Według mnie niemożliwa jest ocena zaoczna na podstawie materiału filmowego. Ciężka jest nawet ocena sprzętem pomiarowym. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do główki korbowodu, łożysk czopu to powinno wymienić się korbowód profilaktycznie..
HAL_9000, przez filmik to wydaje mi się tylko skrajne przypadki gdy już naprawdę dzwoni.
Jak będziesz miał zdemontowany cylinder, zrzuć tłok i zmierz średnicę wewnętrzną główki korbowodu. Jeżeli będzie blisko górnej tolerancji to wymieniaj.
Link od adziad'a elegancko objaśnia rodzaje luzów korbowodzie.
Co teraz w pracy silnika Cie niepokoi, że podejrzewasz defekt układu korbowego?
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2016-05-19, 10:20
Domi to moje pierwsze prawdziwe moto, nie licząc nieprawdziwych :) ... więc co do dźwięków i drgań trudno mi porównać z czymś innym, nie zauważam w sumie niczego co mnie niepokoi. Moto śmiga ładnie, oleju jakoś specjalnie ekstra nie bierze. Przy moto wszystko robię sam. Motywacje do pogrzebania głębiej mam następujące:
1. Lubię grzebać :)
2. Przebieg ponad 50 tys.
3. Przygotowuje moto na dalszą wyprawę i chcę mieć go w miarę pewnego.
4. Foto w załączeniu.
kompresja.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 187,84 KB
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2016-05-19, 12:02
W moim przypadku było tak że po odpaleniu zimnego silnika stukało cały czas tak samo i z taką samą intensywnośćą, jednostajny i identyczny stuk cały czas, czyli tuk, tuk, tuk itd.... po przejechaniu z 10km uciszało się to. Dopiero po zatarciu i rozkręceniu silnika okazało sie że jajowata jest główka korby i to ona zapewne była winowajcą. Zdjecia można zobaczyć w temacie chyba " korbowód do wymiany ? " jak znajde gdzieś filmik to wrzuce.
HAL_9000, z korbą będziesz miał pewność dopiero jak pomierzysz.
Ja miałem tak jak kolega blaadee, winowajcą była korba -> wyszło dopiero przy skutku czyli zatarciu.
W przebieg wierz dopiero po pomnożeniu przez 2 albo 3
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2016-05-20, 12:00
Jeżeli główka będzie OK to wymienię tłok i zrobię szlif. Dobór wymiaru tłoka, średnica cylindra, OK, ale jak jest ze sworzniem tłok-główka on ma jeden wymiar czy też trzeba dobrać odpowiedni do średnicy główki ?
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2016-05-21, 11:22
Jeden wymiar chyba 24mm, ale w sumie gdyby główka była jajowata to czy można było by powiększyć główke na 25mm, kupić taki sworzeń, rozwiercić tłoka z rowkami na zabezpieczenia, zamiast, wprasowywać tulejke hmmm tak miałem w nx 250 ktoś tak zrobił z 17mm rozwiercił na 18mm i założył jakiś chiński tłoczek :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum