Jak sie ma sprawa? bo to jeden z z bardziej intrygujących tematów na forum, taki jakby rebus po trosze poki nie rozbierzesz na czynniki pierwsze nie wiesz o co cho
Swego czasu jak konczylem E08 na przedzie, przemierzajac blocko, wzbilem sie niczym latawiec na kanarysjkim wietrze, puszczajac domine w samopas....no ale do brzegu
...Nie jestem pedantem ale w kwestii mechaniki nie lubie jak cos mi przeszkadza, a krzywa kierownice bez cienia watpliwosci, mozemy do tej grupy zaliczyc, przekopalem czesc www i nie znalazlem nic konkretnego w tym aspekcie. Stwierdzilem, ze te pare stopni roznicy jest niczym z w porownaniu z latajaca kierownica i temat odpuscilem.
Natomiast bardzo mnie ont interesuje....a wiec zwazywszy na powyzsze, pozwalam sobie ponaglic odswiezajac watek
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-10, 21:41
nie wiem co z tymi gumami;/ nikt nigdy tego nie wymienial, czy to w ogole jest wymienne... zrobilbym na sztywno ale pewnie lipa bedzie z wibracjami? nie mam pomyslow
tolczej [Usunięty]
Wysłany: 2013-11-13, 15:26
Mam ten sam problem po glebie.
Kierownica jest krzywo wzgldem koła. O co chodzi?
Gdzie szukać usterki na początku?
Lagi krzywe? Półki? Czy może coś innego jakieś sugestie?
O co chodzi z tymi gumkami?
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2013-11-13, 16:05
Rozkręć półki, wyprostuj kiere i już:)
tolczej napisał/a:
O co chodzi z tymi gumkami?
W górnej półce masz gumki przez które przechodzi mocowanie kiery.
tolczej [Usunięty]
Wysłany: 2013-11-13, 16:30
Dzieki habit.
Obczaje to.
Wlasnie szwagier mi mowil ze krzywo cos jak odebral motor po mojej glebie gdy mnie kroili ale mu nie wierzylem :D
oczywemgle [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-13, 21:47
witam wszystkich !!!
mam ten sam problem moja kierownica ma odchylenia 3 cm ;)rozebralem i znalazlem gumowe tuleje ktore nie chca wyskoczyc
ktos mi tu powiedzial ze muszze kupic cala pulke z tymi tulejami koszt 149F
"po glebie gnie się na gumach które są wpuszczone w półki, wystarczy wtedy wziąść krowe za kiere, koło między nogi i prostować jak za dzieciaka się wigry 3 prostowało. Też miałem po pierwszej glebie zonka, że kiera krzywa, a ona się tylko na tych gumach wygieła. A tu 3 sekundy na hama wyprostowana i jak nowa. A jak się w lagach przegnie (czego mi się nigdy nie udało zrobić) to przecie wystarczy śruby poluzować, naprostować i skręcić, nie widzę problemu.....
W sumie bardzo wymyślne te gumy, gdyby ich nie było to pewnie by się kiera sama w sobie gięła, a tak przy znacznym ciężarze dominatora uchodzą drobne gleby bez szwanku;]
"
oczywemgle [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-14, 19:06
spoko juz kumam sugestie
ale czy odchylenia kiery sa az tak wielkie
po ostatnim oraniu angielskich trawnikow w mojej miescinie ledwo co sie zmiescilem miedzy bramkami skladam sie w prawika kiera wychylona a krowa galopuje prosto ;)
dziwne uczucie szans na slizg zero sciana i plot metalowy
ok wiec jak ktos widzial i mial mozliwosc porownac odchylenia kiery
jakie one sa
tolczej [Usunięty]
Wysłany: 2014-08-14, 20:55
Tak jakHabit wcześniej pisał.
Popuść śruby mocujące lagi w półkach. Wyprostuj kierownice, powinna lekko sie wyprostować. Potem dokręć,najlepiej odpowiednim momentem ,chyba 22 Nm. I juz. Na samych gumowych tulejach pod kierownicą nic sie nie wyprostuje.
Hey!
Słabo tak przedstawiać Domina zaczynając od usterki no ale stało się więc piszę z prośbą o poradę…
Nie opanowałem mocy, wyrzuciło mnie do rowu na szutrze i przy glebowaniu w miękki żwir (prędkość przy glebie ok 40 km/h, w nic nie walnąłem) na lewą stronę trochę się przestawiła kierownica względem przedniego koła.
Innymi słowy jak się ustawi prosto kierownicę względem reszty moto (boczne owiewki, zegary) biorąc za punkt odniesienia i kierownicę i końcówki lagów (kierownica wydaje się być prosto względem górnej końcówki lagów), to wtedy koło przednie jest jakby skręcone o około 5 stopni w lewo. Więc żeby jechać prosto trzeba troszkę kontrować w prawo, wiadomo.
Po przeczytaniu porad z tego wątku dotychczas próbowaliśmy z kolegą:
a) odkręcić dolną półkę i metodą siłową naprostować
b) odkręcić tą śrubę co trzyma łożysko główki ramy i siłą naprostować
ale nie pomogło do końca. Tzn jest progres bo było gorzej (większy kąt odchylenia) ale nie jest do końca idealnie
Pytanie do różnych speców i Dominatorowych weteranów – co robić dalej? Co to może być?
Do głowy mi przychodzi żeby albo ściągać lagi i sprawdzić czy proste (chcę poczekać z tym na Wasze opinie) lub wrócić do punktów a i b i prostować na siłę dalej…
Jak trzeba mogę wrzucić późnym wieczorem zdjęcia.
PS Jak poskładam to obiecuję w końcu zaprezentować Dominosa na forum
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-06-30, 09:32
Poluzuj 2 półki co by się to rozprężyło i po ustawieniu na prosto skręć bo już coś kombinowałeś (tu akurat mam łatwo bo jest centralna stopka w moim wariacie, jak nie masz to na jakiś koziołek wrzuć moto). Tak normalnie po przekoszeniu kiery jak moto ma lagi proste, a nie łatwo je skrzywić to trzymasz kierę mocno a druga osoba wali z buciora w koło lub podjeżdzasz pod latarnię jak nikt pod nią nie stoi i walisz z bokowca z której strony ci pasi i prostujesz.
wojtekk dzięki za porady :) zastanawiam się czy takim uderzeniem czegoś nie pokrzywię (np. felgi jak nie trafię czysto w oponę)?
Bo dotychczas stosowaliśmy metodę, że jeden koło między udami trzyma a drugi nagniata z całej siły w kierownicę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum