Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
preawidlowy luz na lancuchu napedowym
Autor Wiadomość
Macior
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-29, 21:44   preawidlowy luz na lancuchu napedowym

Z uwagi na to ,ze nie znalazlem tematu o naciaganiu lancucha to zakladam go.
Zauwazylem u siebie ,ze mam luzny lanuch.objaawia sie to u mnie podczas jazdy glosna jego praca gdy jade powoli oraz szarpaniem.
Instrukcja mowi :
,,turn the ingnition switch off, place motorcycle on its side stand and shift the transmision Into neutral.check drive chain slack in the lower run midway between the sprockets .standard slack is 30 - 40 mm''

Tlumaczac na Pl trzeba motor postawic na bocznej stopce,wrzucic bieg neutralny .sprawdzic luz chwytajac lancuch od dolu w miejscu srodkowym miedzy zebatkami.prawidlowy luz powinien wynosic 30-40 mm .

Kiedys zapytalem kolege jak naciagnac lancuch w full crosie to powiedzial ,zeby zrobic luz na 2 cm.teraz jak przeczytalem winstrukcje to wnioskuje ,ze troche przesadzil.a Wyjaki luz ustawiacie u siebie ?
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2015-06-29, 21:50   

4cm, tak jak podaje serwisówka. Dominator to nie jest full cross, nawet nie half cross ;-)
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-06-29, 21:54   

3 do 4 cm powinien być a to że łańcuch szarpie to wina smarowania jak się smaru w puszce używa to skleja nam łańcuch na tyle mocno że nim szarpie . Więc umyć porządnie łańcuch w nafcie lub ON i nasmarować olejem przekładniowym . i powinno być dobrze
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-07-03, 03:01   

zuczek 38 napisał/a:
umyć porządnie łańcuch w nafcie lub ON i nasmarować olejem przekładniowym . i powinno być dobrze


święta prawda :mrgreen: wtedy to nawet i smarować nie trzeba
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-07-03, 05:43   

Tylko nie dawać żuczkowi smarować bo on ma złą rękę :-P
 
 
     
SRsima
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-04, 07:13   

zuczek 38 napisał/a:
umyć porządnie łańcuch w nafcie

zobrazuję tezę tę pracą swą :mrgreen:

1skuwkabefore.JPG
Plik ściągnięto 47 raz(y) 200,74 KB

2skuwkaafter.JPG
Plik ściągnięto 36 raz(y) 215,37 KB

 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-07-05, 08:31   

Macior, te 4cm jest chyba mierzone od maksymalnego wychylenia łańcucha w dwie strony.
Ja mam na to inny sposób :mrgreen: Wsadzam kogoś ciężkiego na moto (albo 2xkogoś ciężkiego) i sprawdzam czy przy maksymalnym dobiciu zawieszenia nie napina łańcuch jak struny.
 
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-07, 11:18   

Zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami bo dobrze radzą, a dorzucę od siebie info od mechanika, który mi ostatnio wymieniał rozsypane łożyska tylnego koła. Według niego łożyska dostały po dupie bo za mocno łańcuch napinam. A ja nigdy nie napinałem bardziej niż na 35mm luzu, zawsze tego bardzo pilnowałem. Gość mówił, że lepiej żeby łańcuch był odrobinę luźniejszy niż za mocno napięty, wiadomo - nie może być luźny jak guma w starych gaciach ale lepiej niech będzie to 42mm przykładowo niż 30mm które teoretycznie sugeruje serwisówka. Pojeździmy zobaczymy ale faktycznie przy 35mm luzu (mierzonego bez obciążenia tak jak każe serwisówka) jak gość usiadł na moto to łańcuch już prawie napięty był a gdzie jeszcze do mocniejszego ugięcia zawiasu podczas jazdy w offie. Pozdrawiam
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-07-07, 12:33   

chyba pomineliscie fakt ze kazdy dominator stoi inaczej na stopce a to duzo zmienia
prawidlowo lancuch powienien miec minimalny luz w najbardziej napietej pozycji czyli wtedy gdy tylnia os jest w jednej lini z osią zebatki, powyzej i ponizej luz sie zwieksza
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-07-08, 07:07   

tu oryginalna nalepka z DIDa dobrze obrazująca, po lewej na dole
 
     
Macior
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-18, 09:32   

Dzieki wszystkim za odpowiedzi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14