Wysłany: 2011-05-23, 17:03 Bardzo duże spalanie, przerywa przy okolo 3500obr
Witam wszystkich jest to moj pierwszy post na tutejszym forum, mam problem z dominatorem, jest to starszy poczciwy model z krwi i kosci RD02 rok 88 jak na swoj wiek motor jest niegrzebany pali na pstryk tylko jak postoi z 2tyg to trzeba chwilke pokrecic. Mam go juz drugi rok i od jakiegos czasu zaczal przerywac przy stalych obrotach okolo ponad 3000obr szczególnie jest to uciazliwe w miescie do tego dochodzi spory popyt na paliwo na 4 litrach robie jakies 20-30 kilometrow w tamtym roku tez palil duzo ale teraz to juz przesada i do tego doszlo to przerywanie wiec trzeba zadzialac, objawy sa takie swieca okopcona czarna, przy przygazówkach dymi na czarno i to bardzo puszcza chmury, oleju nie bierze. Motocykl jest w orginalnym stanie czyli wszystko jest orginalne, czy musze zdemontowac i przeczyscic gaznik ? od czego mam zaczac
Jak tak dymi to duużo za bogata mieszanka, może na tyle że go dławi?
Przeczyść ga 1/4 nik, zwróć uwage na ile obrotów wkręcona jest śrubka mieszanki - ta od spodu ga 1/4 nika przy króćcu do cylindra. Żeby wyjąć ga 1/4 nik możesz albo odkręcić króciec do cylindra (słabe dojście do 3 śrub na imbus) albo wyciągnąć airboxa czyli to w czym filtr powietrza. Ewentualnie wepchnąć króciec pomiędzy airboxem a ga 1/4 nikiem do środka i wysunąć ga 1/4 nik.
A filtr powietrza jak się miewa?
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-23, 17:15
no wlasnie filtr powietrza, wlasnie go wyciagnalem i jest dosyc mocno zabity zakurzony
no to napewno zmiejsza przepustowosc przez co mieszanka bogatsza
narazie przedmuchaj a potem wymien na nowy
do tego mozesz jeszcze bezinwazyjnie wkrecic tą śrubkę od mieszanki z 1 obrot i zobaczyc czy sie poprawi
michalklb [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-23, 18:19
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza
Ja bym nic nie przedmuchiwał bo to nic nie da sam prubowałem przedmuchałem dalej to samo a jak kupiłem nowy to odrazu sie poprawiło przestał dymić na czarno
do tego wyczyść i wyreguluj ga 1/4 nik potem sprawdzaj kolor swiecy i dostrajaj ga 1/4 nik
Marcin [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-23, 20:31
Ja miałem podobne objawy aż do unieruchomienia w trasie:( pomogło przemycie filtra w benzynie oczywiście jak wróciłem to wymieniłem filtr powietrza na nowy.....
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-23, 22:25
Filtra powietrza nie wymienialem jeszcze na razie skupie sie na jego wymianie i sprawdze czy dalej bedzie dymil po nagrzaniu na czarno, bez czyszczenia gaznika sie tez pewnie nie obejdzie motocykl chociaz jest leciwy ale nic nie bylo rozkrecane czy grzebane oprocz srob od wymiany filtra oleju jedna rzecz mnie jeszcze martwi o ktorej nie pisalem, gdy zapale motor jest ok po okolo 3min zaczyna cos stukac w glowicy jednostajnie i caly czas tak samo, po nagrzaniu sie motoru 10min-12 motor pracuje jak nówka funkiel tak jakby ktorys zawor stukał i miał za duzy luz lecz zawory regulowalem i jest ok, czytalem ze to prawdopodobnie moze byc wina dekompresatora, dodam ze silnik pracuje rowno nie gasnie itd... i jeszcze jedno pytanie, gdzies czytalem ze byly modele ktore mialy zanizona moc, byly dławione, u mnie na kroćcu ktory łaczy gaznik z głowica pisze HM25kw czy to jest normalne ? w dowodzie rejstracyjnym tez pisze 25KW jutro dam zdjecie tego króćca
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-05-24, 21:22
wyciągnij kruciec a w nim znajdziesz najprawdopodobniej kryze zmniejszającą przepływ mieszanki do cylindra jak znajde fotke to wstawie
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-25, 11:59
Wiec dzisiaj wyciągnąłem ten kruciec, no i na tyle lat co on ma nadal jest zablokowany moze przez to jest niezajeżdżony chociaz całkiem niezle jezdzil :) ale teraz to juz bedzie extreme, pare dni temu po lesnych drogach leciałem 130km :) cały gaz na 5 biegu, teraz to strach myśleć a wygląda on tak od strony głowicy
od strony gaznika
Niestety nie da sie tego wybic jest to jedna całosc z krućcem, pozostaje to spiłowac i zapolerowac papierem 500/1200 na koniec lub wymiana na zwykly hmm.
Teraz juz wiem dlaczego tyle palił wszystko sie skumulowało, zatkany filtr powietrza do tego przytkany kruciec, silnik jak pracował na wolnych obrotach to było widac jak pracuje ten gumowy kruciec po prostu jak pompka go zasysało a spalanie to miał poteżne.
michalklb [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-25, 12:17
a to olbrzymie spalanie ile wynosiło
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-25, 12:20
ponad 10L napewno
michalklb [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-25, 12:44
zalezy od trybu jazdy moj spalał 9 jak je 1/4 dziłem po lasach i sie troche kopało w miejscu do tego u ciebie jeszcze filtry może ga 1/4 nik rozregulowany i tak jakoś by było
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-25, 19:26
Czy ktos ma moze fotki takiego króćca normalnego z obu stron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum