ArturS, Oczywiście. Jeżeli zagłębisz się w specyfikacje to dojdziesz do faktów, że to to samo co te z dumną nalepką "motocyklowy". Tak samo gdy zajrzysz do instrukcji motocykla, nie ma tam nigdzie nawet wspomniane o tym że trzeba lać jakikolwiek "motocyklowy" olej. Ma spełniać odpowiednią klasę lepkości i jakości.
Do wszystkich motorów od kilku lat leje samochodowe zgodnie z instrukcją producenta motocykli.
Jedyne to nie można zalać olejów typu energy saver . To właśnie one mają dodatki myjące które nie służą sprzęgłu, ale to są oleje o klasie lepkości 5w30 0w20, czyli z zasady odpadają....
Ale wiem, że ponoć jest też takie błoto w spraju specjalne do SUWów i ponoć na nalepce też jest napisane "lepsze od naturalnego" ;] Nie mam na celu nikogo do takich praktyk nakłaniać, sprawdziłem tylko, że to wywalanie kasy w błoto;]
Podaję link do artykułu z charakterystyką i opisem oleju motocyklowego Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50
Ja wiem, że nasze poczciwe osiołki pojadą i na oleju do starych ciężarowych diesli, testowane nie raz ;) Ale... po co przepłacać?
http://www.najlepszeoleje...-JASO-MA-2-/985
23zł/l
ArturS, No widzisz, jeszcze lepiej znalazłeś. Na oficjalnej stronie nie ma tego oleju w zakładce motocyklowych, dla tego znalazłem sobie odpowiednik w formie samochodowej;]
Czyli podsumowując, jest ktoś w stanie powiedzieć który olej najlepiej wybrać? :D
bo przeczytałem tyle tematów i różnych wypowiedzi, że się kompletnie zdezorientowałem.
jestem za półsyntetykiem 10W40, ale jaka marka?
i jeszcze jedno, lamerskie, ile wchodzi do RD08? :D
Mateusz93, IMO marka jakakolwiek, i tak za 3tys km musisz wymienić na nowy A co do ilości, to wlej 1,9litra, a po jeździe sprawdź bagnet i wtedy dolej do MAXa, jeśli będzie brakować.
Jeśli chcesz koniecznie z polecenia jakąś markę to ja osobiście polecam Motul 5100 4T 10W40. Warto kupić w jakimś sensownym sklepie a nie z niewiadomego źródła na alledrogo. Łatwo go rozpoznać czy oryginał czy czasem nie jakaś podróbka bo oryginał ma kolor ciemno-czerwonego bursztynu i pachnie tak jakoś przyjemnie, jakby kwiatowo, zupełnie inaczej niż inne oleje silnikowe :) Pozdrawiam
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-09, 20:14
A ja chciałbym pozostać przy gulfie,ale gulf z tych gęstszych to robi 15w50,nie będzie za gęsty?
Z tego co patrzyłem na tronie gulfa,to nie ma 10w50,jest 15-tka,nada się czy za gęsta,czy w typ przypadku należy wziąć pod uwagę że gęstszy olej w dłuższym czasie dociera do tych miejsc gdzie jest naprawdę,bardzo szybko potrzebny,żebym se nie narobił więcej szkody z powodu 15w50.
makarios [Usunięty]
Wysłany: 2015-07-10, 03:21
Witam Szanownych
nie chcąc zakładać nowego tematu w temacie mam pytanie: własnie kupiłem sprzęta, który zalany jest castrolem 20w40 actevo (czy jakoś tak). poprzedni właściciel twierdzi, że spalał mu po 500 ml / 1000 km. Jest to RD 08 z 96 roku. Co sądzicie o tych informacjach ? mineralny olej, zużycie blisko remontu ? moto gada spoko, nie dymi.... aha przez prawie 3 lata miałem przerwę w moto-loto więc proszę o wyrozumiałość
bezioprzemek [Usunięty]
Wysłany: 2015-07-10, 08:43
Skoro pali 500ml/1000km i nie dymi to się nie martw, jest ok.
Ale nie wierz sprzedającym, skoro powiedział ci 500 to może być 700 zawsze lepiej trochę zanizyc przy sprzedaży.
Także przejedz te 1kkm i zobaczysz sam.
Mi np. Pali 400ml/1000km ale dymi na lekki biały kolorek na odcince. (Tylko sprawdzałem) po za tym do 6 tys nie puści dymka
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-10, 12:46
Jak mam rozumieć rozdział serwisówki "Lubrication service information" żeby dobrać odpowiedni olej,jeżdżę na gulfie power trac 10w40 tak jak Alibaba i Bart76,Ale niektórzy mądrzy ludzie z forum twierdzą że Dominator powinien mieć olej o wyższej temperaturze pracy,ok,a jeszcze inni twierdzą że też powinien mieć gęstszy olej bo pracuje w wysokich temperaturach,ok.Zaraz muszę zrzucić olej i teraz nie wiem co wlać 10w50,10w60 czy 15w50,a jak 15w50 będzie się zachowywał w niższej temperaturze,gęstszy olej w niższej temp.utrudnia rozruch i silnik musi dłużej czekać na odpowiednie smarowanie,poprawcie jak coś namieszałem,liczę na jakieś sugestie.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-07-10, 17:28
Artek, masz pierwszy lepszy link http://www.auto-swiat.pl/...brac-olej/8gqk6
Fajnie by było jak byś lał półsyntetyka przynajmniej a czy 10W czy 15 raczej nie ma u nas znaczenia, chyba że śmigasz w temperaturach poniżej -20 stopni celcjusza.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-10, 18:29
wojtekk, Co ty Postanowiłem że nie będę jeździł jak temperatura spadnie poniżej 0,szkoda kolan,a dlaczego mówisz półsyntetyk,a nie full,no to leję 10w40 (semi),to zmieniać czy nie,czy lepiej by było 10w50.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-10, 18:41
Ch***j tam,ja zostaję na razie przy 10w40,nie bedę na razie kombinował i się zastanawiał,bo z tego nic nie wyjdzie,tylko siwe włosy :D,jak ktoś będzie miał jakieś sugestie,co wlać innego,albo już wlał,co będzie lepiej chroniło nasze piece w średnich i tych wysokich temperaturach,to proszę dać znać. :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum