Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gaźnik, zasilanie NX 650 RD08
Autor Wiadomość
BoloBenio
[Usunięty]

  Wysłany: 2015-02-28, 12:28   Gaźnik, zasilanie NX 650 RD08

Witam!

Otóż tak się składa że mam poważny problem z gaźnikiem w moim NX 650 RD 08.
Przeczytałem na forum wszystkie tematy dotyczące zasilania Domi. Problem polega na tym że wyczyściłem gaźnik po sezonie, było w nim mnóstwo brudu i po zamontowaniu NX nie chodzi jak powinien.

Szukam jakiś informacji, dokumentacji na temat gdzie i do czego powinne być podpięte wężyki podciśnienia bo mnóstwo ich jest a końcówki pasują i do zbiornika i do gaźnika. Dodatkowo nie wiem gdzie powinien być jaki oring na jakiej dysze bo po prostu ich tam nie miałem. Jak ktoś jest w stanie przedstawić mi jak to powinno wyglądać z góry dziękuję.

Kolejnym problemem jest sam gaźnik. Jest w stanie ktoś konkretnie przestawić ile powinno być paliwa w komorze pływakowej? Otóż mój domi po skompletowaniu chodzi tylko na ssaniu, bez niego zaraz gaśnie i strzela w gaźnik/filtr powietrza. Świeca jest sucha, więc dostaje za mało paliwa, przy czym nie utrzymuje wolnych obrotów od razu gaśnie.
Kręciłem już śrubą z mieszanki i praktycznie jest tylko minimalna różnica pomiędzy tym jak jest wykręcona 2,5 obrotu a wkręcona całkowicie. Zaworek iglicowy sprawdzałem na zasadzie przechylania gaźnika, teoretycznie zamyka dopływ, przy wyłączonym moto nie przelewa się paliwo przez komorę pływakową.

Jeżeli ktoś może mi pomóc w tych kwestiach będę bardzo wdzięczny i nie oczekuję odpowiedzi typu "sprawdź sobie w serwisówce" bo po prostu ręce odpadają.... zapraszam do komentowania.

Pozdrawiam ;-)
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-02-28, 13:40   

http://www.cmsnl.com/hond...st/E__1700.html

tu sa ladne zdjecia gaznika http://www.4strokes.com/f...?TOPIC_ID=16361
podcisnienie jest tylko jedno i idzie z wylotu z gaznika od gory do membrany po prawej stronie gaznika (patrzac od stronu wlotu)
do tego dwa przelewy, jeden z lewej strony drugi od dolu, ten z lewej to T kroego jeden koniec schodzi pod silnik a drugi pod siodło

wg ksiazki gaznik powinien zamykac doplyw paliwa przy 18,5mm nie ma u nas regulacji wiec jesli nie byla uzywana sila to poziom jest dobry

oring jest tylko pod srubą mieszanki razem z podkladka i sprezynką

a na otworzonej manetce chodzi czy nie?
 
     
BoloBenio
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-28, 18:29   

madart, dziękuję za dobre rady ;-)

Po kolejnym wyczyszczeniu i dokładnym sprawdzeniu całego gaźnika oraz poskładaniu NX odpalił, silnik pracuje jak należy, nie strzela w gaźnik ani w wydech, wkręca się na obroty jak szalony, wolne obroty trzyma., ale dalej nie wiem co było nie tak.
Dziś zrobiłem trochę km by przetestować jak to wszystko chodzi, natomiast jutro na zimnym silniku wykręcę świecę i sprawdzę jaki ma kolor dla pewności czy wszystko w komorze spalania jest ok.

Poziom paliwa w gaźniku zmierzyłem głębokościomierzem od cechy (takiej kropki w komorze pływakowej) i wynosi dokładnie 18.5 mm więc jest prawidłowy, jeżeli dobrze mierzyłem z odpowiedniego miejsca.
Dodatkowo na dysze w gaźniku jest taka okrągła jakby kapa plastikowa, taki sam kolor ma jak pływak i ma cechy (blokady) gdzie ma się zwierać, co ona ma celu?

Mam natomiast parę uwag. Iglica w gaźniku jest odchylona od pionowej osi , czy tak ma być prawidłowo? Śrubkę z mieszanki odkręciłem o 2 obroty (RD 08), natomiast nie było tam oringa i podkładki a była sama sprężynka ze śrubką. Może to tak być?

Co do podciśnienia to wlot gaźnika mam połączony z membraną z boku wężykiem przy czym pomiędzy nimi jest dany trójnik i nie wiem co tam mam podpiąć. Przelewy z boku gaźnika jak i z komory pływakowej mam odprowadzone prawidłowo. Dodam iż jeden wąż wychodzi z dołu z odprowadzenia z pod silnika i idzie ku kurze obok cylindra (jest w dodatkowej peszli wzmocniony od temp), nie wiem gdzie ma iść, do baku?
Jeszcze jeden wężyk co idzie taki cienki z boku silnika nie wiem gdzie podpiąć. Zamieszczam foto dokładnie o który mi chodzi ( o ten cienki) http://www.galerieallegro...54903/big/1.jpg

Pozdrawiam
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-03-01, 08:02   

ten plastik na dyszy po prostu tam jest ;-)
iglica moze byc odchylona troszkę, zobacz czy jest dobrze przykręcona w srodku przepustnicy
oring powinien byc, inaczej moze miec problem z wolnymi obrotami w zaleznosci jak szczelnie tam jest
ten trojnik to moze szedł do dopalania spalin wiec mozesz go wywalic i polaczyc bezposrednio membrane z wyjsciem, bedzie to lepiej dzialalo niz z dziura po srodku :)

pod bak idą dwa weze, jeden cienki drugi grubszy (8-10mm?) to przelew i odpowietrzenie

i widzsz teraz fatycznie widze ze masz puszke mocy wiec ten cienki wezyk to od podcisnienia i oryginalnie szedl pewnie do tego trojnika podcisnienia :-)
 
     
BoloBenio
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-02, 18:17   

Plastik jest na dyszach w gaźniku, natomiast oringa nie mam pod śrubką z mieszanki, ale wolne obroty są jak należy.

Wężyki podpiąłem jak należy, przejechałem sporą trasę w niedzielę, wyregulowałem wolne obroty i wszystko chodzi jak należy, nie strzela, nie gaśnie, moc taka jak należy :mrgreen:

madart, dziękuję za słuszne uwagi ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12