Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
AIRBOX problem
Autor Wiadomość
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-08-30, 19:11   AIRBOX problem

Sprawa dotyczy RD08.

Motór eksploatowany silnie w terenie, notorycznie miałem syf w airboxie. Wymieniłem uszczelkę (ten taki ogromny oring) od pokrywy airboxu, uszczelniłem silikonem wszystkie połączenia króćców (snorkel i do gaźnika), sprawdziłem szczelność odmy. Gąbki filtra, te które przylegają do tych okrągłych blach trzymających filtr posmarowałem gęstym smarem, aby dodatkowo je doszczelnić.

Jeszcze przed założeniem airboxu do motocykla nalałem do niego wody i sprawdzałem szczelność. Zakładam filtry hiflofiltro.

Po tych zabiegach syfu jest mniej, ale nadal po kilkuset kilometrach po otwarciu airboxu na ściankach widać lekki pył. Czy macie tak samo?? Czy potraficie temu zapobiec?? Ogólnie rozwiązanie airboxu w dominatorze jest strasznie słabe konstrukcyjnie względem np. XR'y. Pył w dolocie zabija pierścienie... i to bardzo szybko:/ Nie mam już pomysłów..
 
     
tomek77 


Wiek: 47
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 56
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 2016-08-30, 21:02   

ale ,za filtrem czy przed ,bo jak przed to chyba normalne
 
     
techeran
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-30, 21:04   

Mam ten sam problem w swoim rd08. Dobiełeś mnie pisząc o oringu bo u mnie nie było go odkąd mam motocykl. Skąd wziąłeś nowy oring?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-08-31, 06:42   

tomek77, za filtrem oczywiście, inaczej nie byłoby powodu do zmartwień.

techeran, w rolniczej agromie kupić idzie pod wymiar taki oring gąbkowy na metry, dociąć i upchnąć w rowek.

Ogólnie mój post można traktować jako alert serwisowy, bo te oringi się uklepują i puszczają syf do srodka, dużo syfu. Łatwo zajeździć pierścienie...
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-08-31, 07:15   

adziad, powiem Ci, że to chyba hiflo puszcza troszkę bo na zlot założyłem hiflo nowy i były w puszce minimalne oznaki kurzu na ściankach. Wiadomo mam japońca a Ty piszesz o makaronie doszczelniony mam też perfekcyjnie i nie ma mowy o lewym łapaniu powietrza. Większość czasu latałem po czarnym lub sam więc się nie kurzy na k&n. Na hiflo na zlocie gdzie wiadomo warunki zwłaszcza zapylenie było na wysokim poziomie jednak puszczał dziad. Następny filtr biorę ori. Zobaczymy.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-09-13, 15:55   

Postanowiłem napisać alert serwisowy dotyczący rd08, nie
wiem jak to wygląda w rd02 bo airbox jest tam inny lecz większość występujących problemów może być wspólna. Dostajemy na forum sygnały, że już kilka silników stanęło z powodu syfu zaciągniętego do komory spalania..

Jeżeli ktoś zamierza jeździć w terenie należy zwrócić szczególną uwagę na szczelność airboxu. W dominatorze jest on skonstruowany dość specyficznie co sprzyja jego nieszczelnościom.

Po pierwsze. Uszczelka piankowa, która uszczelnia boczek obudowy ugniata się. Pył z koła dostaje się prosto do cylindra z pominięciem filtra. Jeżeli przejedzie się np. Tukana skutkuje to błotem w gaźniku i zajeżdżeniem pierścieni. Niestety to sprawdzałem:[ Uszczelkę nową można kupić w sklepach z maszynami rolniczymi na metry, u mnie w mieście w Agromie, nie wiem jak u was. Warto kupić większą na średnicy aby wchodziła w kanalik dość ciasno. Połączenie końców sklejamy elastycznym klejem.










Spod tylnego koła potrafi się dostawać przez nieszczelność uszczelki dużo syfu. Sami wiecie jak wygląda od tyłu airbox po powrocie z trasy:





Po drugie. Trzeba sprawdzić szczelność spustu oleju z airboxu. Po latach wężyk oraz jego zatyczka zazwyczaj są nieszczelne. Skutki patrz wyżej. Mam w zwyczaju jak jadę w dalekie trasy przelewać stan oleju o ok 0,5 litra i nie powoduje to cofania się oleju przez odmę do airboxu, więc pozbywam się tego niepotrzebnego, a kłopotliwego spustu. Zaślepiam śrubą uszczelnioną silikonem:




Podobnie trzeba sprawdzić szczelność spustu z wnętrza filtra. U mnie wężyk z zatyczką był szczelny, ale za to połączenie gumowe z airboxem już nie. Pomogło uszczelnienie dobrym silikonem:



Po trzecie. Króciec dolotowy do gaźnika osadzony jest w airboxie oryginalnie na coś w rodzaju elastycznego kleju. Po kilkudziesięciu latach klej ten zasycha i przepuszcza. uszczelniłem na nowo dobrym silikonem. To samo dotyczy "snorkela" przez który zasysane jest powietrze do airboxu. Niestety nie mam foty.

Airbox uszczelniałem po wyjęciu z motoru. Po przeprowadzeniu prac testowałem w wannie nalewając wody i patrząc czy nigdzie nie cieknie.


Po czwarte Po uszczelnieniu airboxu zamontowałem nowy filtr papierowy hiflofiltro i w pioch. Okazało się, że nadal w airboxie zbiera się drobny pył. W xr mam filtr gąbkowy jak we wszystkich enduro, crossach. Jedyna rada zamontować gąbkę do dominatora, ale jak? Sprawę opisywał już kiedyś Motomaniak. Znalazłem filtr gąbkowy multiair MA 0112. :



Filtr jest nazywany "osłona filtra powietrza", jest to dość zagadkowe. Po odebraniu przesyłki okazało się, że filtr idealnie wpasowuje się w środek starego filtra papierowego. nie potrzeba dodatkowego stelaża. Jedyne co trzeba było zrobić to odciąć od filtra papierowego górne i dolne uszczelnienie:



Teraz to elementy filtra gąbkowego będą zastępować te gumowe uszczelki. Gąbkę nasączamy olejem do filtrów i wsadzamy do filtra papierowego, instalujemy w airboxie. Trzeba zwrócić uwagę bo gąbka lubi się podwijać podczas instalacji. Całość wygląda tak:



Zawsze dodatkowo smarujemy filtr jakimś gęstym smarem w miejscu osadzenia czyli tam gdzie były te uszczelniające gumy. To tak w razie W stara zasada.


Filtr gąbkowy wraz z papierowym testowałem na razie tylko na jednym rajdzie, ale za to jadąc za xr650r, która robiła dość sporą masakrę kurzową. Po dotarciu do domu w airboxie nie było najmniejszego pyłku. filtr gąbkowy pewnie trzeba będzie czyścić dość często, nie wiem jak będzie z jego wytrzymałością. Nie sprawdzałem jeszcze apetytu na paliwo który z powodu gorszego przelotu pewnie wzrośnie. Wygląda na to, że jest to jedyna rada dla tych , którzy chcą czochrać dominatora w bardziej wymagający sposób.

Jeszcze jednym pomysłem jest nasączenie filtra papierowego lekko olejem. Zrobiłem też tak w pewnym momencie , ale testowałem zbyt krótko by sprawdzić rezultaty.

Po piąte. Trzeba skontrolować węże odmy. Idą od karteru do airboxa. W przypadku gdy ktoś ma odstojnik oleju (ja go wywaliłem i mam jeden wąż od karteru do airboxa) to jest tam sporo połączeń, które mogą być nieszczelne i to tędy może być zaciągany syf do airboxa ale jednocześnie też bezpośrednio do skrzyni korbowej...

Jeszcze raz pragnę podkreślić, że poprawne filtrowanie ma kluczowe znaczenie dla trwałości silnika. Można zajeździć pierścienie w jeden wyjazd gdy do komory spalania notorycznie dostaje się choćby najmniejszy kurz ale jest go dużo...
Ostatnio zmieniony przez adziad 2016-09-27, 20:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
techeran
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-13, 16:41   

Piękny opis ;) napisz jeszcze do czego ta uszczelke piankową sie używan bo nie potrafię w sklapie wytłumaczyć co to jest.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-09-13, 17:15   

To Elza kupowała, poszła do Agromy ze starą ugniecioną uszczelką na wzór i jej dali nową. Pan jej wyczarował za darmo trzy takie za ładny uśmiech bo miał akurat ścinki;] Tylko trzeba pamiętać , że ta stara jest już pokurczona i trzeba kupić dużo grubszą. Tak aby do kanału wchodziła dość ciężko.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-09-13, 21:48   

adziad, czyli do k&n ten wkład będzie jak złoto :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12