Wysłany: 2014-09-03, 13:59 Adaptacja zawieszeń USD i innych do Dominatora
Siema, trafiło mi się tanio zawieszenie USD i zastanawiam się czy jest dużo rzeźby przy adaptacji oryginalnego koła z tarczą i zacisku do takiej zawiechy. Wiem, że trzeba dorobić ośkę, sztycę i adapter do zacisku.
Pytanie czy jest coś jeszcze do zmotania przy takim swapie?
Ostatnio zmieniony przez managa 2015-12-09, 16:33, w całości zmieniany 2 razy
Siema, trafiło mi się tanio zawieszenie USD i zastanawiam się czy jest dużo rze 1/4 by przy adaptacji oryginalnego koła z tarczą i zacisku do takiej zawiechy. Wiem, że trzeba dorobić ośkę, sztycę i adapter do zacisku.
Pytanie czy jest coś jeszcze do zmotania przy takim swapie?
Ja wsadziłem ośke i piaste z ktma na jednej tarczy 320mm i jeden zacisk brembo z lc4. Na piaste mam zaplecioną złotą obręcz a afri ;) szprychy z ktma. Poza sztycą jest jeszcze lekki problem z uchwytem na kiere, prawa śruba mi haczy o blokade kierownicy na ramie, chyba ją trzeba bedzie zpiłować :/ albo wymyślec jakies inne śruby/nakrętki od uchwytu kiery. No i poza tym trzeba wsadzić jakis ogranicznik skrętu, zeby lagi nie waliły o rame przy wyjebce... na razie innych problemów nie zauwazyłem, ale jeszcze nie złożyłem wszystkiego do kupy.
..a, i jeszcze nowe spręzyny do tych lag, te z lc4 sa za mietkie na afre... na ebayu widziałem liniowe do LC8 za coś koło 100 euro, chyba ohlinsy.
EDIT: a nie, to były wilbersy: http://www.ebay.pl/itm/Wi...d8539ea4&_uhb=1
Ze stacyjką tez trzeba troche powalczyć, u mnie przypasiła afrykańska po lekkim rozwierceniu otworów.
Spoko spoko, z adaptacją zawiasu do AT to jeszcze będzie mi dane poczekać bo to grubsza zmota. Plan jest na WP50 + sprężyny 5,1 Nm i powinno robić. Mimo to dzięki za cenne info, pewnie się przyda w przyszłości.
Pytanie dotyczy NXa, na logikę wydaje się to łatwiejsze bo dominator ma jedną całkiem sporą tarczę, więc kwestia dorobienia odpowiedniej ośki i dystansów na oryginalne koło plus adapter do zacisku.
Zabezpieczenie: 19283
Wiek: 101 Dołączyła: 26 Maj 2011 Posty: 386 Skąd: devil's den
Wysłany: 2014-09-03, 16:23
fajnie mam, temat mi się sam napisał..
no tak, ale za to chyba nie mam juz motóra..
"trafiło MI się".. tez bym pomyslała, ze chodzi o XRV
motormaniak [Usunięty]
Wysłany: 2014-09-03, 18:03
I afryka i Dominik i slr mają zawiasy wzajemnie przekładalne, więc jak pasuje do afryki to i pasuje do NX-a. W przeszłości adoptując zawias z KTM-a do afryki toczyłem sztycę i redukcję na górna półkę. W NX-ie zrobiłem inaczej - półki od Husqvarny do 99 roku mają sztycę 25,4mm, wystarczyło stoczyć 0,4mm, bez ruszania gwintu i pasowało na standardowe łożyska główki 25x47. (Standardowe wg katalogu łożysk, bo w hondzie jest 26x47). W półki od huski pasowały lagi WP43 od LC4. Standardowe sprężyny LC4 były optymalne do NX-a - w końcu ta sama waga.
Nie wiem dlaczego wiele osób napina siena te WP50 - przecież to stary zawias, jeszcze z przed epoki Upsów. Miałem kiedyś taki zawias i mnie nie zachwycił. Wg mnie showa stosowana w CRF (mam aktualnie crf-e) czy DRZ SM , lub Kayaba stosowana w WR/YZ bije na głowę WP 43 i nawet 48 (do epoki dwuobwodowych) a te biją na głowę starą klasyczną 50 kę..
Jak bym miał nadmiar gotówki to zakupił bym do dominika pólki od FMX-a i wsadził w nie lagi od CRF .
Co do stosowania koła od dominatora i toczenia ośki... oczywiście że się da, ale z lepszym zawiasem szybciej się je 1/4 dzi.. Mi kiedyś udało się pogiąć cienkei ośki dominatorowe. Stosując zawias z KTM-a najlepiej zastosować koło tez z ktm-a - z dostępem do gratów nie ma problemów, tarcze 260, 300, 320 rówież.
Nie stanowi problemu to, że CRF czy WR to motki o 60kg lżejsze od NXa?
Reszta to kwestia kasy, można dać tani zawias np WP 43 z LC4, który będzie robił i tak dużo lepiej niż oryginał lub marzocchi shiver 50 za 3k zł tylko to już przerost formy moim zdaniem.
Ciekaw jestem jak działa UPS od FMXa bo widziałem ostatnio nawet tanio na jakimś ebay lagi z półkami.
Co do WP50 to wagowo do AT pasuje jeszcze WP48 z LC4 ADV i LC8 ADV ale cena takiego zawiasu masakruje dlatego dużo ludzi wybiera starsze extreme.
Muszę się przejechać, a różne rzeczy chodzą po głowie, coś się zmota prędzej czy pó 1/4 niej. Na swapy w AT póki co nie mam czasu ani chęci, ale NX to prostszy temat i bardziej korci
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-09-03, 20:49
Bicio, kluczyki były w stacyjce ino oponki asfaltowe są ale może w przyszłym tygodniu założe normalny zestaw E09+ Motoz
motormaniak [Usunięty]
Wysłany: 2014-09-04, 07:44
Bicio napisał/a:
Nie stanowi problemu to, że CRF czy WR to motki o 60kg lżejsze od NXa?
to nie przeszkadza - zmiana sprężyn i po problemie.
Bicio napisał/a:
bo widziałem ostatnio nawet tanio na jakimś ebay lagi z półkami.
Jak zobaczysz jeszcze raz to koniecznie daj namiar: gpz@poczta.fm
Wiem na jaki zawias miałes ochotę... Z WP minimum wg mnie to 43 lub 48. Starsze są kiepskie i nie ma do nich tanich gratów. Jeszcze raz napisze - nie widzę przewagi WP nad shopwą czy kayabą. Zawias z wr jest wg mnie lepszy a przy tym można kupić sporo taniej. Koła z tarczą tez taniej kupić bo WR/YZ, CFR nie miały problemów z pękającymi piastami....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum