Artek, stan sprzęgła można ocenić bez otwierania silnika, albo działa albo przepuszcza. Oczywiście przy poprawnym luzie na lince. Jak przepuszcza to trzeba rozbierać, pomierzyć tarcze, przekładki i sprężyny. Gdy trzymają wymiary to można przeszlifować tarcze i przekładki papierem bo się zeszkliły. Niekiedy to pomaga na jakiś czas. Jak nie to wymiana elementów i święty spokój.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-01-29, 14:24
Ale i tak już mam zdjętą okrywę sprzęgła,bo musiałem ją zdjąć bo mi coś wpadło do pieca ale już to wyjąłem,a nie chce rozbierać sprzęgła.ogólnie sprzęgło się chyba nie ślizgało,obroty rosły razem z prędkością,z 3 tyś/obr. na 5 biegu jak odkręciłem to szła od razu,oczywiście dupy nie urywało i na koło nie szła ale przyspieszała,ale luz na klamce był duży a skok roboczy klamki mały.A jak go wyregulowałem z Bartkiem76 to sprzęgło puszczało na samym końcu i tak się nie dało jeździć bo wieki czekałem aż złapie i ruszę.
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2015-01-29, 14:34
Miałem podobnie, po dobrym rozgrzaniu silnika czasem cos zaczęło szumieć przez chwilke nie było na to reguły, po rozebraniu silnika, okazało się że główne łożysko na wale obraca się lekko całe w karterze od strony sprzęgła. Tak było u mnie, dźwięk jakby szum i takie łęłęłęłęłę Po wyciągnieciu łożyska okazało się że strasznie szorstko się kręci ( szumi ) wyklepane łoże łożyska itd. Nowe łożysko, napunktowane gniazdo plus klej do łożysk LOCTITE 603.
Ostatnio zmieniony przez blaadee 2015-01-29, 15:29, w całości zmieniany 1 raz
blaadee, a dużo roboty z tym łożyskiem ? trzeba coś jeszcze rozbierać oprócz tarcz i kosza ? Też mam takie łeee .
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2015-01-29, 19:43
Hmm, no właśnie że dostęp jest kiepski nawet żeby to dobrze sprawdzić. Trzeba zdemontować kosz sprzęgłowy. Jest tam tylko nieduża część widoczna łożyska aby nim próbować poruszać czy się obraca w gnieździe. Przy sprawdzaniu najlepiej żeby moto było w temp. pokojowej żeby olej nie był za gęsty, lub moto zagrzane, ewentualnie opalarka itd.. wygląda to tak od strony sprzęgła
Jak widać, nawet nie ma się pewności co do dobrego sprawdzenia tego ( u mnie dało się tak sprawdzić i się obracało ). Jeżeli się obraca to niestety tylko rozpoławienie silnika. W karterze zamontowany jest metalowy pierścień i dopiero w ten pierścień wchodzi łożysko.
Artek, gdy lekko naciskasz sprzęgło dźwięk się zmienia?
Na klamce możesz mieć luz, ale ważne abyś miał go również na dźwigni przy silniku. Jeżeli go tam nie ma to łożysko oporowe w koszu cały czas pracuje pod lekkim obciążeniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum