Witam,
Zamierzam wymienić filtr powietrza przed sezonem i zastanawiam się jaki kupić na allegro można znaleźć filtry od 20 zł poprzez 50zł aż po 120zł (sportowe K&N)- czym one się różnią
Chciałbym się dowiedzieć jaki najlepiej wybrać ?
Mam Hondę NX 650 Dominator RD02(91r.)
No oryginał za 150 zł pewnie by był najlepszy, ale myślę, że taki papierowy HiFlo za 40 zł też da radę.
K&N ma tylu zwolenników co przeciwników, ja bym do siebie nie założył, wolę raz na jakiś czas wymienić niż prać i nasączać płynem, który tani nie jest.
Warto natomiast zajrzeć przy okazji do airboxa czy nie zasysa lewego powietrza przez pęknięte/nieszczelne elementy obudowy. Zwłaszcza, że jest to umiejscowione niezbyt fortunnie.
kowals777, Zwykły hiflofiltro za 50pln najlepiej się sprawdza. Można go od czasu do czasu przedmuchać kompresorem. H&M jest dobry ale jego cena + czyszczenie + nasączanie wychodzi dużo drożej niż raz na rok wsadzić zwykły. No chyba, że ktoś non stop w pyle zasuwa za innymi motocyklami. W tym przypadku to jedynym rozwiązaniem jest h&m i częste czyszczenie + nasączanie.
Tak jak bicio pisze, najważniejsza jest poprawna instalacja i szczelność!!!
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-02-12, 09:01
Ja założyłem K&N,środków na niego nie idzie dużo,ale wydaje mi się że się szybciej brudzi,ogólnie to nie narzekam,może trochę więcej kosztuje,ale zostanie w tym motocyklu już do końca,umycie i naoliwienie to jest 10 min.nie licząc czasu wyschnięcia filtra i wyschnięcia oleju,ale ja mam ostatnio dużo czasu,cały brud pod wodą pięknie schodzi i filtr jest jak nowy.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-12, 09:18
Czy szybciej się brudzi to nie wiem ale więcej powietrza idzie na tłoki. Na nim inaczej widać bo jest klejący ale na pewno nie filrtuje tak dokładnie jak papierowy albo mi się tak tylko wydaje. Mam taki założony od jakiegoś czasu i chyba jak bym jeździł w kurzu to wybrał bym papierowy.
Po odpowiedniej regulacji gaźnika czego nie robiłem pewnie idzie zejść z spalaniem o 000 ileś tam a w połączeniu z odpowiednim wydechem na pewno będzie przyrost mocy.
Ostatnio zmieniony przez wojtekk 2015-02-12, 09:20, w całości zmieniany 1 raz
No widzisz, czyli nie tak źle jeśli chodzi o koszty.
Ja jednak nie przepadam za K&N bo moim zdaniem jego zdolności filtrujące, w stusnku do filtrów papierowych, są dużo niższe. K&N zubaża mieszankę, a więc powietrze swobodniej przez niego przepływa, filtr stawia mniejszy opór niż papierowy. A to za sprawą większych "oczek" i mimo nasączenia leci do gaźnika więcej syfu. Zwłaszcza, że papierowe filtry również są fabrycznie natłuszczane.
Z tego co pamiętam zaleca się regulację gaźnika przy zastosowaniu K&N, robiłeś coś z tym?
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-02-12, 14:12
Bicio,jeżeli mnie pytasz to ja gaźnika nie regulowałem,kn,a zamontowałem na cpn,ie bo chciałem mieć dostęp do kompresora,włożyłem i pojechałem,gaźnika nie ruszałem,bo silnik pracował dobrze a kolor świecy był idealny,kawa z mlekiem.
A ja latam na gąbkowym. Nie zauważyłem żeby sprzęt chodził lepiej lub gorzej, ale przyzwyczajenie z moich innych motocykli off roadowych wzieło góre dlatego wsadziłem gąbkę..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum