegna tzn linki gazu wyczyscic i wysmarowac? macie jakies domowe sposoby? pozdro
przera 1/4 liwy koncert paczki gwo 1/4 dzi w metalowej puszce dochodzący z silnika
raczej regulacją ga 1/4 nika nie idzie aż tak spie$%^lić aby w 5 min doprowadzić do czegoś takiego. Podokręcałeś dobrze krućce? A szczur żaden Ci do kanału dolotowego nie wpadł podczas skręcania? bo to by była chyba jedyna przczyna takiej katastrofy...
Cytat:
ciegna tzn linki gazu wyczyscic i wysmarowac? macie jakies domowe sposoby? pozdro
co do gazu to rozkręcam od strony manety i nalewam do linek wd40, bo to czyści dosyć dobrze, trochę smaruje i łatwo spływa grawitacyjnie w dół smarując wewnątrz linkę. Próbowałem robić to kiedyś olejem, ale był za gęsty i robiło się jeszcze gorzej niż było
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum