Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
Forum index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Problem z paleniem i wkrecaniem
Author Message
AdrianMX
[Deleted]

Posted:    Problem z paleniem i wkręcaniem [ !!! ]

Witam was drodzy koledzy. Widzę że tematów było już sporo ale chcę dokladnie przedstawić mój problem a może ktoś z was jest w stanie mi pomóc. Doświadczenie z 4t mam słabe, 2t mogę rozłożyć całe ale boję się ruszyć cokolwiek w Dominatorze..

Mianowicie.. mam mocno offroadową wersję Dominatora z 94r. Jeżdzę praktycznie tylko w terenie. Od jakiegoś czasu miałem problemy aby odpalić go po postoju jak i podczas jazdy lubiał się lekko jakby dławić. Rozebrałem airboxa, był mega brudny, poczyściłem, oczywiscie gaźnik również. Wszystko wracało do normy i palił na dotyk. Jednak problem zaczał się nasilać i co jazdę nie chciał palić, czasem dopiero po minucie a czasem jeszcze dłużej.

Znowu poczyściłęm i było ok, pojeździłem tym razem tylko po mieście, spokojnie, wróciłem do garażu i na drugi dzień wymieniłem filtr paliw, moto odpalił odrazu. Zostawiłem na noc wróciłem za 3 dni. Rozładowałem cały aku na kręceniu i złapał tylko raz na początku na 2 sekundy. Dziś znowu wyczyściłem gaźnik i wlałem świeże paliwo jednak moto miał bardzo ciężko odpalić , około 2 min kręcenia (może wczesniej załałem świece?) Jednak gdy odpalił zostawiłem go na jałowym na stopce i pochodził sobie 4 minutki, przejechałem 100 metrów i moto zgasło i nie pali, odczekałem 15 minut i zapalił, znowu się przejechałem po czym zaczął się duśić przy ok. 4 tyś obrotów i zgasł, już nie pali, nawet nie próbowałem długo kręcic i znow czekac. Gdy przyłożylem ucho do silnika co parę sekund słuchać delikatne pukanie.

Trochę się rozpisałem.. ktoś może mnie nasunąć na jakiś trop? Czy zapchany filtr powietrza może mieć znaczenie? Może zawory lub rozrząd.. nie wiem.. a może tłok do wymiany ? A i przy długim kręceniu co jakiś czas strzela cicho powietrzem z wydechu.
 
 
red_eyed_rider
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Kolego, nie chce złorzeczyć ale to wygląda na brak kompresji.
Na pocieszenie powiem Ci ,że może tak być ale nie musi :mrgreen: zacznij od sprawdzenia kompresji.
 
 
zuczek 38


Posted:     [ !!! ]

[b]AdrianMX[/b],
Sprawdź zawory może któryś nie ma luzów !!!! .
Sprawdź przepustnice podciśnieniową w gaźniku czy gładko chodzi w górę i dół , bo tez przy przyciętej nie odpalisz
Skoro tak Ci się brudzi Airbox to czy masz zaślepiony wężyk od spuszcznia wody z boxa ,
oczywiście króciec gaźnika sprawdziłeś czy cały jest :lol:
życzę powodzenia a jak dalej nie bedzie chodził to coś się wymyśli
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Też wydaję mi się że nie ma komprechy. Jednak jak już wspominałem jestem zielony w 4t. Zabierać się za to w garażu samemu czy lepiej gdzieś go zawieźć? Nigdy nie bawiłem się z 4t ale z 2t mam wiedzę. Chętnię bym nauczył się czegos o silniku 4t tylko jak już pisałem nie wiem co kryję się pod głowicą i boję się że mogę narobić więcej szkód.. czy przesadzam i nie ma tutaj dużo większej filozofii?

Ewentualnie macie jakieś linki gdzię mogę poczytać jak sprawdzać luzy zaworowe i podstawowe czynności?

I pytanie za 100 punktów, może trochę głupie. Jak wszyscy wiemy umiejscowienie świecy w Domi jest bardzo wygodne także muszę dokupić klucz wyginany, tylko jaka tam jest średnia świecy? 16?


Co do gaźnika to wszystko jest wporządku, chodzi gładko.
Air box jest brudny bo ostatnio jeździłem w deszczu w terenie więc naleciało trochę wody zapewne.
Króciec oczywiście cały.
 
 
Calafior


Zabezpieczenie: 19792
Posted:     [ !!! ]

[quote="AdrianMX"]Ewentualnie macie jakieś linki gdzię mogę poczytać jak sprawdzać luzy zaworowe i podstawowe czynności?
[/quote]
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=806
 
 
adziad
ekwilibrysta


Posted:     [ !!! ]

[b]AdrianMX[/b], jeżeli masz notorycznie brud w airboxie to najprawdopodobniej zajeździły się pierścienie, a może też już tłok. Pewnie pali dużo oleju?? Problemy z odpalaniem wynikają pewnie z braku kompresji, a z wkręcaniem na obroty itp z fafrochami które przytykają wąskie kanały powietrzne gaźnika.

Manual ze wszystkimi czynnościami serwisowymi można pobrać z działu download forum, tam jest wszystko.

Muszę zrobić temat z alertem serwisowym odnośnie airboksów w dominatorze, bo dwa motory przez to nam poległy. Jak się okazało, po wyjęciu airboxa i nalaniu do niego wody ciekł w tylu miejscach, że nie mogłem uwierzyć.

Nie masz co się bać 4t, tylko rób wszystko zgodnie z manualem i składaj w tej samej kolejności jak rozkładałeś. Ja na początku robiłem zdjęcia podczas rozkładania i porównywałem potem. W głowicy jest kilka małych elementów które idzie przeoczyć a są ważne (np: sprężynka z kołkiem pod wałkiem rozrządu....)
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Dzięki, czytałem temat o regulacji ale nie widzę tego.

adziad, nie można powiedzieć że notorycznie bo dbam o to aby był w miarę czysty. Nie zauważyłem aby brał olej, w sumie tydzień temu wymieniałem go i sprawdzając stan, był w normie. Jeśli chodzi o wkręcanie to na pewno chodziło o gaźnik i filtr paliwa. Jednakże zawsze dokladnie oglądam króciec kiedy rozbieram moto i nigdy nie zauważyłem ani ziarenka piasku które mogło by wskazywać że coś przeleciało. Ale może masz i rację. Trzeba to rozkopać i zobaczyć bo na czuja to możemy gdybać :)
 
 
adziad
ekwilibrysta


Posted:     [ !!! ]

[b]AdrianMX[/b], jeszcze zapomniałem co do świecy, to oryginalny klucz kosztuje krocie. Lepiej kupić klucz 18 rurowy jak najdłuższy się da i samemu sobie brzeszczotem na wymiar opiłować i przewiercić dziury na pręt do kręcenia.

[img]http://i.imged.pl/klucz-rurowy-16-x-17-mm-topex-3474977415.jpg[/img]


Jeszcze jedna sugestia, problemy z odpalaniem i gaśnięcie na wolnych to też objaw modułu, jeżeli możesz to podmień. A jak szukasz spec mechanika od dominatorów z wrocka to kontaktuj się z habitem, może będzie w stanie pomóc.


Jeszcze formalnie w airboxie dominatora nie powinno być ani odrobiny niczego, bo powietrze przechodząc przez snorkel wpada bezpośrednio do filtra i z filtra do airboxu. Jest to rozwiązanie gorsze niż np. w xr 400 600 gdzie filtr jest dopiero na króćcu przed gaźnikiem i airbox z zasady jest w środku usyfiony, ale rozwiązanie jest pancerne na nieszczelności.
 
 
marizaga
RD02


Posted:     [ !!! ]

[b]AdrianMX[/b], rzucilo mi sie w oczy, ze wspominasz o filtrze paliwa, masz jakis filter dodany?
 
 
red_eyed_rider
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Adziad jak zwykle niezawodny :-)

Moduł możesz sprawdzić kupując drugi z chińskiego skutera za 6 dyszek i podmienić.

Króciec sprawdzisz jak już odpalisz silnik rozpylając coś typu plak w jego okolicy, jak wzrosną obroty to dziura w dolocie.

Brak kompresji to nie koniecznie pierścienie, możliwe że problem jest w głowicy.
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

[b]marizaga[/b], tak mam filtr paliwa na wężyku.

Własnie próbuje odnaleźć przyczynę jeszcze przed rozkopaniem góry silnika.

Próbowałem odpalić lecz słaby aku, kręciłęm kilkanaście sekund i nic. Przy następnej próbie przypadkiem zatkałem palcem dziurę z nakrętką od zabezpieczenia akumulatora i moto odpalił odrazu, gdy puściłem to zgasł. Dziura, gwint m8 jest na wylot do airboxa, czy jest to dziwny zbieg okoliczności czy moto po prostu łapie lewe powietrze air boxem?



Edit:
Moto raz pali od "strzała", raz nie pali wcale, nie mam pojęcia o co może chodzić, raczej oddam go do mechanika bo nie chce łapać się raczej za ten silnik.
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Chciałbym jeszcze dodać że przy dłuższym kręceniu kiedy moto nie odpala (bo czasem odpala, jakby miał swój świat) dosyć mocno czuć paliwem, raczej z wydechów, to normalne ?
 
 
adziad
ekwilibrysta


Posted:     [ !!! ]

[b]AdrianMX[/b], no jak długo kręcisz to się zalewa i już za cholerę nie odpali. Trzeba wtedy odkręcić manetę gazu na maxa (cały czas ją na maxa trzymać) i kilka sekund pokręcić rozrusznikiem. Do komory spalania dostaje się wtedy duża ilość powietrza i osusza świecę. Po takim przewietrzeniu próbujesz odpalać już normalną procedurą . Jak znowu czuć paliwem to ponownie przewietrzasz. Tak w koło do skutku.

W ciepłe dni kiedy istnieje prawdopodobieństwo zalewania ssaniem to warto zacząć kręcić rozrusznikiem bez ssania i stopniowo w trakcie kręcenia ssanie dodawać do momentu odpalenia.
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Widzisz to istotne bo też jestem niemal ze przekonany że go zalewam. Jednak walczę z ta świecą aby ja wykręcić. Kupiłem juz kilka kluczy i jakby nie miał w ogóle miejsca się tam obrócić (ten co mi poleciles) spróbuję go zeszlifowac.

W dalszym ciągu zastanawia mnie fakt dlaczego moto raz pali a raz nie. Gdy wymienię świece będę miał jasność ze chodzi o silnik. . Ewentualnie czy taki objaw może wskazywać na rozregulowane zawory lub ze któryś się blokuje?
 
 
nx-rider
Dawid


Posted:     [ !!! ]

[quote="AdrianMX"]zastanawia mnie fakt dlaczego moto raz pali a raz nie.[/quote]

Moduł zapłonowy.
Wyjąc, rozciąć (delikatnie), wyczyścić z oryginalnej gumy, przelutowac, złożyć ponownie na silikonie.
Opis jest gdzieś na forum
 
 
adziad
ekwilibrysta


Posted:     [ !!! ]

[b]nx-rider[/b], popieram, to pierwsze co trzeba zrobić. To naaaardzo powszechna awaria..
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Może to śmieszne ale czy możliwe żeby w moim Dominatorze całkiem nie było modułu ?! Nie widzę nigdzie czarnej kostki. Kable łączą się od 'prostownika/regulatora (zdjecie)' który jest na air boxie odrazu przy przekażniku od aku.


[img]http://img10.nokaut.pl/p-56-c8-56c8bf96f62cb34034e51f7937e2322b500x500/regulator-napieciaprostownik-tourmax-1290765-honda-nx-650-dominator.jpg[/img]
 
 
nx-rider
Dawid


Posted:     [ !!! ]

[quote="AdrianMX"]czy możliwe żeby w moim Dominatorze całkiem nie było modułu ?![/quote]
NIE

[quote="AdrianMX"]który jest na air boxie odrazu przy przekażniku od aku. [/quote]
Szukasz nie w tym miejscu. Moduł znajduje się pod "czachą" (pod przednią owiewką) w okolicach przerywacza od kierunkowskazów.
 
 
adziad
ekwilibrysta


Posted:     [ !!! ]

[b]AdrianMX[/b], może jednak się skusisz i zajrzysz do manuala;]


[img]http://manualmachine.com/html/508/217/html_GYfFZlrdKH.rBad/htmlconvd-KVSnBK1x1.jpg[/img]
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Zajrzałem juz nie raz.. Ignition coil nazywamy modulem ?!

Czy cdi przy stacyjce?

Moze głupie pytania ale dotychczas nie miałem prawie w ogóle elektryki w motocyklach.
 
 
marizaga
RD02


Posted:     [ !!! ]

cdi = modul, coil = cewka
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

W moim przypadku winowajcą okazała się po prostu świeca.. była stara i czarna jak węgiel. Wsadzilem nową i wszystko śmiga.

Co do modułu.. przy kierownicy mam tylko stacyjkę i nigdzie nie ma tej magicznej kostki. Porobię jeszcze zdjęcia i wam wrzucę.
 
 
red_eyed_rider
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Masz go po prawej stronie stelaża mocującego lampę.
 
 
adziad
ekwilibrysta


Posted:     [ !!! ]

[b]red_eyed_rider[/b], ale na to wygląda że on ma jakąś zmotę;] Trzeba iść po instalacji , po nitce do kłębka:D

[b]AdrianMX[/b] takiej puszki szukaj:

[img]http://houseofbikes.dk/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsci2548.jpg[/img]
 
 
AdrianMX
[Deleted]

Posted:     [ !!! ]

Hehe wiem jak on wygląda ale nigdzie go nie widziałem. Jak będę przy moto zdejmę jeszcze lampę ale nie przypominam sobie tam takiej puszki :D. Dam znać! :)
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group