Lubię od czasu do czasu zaspokoić sobie chęć wyskoczenia z odwrotną opinią a akurat w takich sprawach jak regulacja ga 1/4 nika wszelkie dywagacje na forum mają poboczne znaczenie bo śrubki ustawia się tak żeby silnik pracował najrówniej a nie tak jak wychodzi z teoretyzowania
Cezary napisał/a:
Lokalizacja śruby składu mieszanki wskazuje jednoznacznie, że jest to śruba paliwa a nie powietrza. Generalnej zasady jednak nie ma, by zacytować klasyka gatunku: "zależnie od sposobu regulacji składu mieszanki biegu jałowego, rozróżnia się ga 1/4 niki, w których reguluje się dopływ powietrza do układu biegu jałowego lub dopływ paliwa do układu biegu jałowego" (Rafał Dmowski "Ga 1/4 niki motocyklowe", Warszawa 2004, s. 47).
Nie jest to śruba powietrza jak by wynikało z mojej wypowiedzi ale paliwa tym bardziej bo ustawione jest na stałe dyszą, najbardziej pasuje śruba emulsyjna albo mieszanki, odmierzająca ilość wstępnie zmieszanego paliwa z powietrzem.
W nowym silniku kiedy uchylenie głównej przepustnicy jest minimalne zachowanie może być więc różne od zachowania na uchylonej i jeszcze dodatkowo nakładał się na regulacje będzie główny rozpylacz.
W PD03 była śrubka od dołu i wykręcanie zubożało, w chinolach też się tak dzieje.
Nie mące już, wracam do swoich ga 1/4 ników z regulowanym powietrzem i w dodatku z boku a nie od dołu
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-20, 14:55
Na dyszy #142 je 1/4 dzi się o niebo lepiej niż na poprzednich. Silnik pracuje spokojnie i regularnie, jest mocniejszy, na czwórce go nie muli, co prawda ale na piątce nie rozwija pełnej spodziewanej mocy, lecz to już zapewne wina zużycia cylindra. Wkrótce rozbiorę górę silnika i wszystko się wyjaśni.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-08-14, 08:10
Ma może ktoś założoną dyszę 160 w Dominatorze?bo ja taką dyszę dostałem z "nowym" ga 1/4 nikiem i nie wiem czy to dobrze,czy nie będzie go zalewać i czy nie założyć dyszy ze starego ga 1/4 nika 148.
Założyłem teraz dysze wolnych 55 i główną 157,5. Dysze kupione po kilkanaście złotych w gmoto.pl
(Dysza główna EBC typ Keihin KJ [157,5] oraz Dysza wolnych obrotów EBC typ Keihin N424-21 [55]) Dysza wolnych jest trochę dłuższa niż oryginalnie ale spokojnie można ją zainstalować bez żadnych przeróbek.
Dałem podkładkę 0,5mm pod iglicę oraz rozwierciłem 2 otwory do 4mm w tłoczku w którym mocowana jest iglica.
Efekt końcowy jest taki że moto zrobiło się mocniejsze w całym zakresie obrotów zwłaszcza na niskich i średnich obrotach. Nie są to może jakieś spektakularne różnice ale zmiany na lepsze czuć mocno i wyraźnie
Mam nx650 91r oraz oryginalne wydechy i standardowy filtr powietrza . Pewnie jak bym odetkał trochę wydechy, zmienił filtr powietrza można by było jeszcze trochę mocy wycisnąć ale w tym moto wolę jak mnie za bardzo nie słychać
Ostatnio zmieniony przez tomekz 2015-03-29, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2015-03-29, 09:45
tomekz napisał/a:
oraz rozwierciłem 2 otwory do 4mm w tłoczku w którym mocowana jest iglica.
Jestem Ci winny PIFKO, właśnie się zabieram za gaźnik i coś mi się zdaję że 3 otwór też bez zastanowienia bym rozwiercił. Ale by było
PrezesASR [Usunięty]
Wysłany: 2015-04-02, 18:36
wykonałem te modyfikacje co tomekz,
faktycznie moto fajniej się zbiera i nie szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotów na 4,5 biegu
ale zaczął falować na wolnych obrotach i więcej strzela przy odpuszczeniu gazu
i jako laik pytam czy coś spieprzyłem czy po prostu muszę wyregulować gaznik?
Ta śruba wpływa tylko na skład mieszanki na wolnych obrotach (pilot system) i powinno się ją ustawić tak aby obroty silnika na jałowym były jak największe. Jeżeli zmodyfikowaliście gaźnik w ten sposób to jest równoznaczne z większym podniesieniem iglicy na wyższych obrotach niż zwykle, silnik dostaje wtedy więcej paliwa, obwód wolnych obrotów ma tu wpływ ale baaaaardzo mały, nie jeździ się przecież na 1500-2000obr. Jest to zobrazowane na rysunku.
Następnym krokiem jest uwolnienie wydechu i filtra powietrza inaczej świeca będzie zawsze czarna. Nie ma po prostu innej możliwości, dodając paliwa trzeba umożliwić też większy przepływ powietrza. Akurat seryjne wydechy w domi idzie łatwo lekko odblokować, co daje dość wyraźny efekt przy małym nakładzie pracy. Wspomina o tym nawet sam pomysłodawca modyfikacji:
"Jetting Suggestions: With the stock exhaust at sea level and no gasohol, the jetting should be around 55/158. Jet leaner for higher altitude, richer for gasohol, or richer for aftermarket exhaust.
Important Note: These XR650L carburetor modifications work in conjunction with a free-flowing aftermarket style air filter and removed airbox snorkel. These modifications might actually make your dirt bike run worse without replacing the stock air filter and pulling the air-box snorkel."
Fajnie obrazuje wasz mod ten obrazek. To co zrobiliście to tak jakby dynamiczne podniesienie iglicy (jet needle) względem jej gniazda (needle jet). Wpływa to na zmianę dynamiki w środkowym zakresie obrotów, czyli tym najbardziej użytkowanym. Po raz kolejny podkreślam, że regulując skład mieszanki na wolnych obrotach możecie nieznacznie na to wpłynąć, ale jednocześnie zgubicie wolne obroty.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-03, 10:03
A jak ja mam duszę 160 to też mogę ją wykorzystać do takiej przeróbki? Czy muszę kupić 157,5 i 55 duszę?
Tomkez w tym artykule po angielsku koleś mówił chyba o trochę innych dyszach, chyba 148/55, ale rozumiemże takiej może nie ma.i co rozwiercać trzeci. Otwór na 4mm jak pozostałe dwa.i to tylko te modyfikacje: dysze 157,5/55, otwory,podkładka pod ulicę.a ja mam dłubnięte tłumiki i filtr k&n.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-03, 15:20
To ja też będę modował, nie wiem jeszcze tylko z jaką dysza główna 157,5 czy 160.ja swoją już kupiłem z dłubniętymi tłumikami,mam wywaloną do czysta pierwsza komorę tą prostokontną zaraz za rurą wydechową i otwory od zewnątrz.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-03, 16:11
Artek, z tego co się orientuję to kilka osób ma właśnie 160 dyszę główną i nie wiem czy w pierwszych rocznikach właśnie takich dysz nie było. 148 główna to oryginalna. Przynajmniej tylko z takimi się spotkałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum