Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
WAŁ KORBOWY
Autor Wiadomość
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2016-05-16, 12:20   

HAL_9000, widzę, że jesteś ze śląska, to wpadnij na zlota, będziesz miał dużo słuchaczy ;-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-05-16, 13:11   

Według mnie niemożliwa jest ocena zaoczna na podstawie materiału filmowego. Ciężka jest nawet ocena sprzętem pomiarowym. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do główki korbowodu, łożysk czopu to powinno wymienić się korbowód profilaktycznie..

polecam materiał:

http://www.pannonia.hoffm...%20korbowod.htm
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-05-17, 00:00   

HAL_9000, przez filmik to wydaje mi się tylko skrajne przypadki gdy już naprawdę dzwoni.
Jak będziesz miał zdemontowany cylinder, zrzuć tłok i zmierz średnicę wewnętrzną główki korbowodu. Jeżeli będzie blisko górnej tolerancji to wymieniaj.

Link od adziad'a elegancko objaśnia rodzaje luzów korbowodzie.

Co teraz w pracy silnika Cie niepokoi, że podejrzewasz defekt układu korbowego?
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-19, 10:20   

Domi to moje pierwsze prawdziwe moto, nie licząc nieprawdziwych :) ... więc co do dźwięków i drgań trudno mi porównać z czymś innym, nie zauważam w sumie niczego co mnie niepokoi. Moto śmiga ładnie, oleju jakoś specjalnie ekstra nie bierze. Przy moto wszystko robię sam. Motywacje do pogrzebania głębiej mam następujące:
1. Lubię grzebać :)
2. Przebieg ponad 50 tys.
3. Przygotowuje moto na dalszą wyprawę i chcę mieć go w miarę pewnego.
4. Foto w załączeniu.

kompresja.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 187,84 KB

 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-19, 12:02   

W moim przypadku było tak że po odpaleniu zimnego silnika stukało cały czas tak samo i z taką samą intensywnośćą, jednostajny i identyczny stuk cały czas, czyli tuk, tuk, tuk itd.... po przejechaniu z 10km uciszało się to. Dopiero po zatarciu i rozkręceniu silnika okazało sie że jajowata jest główka korby i to ona zapewne była winowajcą. Zdjecia można zobaczyć w temacie chyba " korbowód do wymiany ? " jak znajde gdzieś filmik to wrzuce.

http://hondadominator.pl/...er=asc&start=15
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-05-19, 22:56   

HAL_9000, z korbą będziesz miał pewność dopiero jak pomierzysz.
Ja miałem tak jak kolega blaadee, winowajcą była korba -> wyszło dopiero przy skutku czyli zatarciu.

W przebieg wierz dopiero po pomnożeniu przez 2 albo 3 ;-)
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-20, 12:00   

Jeżeli główka będzie OK to wymienię tłok i zrobię szlif. Dobór wymiaru tłoka, średnica cylindra, OK, ale jak jest ze sworzniem tłok-główka on ma jeden wymiar czy też trzeba dobrać odpowiedni do średnicy główki ?
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-21, 11:22   

Jeden wymiar chyba 24mm, ale w sumie gdyby główka była jajowata to czy można było by powiększyć główke na 25mm, kupić taki sworzeń, rozwiercić tłoka z rowkami na zabezpieczenia, zamiast, wprasowywać tulejke hmmm :roll: tak miałem w nx 250 ktoś tak zrobił z 17mm rozwiercił na 18mm i założył jakiś chiński tłoczek :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14