Za 3 tygodnie jade na zlot i potrzebuje CDI. Dzwonilem do dealer-a Hondy { mieszkam w USA} i powiedzieli mi ze zycza mi powodzenia w znalezienu tego, gdyz Honda juz nie produkuje czesci do mojego modelu. Honda NX 650 1988 rok. Po czesci rozumiem, gdyz nie byla popularna w USA i byla produkowana tylko przez 2 lata. Wiec ciezko mi znalezc CDI. Znalazlem takie ogloszenie na Ebay.
http://www.ebay.com/itm/N...ts=Make%3AHonda|Model%3ANX650&hash=item418d39308a&vxp=mtr
Pisze tam, ze to konkretnie jest produkowane dla Hondy XR 650 z czujnikiem na stopke boczna. Czy bedzie to hulac z moim motorem?
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-08-29, 21:38
Zmierz oporność impulsatora
michal750 [Usunięty]
Wysłany: 2015-08-29, 22:33
Zrobilem jak napisales. Zmierzylem, wskazowka sie nie wychyla. Mierzylem miedzy zotlo-niebieskim kablem a masa na ramie.
Dodatkowo sprawdzilem czy wogole prad dochodzi do cewki. Okazalo sie ze nie dochodzi. Czyli to wszystko moze byc spowodowane impusatorem? Moje problemy z Honda zaczely sie gdy bylo duzo wilgotnosci na dworze. Gdy postala na sloncu, nie mialem z nia zadnych problemow. Raz podczas jazdy gdy mialem cos ponad 120km, motocykl zgasl. Po przepchaniu 3 km odpalil. Oczywiscie bylo bardzo goraco na dworze. Az do teraz, gdzie wogole nie mam iskry.
Dziesiatego jade na zlot i piekli mnie aby szybko naprawic motocykl. Wiec jesli macie jakies pomysly co i jak mam sprawdzic, to prosze o porade.
michal750 [Usunięty]
Wysłany: 2015-08-30, 04:13
Dzis porzyczylem lepszy miernik od sasiada a wiec. Po odlaczeniu CDI wartosc na kablu czarno-bialym 11.73V.
Masa, czyli zielony kabel 000.2 i miernik piszczal.
Impulsator, niebiesko-zolty kabel 0 kiloomow.
CDI ignition coil primary coil czarno-zolty kabel 1.3-0.8 Oma.
Cewka, po zdjeciu czapeczki 13.43Kiloomow. Z czapeczka 0 omow.
Nie mam ksiazki serwisowej do Hondy NX 650 wiec nie wim jakie wartosci powinny byc.
Ryby ganialem po rzekach moim motocyklem a teraz nie wiem co jest. Jak by zlapal reumatyzm i nie chce odpalic w chlodne dni.
Tam są wszystkie oporności i pokazane co jak gdzie mierzyć, jakie oporności ma impulsator , cewka itp itd
A co to czapeczka?? fajka?? Po podłączeniu fajki nie może rezystancja maleć, powinna wzrosnąć o około 5 ohm
Powodzenia...
michal750 [Usunięty]
Wysłany: 2015-08-30, 18:45
To nie jest fajka jak w WSK. To jest dluga prosta czapeczka nakrecona na przewod wysokiego napiecia.
Dzieki za link, naprawde sie przyda. Ja bazowalem na manualu do Hondy NX 250. Jednak wszystko jest inne w 250-tce. Nawet opis w jaki sposob sprawdzic opor na impulsatorze. Ide na dwor i bede grzebal przy moim motorku. Mam go juz 4 lata i nigdy mnie nie zawiodl az do teraz.
michal750 [Usunięty]
Wysłany: 2015-08-30, 20:51
Wczoraj sprawdzilem opor na impulsatorze i byl dobry. Kolejny raz sprawdzilem dzisiaj i wyszlo mi 0 OMH. Jakas podpowiedz dlaczego? Znowu opor na cewce wynosi 0.2 OMH gdzie przy temperaturze powietrza 20st powiniem wahac sie miedzy 0.4-0.6OMH. Ja mam teraz na dworze 30st. Co sadzicie? Czy powinienem wymienic cewke?
michal750, masz nx250, sprawdź w manualu czy cewki mają mniej więcej podobne oporności. Jeżeli tak to podmień.
Musisz brać poprawkę że oporności rzędu pojedynczych ohmów ciężko zmierzyć pospolitymi miernikami, to jest ich zakres graniczny i mają tam duże błędy pomiarowe. Może to dyskwalifikować sam wynik pomiaru.... tak w ramach elektronik radzi;)
Jeszcze co do części w usa. W sprzedarzy jest u Was ciągle xr650L która ma dominatorowy silnik, elementy są wymienne. Spytaj u dilera...
Sprawdzilem i okazuje sie ze cewki maja inna rezystancje. W/g serwisowki, bo mam ja do NX 250. Orginalna ksiazke.
Dzis wyjalem moj impulsator i rzeczywiscie jest do wyrzucenia. Drugi, uzywany jest juz w drodze i dotrze we czwartek do mnie. Sprzedajacy napisal ze zostal wyciagniety z pracujacego motocykla i ze rezystancja jest w granicach co podaje ksiazka.
Dzieki za link, na pewno poczytam. Duzo mi pomagasz kolego, dziekuje Ci za to!
Ps, ciekawi mnie dlaczego miedzy NX 250 i NX 650 sa takie duze rozniece w sposobie sprawdzania elementow elektrycznych.
michal750, też mamy nx250 i nx650 (tzn moja lepsza połówka ma oba) stąd sentyment;] Też czaje się na nowy moduł z ebay bo nasz już lutowałem parę lat temu, ale znowu nie podoba mi się jego praca... Może warto będzie też profilaktycznie wymienić, tym bardziej że cena jest akceptowalna względem tej u dilera hondy;]
Ps, 3mam kciuki za powodzenie. Koniecznie daj znać co było nie tak...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum