Wysłany: 2016-06-19, 09:54 Przerywa , kopci na niebiesko Pomocy
Witam jak w temacie ostatnio jechałem dość ostro moją hondą i nagle zaczął przygasać jak puściłem gaz zdechł i nie chciał odpalić więc go zapchałem do domu i od tamtej pory jak odpali to kopci mocno na niebiesko oraz przerywa a jak puszcze gaz to gaśnie co to może być ??
Adrian321, wygląda na klasyczne zatarcie tłoka. Aby potwierdzić musisz rozebrać górę i zobaczyć, lub kupić endoskop za 30 zł i podejrzeć przez otwór świecy czy gładź cylindra jest porysowana, to metoda bez rozbierania. Możesz też sprawdzić kompresję, jeżeli drastycznie spadła to też masz sprawę jasną.
No i zapraszamy do powitalni;]
Adrian321 [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-19, 10:14
Dziękuję za odpowiedzi czyli to co myślałem bez dużych kosztów się nie obejdzie
Adrian321, sprawdź jeszcze zawory , dawno temu też , mi tak się zachowywał i nie było luzów na wydechowych zaworach .No chyba że przytarłeś , ale to już ostateczność . pierwsze Filtr/świeca/kruciec ssący czy cały i zawory , dalej to już tylko rozbiórka silnika ciebie czeka
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 932 Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2016-06-19, 10:57
fakt, że jak niestety na niebiesko to olej, a więc zawory lub pierścienie tłokowe (czyli być może zatarcie - a oleju miałeś dość? ostatnio wszyscy jakoś zapominają, że to olejak )
- wyliczanka żuczka, to pierwsze co pomyślałem (jeszcze gaźnik), ale nie gdy na niebiesko niestety
tak czy tak pewnie musisz zdjąć kapę i pewni i głowicę, zobaczysz co tam siedzi
powodzenia
Adrian321 [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-19, 14:06
Rozebrałem głowice z góry i tłok nawet porządnie nie przypalony
jak wysłać wam zdjęcie
Adrian321 [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-19, 14:08
Zdjęcie tłoka z góry
WP_20160619_002.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 1,38 MB
Adrian321 [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-19, 14:16
Gładź nie jest porysowana , chyba ściągnę cylinder i sprawdzę pierścienie , co o tym myślicie ?
adrodax [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-19, 14:49
Koniecznie sprawdź i pomierz pierścienie, zobacz czy nie ma śladów przepalonego oleju pod pierścieniami.
Jak już masz zrzuconą głowicę to sprawdź w jakim stanie są gniazda zaworowe, wymień uszczelniacze, dotrzyj zawory oraz sprawdź czy prowadnice zaworowe nie są zużyte. Wystarczy nasmarować zawór olejem i kilka razy spróbować wsadzić zawór w prowadnicę jeśli luźno bez oporu opadnie to prowadnice do zmiany.
Jak wygląda airbox? Czysty w środku?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-06-19, 17:50
Adrian321, wkładasz do cylindra na jednej głębokości i pomiar szczeliny robisz. Czyli tej przerwy która jest na zamku.
Adrian321 [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-19, 19:53
Więc tak pierścień olejowy jest za luźny na pewno a moje pytanie brzmi co powiecie na pierścienie omp , bo szukałem nazwy na tłoku i nie ma jest tylko na boku mn9 i hf2 czy to nie jest czasami tłok omp ??
To oryginał hondowski. A pierścienie też weź oryginały Bart ma zniżkę w sklepie z częściami .
Sprawdź też łańcuszek , jak luźno zszedł z koła to do wymiany . i tak masz rozebrany silnik .
zuczek 38, tylko pytanie, bo na oryginalnym hondy, wymiar cylindra 100mm, jest wybity napis hf1. Czy wybity napis hf2 sugeruje nadwymiar 0.25???
Bo nie wiadomo jakie teraz pierścienie wziąć 0.0 , 0.25 czy 0.50 no chyba że dać do szlifierza pomierzyć...
Moja sugestia z zatarciem nie sprawdziła się to chyba dobrze;] Sprawdź gaźnik czy nie jest zasyfiony. Dominatory mają tendencje do nieszczelności airboxa,. Może zassał syf, co powoduje zajeżdżenie pierścieni oraz pozatykanie kanałów w gaźniku. Może masz kumulację tych zjawisk. Dymienie to pierścienie, strzelanie i dławienie sugeruje zatkanie kanałów powietrznych gaźnika. Posprawdzaj wszystko. No i jak masz gaźnik na wierzchu to obczaj czy membrana cała i czy króciec nie ma pęknięć..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum