Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny problem.
Autor Wiadomość
rafal05x
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-19, 11:13   Dziwny problem.

Witam wszystkich, dawno mnie tu nie było, no i znów problem z Dominatorem.. A, więc problem polega na tym, że jak naładuje akumulator to trochę pojeżdżę ale jak przecisnę trochę na biegach to gaśnie, jak próbuje odpalić to nie mogę, bo pstryka coś w przekazniku rozrusznika i nie da rady zakręcić zawsze jak się przejadę kawałek to jest tak samo, że zgaśnie i ciężko odpalić.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-10-19, 17:19   

Musisz sprawdzić wszystkie kabelki od przeka 1/4 nika rozrusznika, to to urządzenie które Tobie pyka. Jeżeli nie masz ochoty spoglądać do instrukcji gdzie to się znajduje to znajdziesz na słuch;] W momencie naciśnięcia przycisku rozrusznika zostaje podane napięcie na cewkę przeka 1/4 nika, magia prądu powoduje pojawienie się siły magnetycznej "klik" i przyciągnięcie takiej blaszki, która to z kolei złącza styki wysoko prądowe i prąd zostaje podany na rozrusznik. Jeżeli ten system działa a rozrusznik nie kręci to znaczy , że najprawdopodobniej skończyły się w nim (rozruszniku) szczotki i prąd nie dociera do wirnika;]

Powodzenia....

Jeżeli okaże się , że szczotki to trza wymontować rozrusznik i oddać do szczotkmistrza w celu uzdrowienia;]

Oczywiście to rozwiązuje problem odpalenia na podstawie symptomów, które wskazałeś. Co do gaśnięcia to nie podałeś żadnych wskazówek.
 
     
rafal05x
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-19, 17:58   

Ale może też być że jak jest przeciążenie to odłącza zapłon lub gubi iskre?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-10-19, 19:32   

W tym sprzęcie nie ma podzespołów sztucznej inteligencji komputera i magistrali CAN do sczytywania błędów;] bierz miernik i sprawd 1/4 kabelki


Przeka 1/4 nik rozrusznika (styki wysoko prądowe) a zarazem rozrusznik jest podpięty bezpośrednio pod akumulator. Tam płynie ładnych kilka amper podczas rozruchu, nie stosuje się w takich obwodach bezpiecznika. Od strony cewki załączającej przeka 1/4 nik gdyby było zwarcie to by bezpiecznik się palił.

Musisz sprawdzić miernikiem ten przeka 1/4 nik czy działa i będziesz wszystko wiedział. Jak pyka to obwodu sterującego nie masz co sprawdzać, to będzie prawdopodobnie coś z obwodem wysoko prądowym. Jeżeli rozrusznik raz kręci a raz nie, a na dodatek czasem pomaga gdy wrzucisz bieg i popchniesz trochę przód tył, wtedy zadziała, to oznaka skończonych szczotek rozrusznika
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12