Wysłany: 2016-02-09, 18:28 Przednie koło zaplecione na tylnej obręczy
Planuję zapleść przednie koło na tylnej obręczy i mam kilka pytań.
Jak dobrać odpowiednią długość szprych?
Planuję wykorzystać używane przednie szprychy (skrócić i nagwintować), ponieważ mają już ten sam kolor co szprychy z tylnego i wyjdzie na pewno taniej.
ew. czy gdybym zamówił nowe szprychy, to czy zawsze będą się one błyszczeć jak chromowane, czy może da radę dobrać je tak by nie odbiegały wyglądem znacząco od tych z tylnego koła?
Sprawdź czy przednia szprycha ma tą samą średnicę co tylna. Jeśli będzie mniejsza (jak np. w xt600), to będzie latać luźno w otworach piasty. Tylne szprychy są często dodatkowo przewężane, tj. końcówka przy piaście ma większą średnicę. Kolejna sprawa, to czy oryginalny gwint jest wykonany przez nacięcie, czy przez spęczanie końcówek. Jeśli to drugie, to będzie miał większą średnicę niż taki po przejechaniu narzynką - nyple nie będą pasowały.
Poco w ogóle taka modyfikacja?
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2016-02-10, 10:30
Szprychy przednie na pewno mają mniejszą średnice. Druga sprawa, że na pewno gwinty są walcowane wiec nie nagwintujesz tego... Pozostaje wymierzyć szprychy i dać do dorobienia, polecam Bartnika z czestochowy. Robiłem u niego i jak narazie trzymają:)
Alshrom [Usunięty]
Wysłany: 2016-02-10, 14:37
Średnica szprych nie powinna być problemem, ponieważ używam przedniej piasty, chciałem użyć przednich szprych(które mają już odpowiednią średnice do przedniej piasty), no i tylnej obręczy. No ale jeżeli i tak tego nie nagwintuje to pozostaje zamówić nowe. Tylko teraz problem jest taki, że nowe będą się błyszczeć jak psu jajca, a stare jak stare są szare.
techeran [Usunięty]
Wysłany: 2016-02-11, 08:12
Zastanawiam się czemu chcesz mniejsze kolo z przodu?
Przeciez to będzie gorzej dziury wybieralo..
marcinslr [Usunięty]
Wysłany: 2016-02-11, 08:19
Jeśli nowe szprychy będą ocynkowane (nie chromowane), to wystarczy pokombinować aby zaśniedziały. Najpierw dobrze je odtłuścić i znaleźć jakiś sposób w necie...
wydaje mi się że można by je zasypać wilgotną ziemią i zostawić na kilka dni lub dłużej. Można spróbować włożyć do roztworu octowego.
Ocynk szybko śniedzieje.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-02-11, 08:32
managa, niestety chyba masz rację.
adrodax [Usunięty]
Wysłany: 2016-02-11, 12:40
17" w scramblerze? bez sensu 18/19 to jest minimum. Taka 17 z przodu i z tyłu to jedynie jakbyś chciał całkowicie zrezygnować z jazdy poza asfaltem.
Kupujesz koło przód od SLR/vigor i nie ma problemu.
Jeśli już się upierasz to najpierw policz czy dominator na pewno ma z tyłu 36 szprych, bo afryka ma 32 z tyłu, jeśli wszystko bedzie pasowało to wysyłasz koło do jakiegoś magika i zaplecie Ci za 300-400zł na nowych szprychach, do kompletu warto też dać do tyłu nowe szprychy aby to wyglądało jakoś.
Jak lubisz się bawić w przeróbki to masz jeszcze dość szerokie i wytrzymałe przednie koło z Yamahy TW125/ suzuki RV 125 van van.
kamilu08 [Usunięty]
Wysłany: 2016-02-12, 17:32
Tak się składa ,że dziś dałem obręcze kół do rowerowego i przerabiam piastę przednią na fele 17 z XT chyba ;) i też mnie pewnie czeka dorabianie szprych u Bartnika :/ ciekawa ile sie ceni :D w poniedziałem gosciu z rowerowego bedzie badał długosc szprych itp :D przednia oponka bedzie prawie taka jak tył Mitas E07 17 120/90
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum