Jakiś czas temu byliśmy zainteresowani tym zawiasem, ale z kolesiem nie było w ogóle kontaktu, nie odbierał telefonów, ani nie odpisywał na maile, więc.. powodzenia Ale zawiecha fajna, chyba SHOWA, więc może by pasowała bez przeróbek.. Z tego co patrzyłam, to chyba z dość starej huski, ale i tak lepsze niż seria w nxie
A co do amortyzatora z Afryki.. [/b]hansel[/b] próbował zamontować w moim RD08 swój były amortyzator z RD07 i ponoć były problemy z airboxem.. Ale to by się musiał hansel wypowiedzieć
W rd08 troche było mało miejsca na weżyk i zbiornik, ale jakos to poskładałem, efekt niestety był do niczego. Amor z afryki jest niby troche dłuższy, ale chyba spręzyna jest miększa (70kg/cm, nie wiem jak jest w dominie). Być moze lepiej by zadziałał amor z rd03 lub rd04 (sprezyna 100kg/cm). Na tym z rd07 była lipa, zawieszenie jak z gumy i nie dało sie wyregulować. Na innej sprezynie pewnie było by lepiej.
Ponizej dane amorów afykańskich, moze sie komus przyda:
Rear shock RD03 and RD04:
Free length = 240 mm
Spring 9.5 turns
Diameter damping rod: 14 mm
Internal diameter: 57 mm
Diameter: 85 mm
Weight 2200 gr
SPRING RATE = 100kg/cm
0 kg (free length)> 240 mm (0 mm compression)
50 kg> 235 mm (5 mm compression)
103.9 kg> 229 mm (11 mm compression)
150 kg> 224 mm (compression 16mm)
Rear shock RD07 and RD07A
Free length = 245.5 mm
Spring: 9.5 turns
Diameter damping rod: 12 mm
Internal diameter: 57 mm
Diameter: 81 mm
weight 1800 gr
SPRING RATE = 70kg/cm
0 kg (free length)> 245.5 mm (0 mm compression)
113.5 kg> 230 mm (15.5 mm compression)
147.2 kg> 225 mm (20.5 mm compression)
152 kg> 224 mm (compression 21.5 mm)
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-12-12, 17:08
Jest z gościem kontakt od tego zawieszenia husky,odpisał że zawias ok i że na razie nic nie jest do roboty.
A jak bym wziął ten zawias od husky to co z kołem i ośką,rozumiem że od nx,a się nie na da,a koszty zakupu kompletu przedniego koła walą cały projekt montażu usd do dominatora,to może lepiej od xr,tylko czy widelec od xr sobie poradzi z większą masą motocykla,czy nie siądzie,a jak siądzie to co zrobić?sprężyny,olej czy powietrze?
Artek, raczej sobie poradzi, domino jest o 30kg ciezsze, jak bedziesz jezdził sam to bedzie ok, XRkowe mozna tez troche "utwardzic" powietrzem, bo mają "wspomaganie" pneumatyczne (takie zaworki na górze). Tylko wg mnie nie warto tego motać, bo to tez jest juz zabytek, większej różnicy nie poczujesz, poza zwiększonym skokiem (220mm vs. 285mm), a co za tym idzie, bedziesz musiał tez podnieść tył. Plus taki, że prawie zero roboty, jeśli razem z kołem.
Moim zdaniem jeśli juz wymieniac zawias to na jakiś w miare współczesny USD, bo kosztuje to sporo roboty i $$, a koszt zakupu samego zawiasu to tylko jakis tam procent.
Artek, łap linka http://africatwin.com.pl/...php/t-7480.html
Goście tam się wywodzą na temat zawieszeń z KTM i Husky.
Tam jest taki ciekawy post z godziny 10-11-2010, 21:25
Ja tych informacji nie weryfikowałem głębiej, bo doszedłem do wniosku że projekt "zmień zawiechę w NX-ie" mnie przerasta mechanicznie, czasowo i kasowo
Na Afrykańskim forum trafiłem na taki plik http://riderparts.pl/plik..._Aplication.xls
Z tabelki wynika że w starszym i nowszym NX były różne sprężyny tylnego zawieszenia (różnica 150 i 95 kg/cm ).
Czy wiecie jak to naprawdę wygląda, (spora ta różnica) ? Chciałbym wymienić tylny amortyzator na inny z cięższego motocykla z pełną regulacją gdzie spring rate jest 140. Nie pasuje plag&play i nie chciałbym go psuć jeżeli miałby być zdecydowanie za twardy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum