Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
OLEJE DO DOMINA/STAN/DOLEWKI
Autor Wiadomość
RyZyK
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-30, 23:41   

witam witam, potrzebuje małej porady, stron do czytania jest bardzo duzo, ale juz na 4 zaczela mnie bolec glowa :D, poza tym wypowiadacie sie tu glownie o dominach, nie wiem, czy jesli chodzi o fmx trzeba patrzec na to inaczej, ale jednak - poprzedni właściciel lał - ?????????? nie wiem, ja leje motul 10 w 40 polsyntetyk, od kiedy mam motor wydaje mi sie, ze zjada go ciup ciup coraz wiecej, zawsze kupuje banke 4 L i wleje te okolo 1,9l reszta zostaje na dolewki - w ciagu 3 kkm zje okolo te 2 litry, chcialem spytac, czy mozna to jakos wyeliminowac? nie chce mi sie po kazdych 100 - 200 km sprawdzac oleju, dolewac itd itp, wychodzi, ze moj fmx siorpie okolo 630 ml na 1000 km, nie wiem czy to jest normalny wyniki w tej specyfikacji? w terenie nigdy nie jezdzie, jedynie ostro po miescie i na traskach tez go nie oszczedzam, za 100 km czeka mnie wymiana i teraz pytanie, czy ten wynik jest normalny i kupowac nadal motulcia? place 110 zl za 4 L wiec cena jest nawet ok - przebieg to 18 kkm
 
     
ArturS 


Wiek: 41
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-07-01, 09:14   

Zrób test olejowy. Stawiam, że szybka regeneracja głowicy załatwi sprawę i przestanie palić, ale przy wiatrołapie i tak bym przeszedł na coś tupu 20W50 lub 15W50, oczywiście połówkę lub full syntetyk. W XTku przez chwilę miałem jakiegoś repsola 10W40 i cholera zaczęła podpijać, ale po powrocie do 15W50 wszystko wróciło do normy.
 
 
     
RyZyK
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-01, 21:59   

Czemu zmienilbys na 15w50 alvo 20? Czy to bylby optymalny olej do tego moto?
 
     
ArturS 


Wiek: 41
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-07-02, 06:56   

W50, czy W60 ma o wiele większą lepkość w wysokiej temperaturze, a w silnikach chłodzonych powietrzem temperatura oleju często jest sporo wyższa niż w tych chłodzonych cieczą. Stojąc na światłach, czy jadąc w korku chłodzenie niemal nie istnieje - w wodniakach włączy się wentylator chłodnicy i po sprawie, temperatura silnika i tym samym oleju utrzymuje się w jakimś tam sensownym zakresie. A że lepkość wraz ze wzrostem temperatury spada lawinowo - o tym jak bardzo mówi wska 1/4 nik lepkości podawany przez producentów. Wątpię żeby dało się w normalnych warunkach doprowadzić do czegoś złego, ale w przypadku wiatrołapów taki W50/60 często ogranicza zużycie oleju (poza przypadkami padniętej głowicy, czy problemów z układem tłokowym). Bel-Ray w ogóle ma serię Thumper właśnie do dużych 1-garowców z wysokim wska 1/4 nikiem lepkości. Tutaj masz tabelki, które uzupełniam w wolnej chwili: http://riderparts.pl/plik...lasyfikacja.pdf
 
 
     
RyZyK
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-02, 09:17   

Podpowiedz mi co będzie najlepszym dla mnie rozwiązaniem, motul 15W50? co do tego bel-raya nie moge za bardzo opini o nim znalezc,
 
     
ArturS 


Wiek: 41
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-07-02, 12:32   

Ja do motula nic nie mam, ale zaraz się mogą posypać opinie, że pełno podróbek :-P
 
 
     
RyZyK
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-02, 13:00   

popytalem po znajomych, wielu osobom pomogl liqui moly injection reiniger, tak ze moto praktycznie przestalo siorpac olej mam zamiar tego sprobowac i nadal wleje chyba 10w40, jesli to nie pomoze nastepnym razem zaleje 15w50 a jak nie to remont, tak chyba bedzie najelpiej

Edit.

albo chyba zdrobie tak, ze narazie kupie troche na dolweki przejezdze na tym specyfiku a potem zmienie na jakis ArturoS, ktory olej twoim zdaniem ma najlepsze parametry i najlepiej by sie nadawal?
 
     
ArturS 


Wiek: 41
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-07-02, 14:43   

Najpierw dojd 1/4 do tego dlaczego zużywa. U mnie mimo remontu na 10W40 podpijał, więc wróciłem do 15W50, a przy najbliższej okazji zmianiam na na full syntetyk 10W50 (tani nie jest, ale mam leżaka półkowego, to "zaszaleję"). Czasami z dnia na dzień moto zaczyna młócić mega ilości oleum i wtedy wiadomo, że coś się stało - taniej jest zrzucić czapę i zrobić porządek niż dolewać litra na tys.km, a na każdym postoju słuchać wywodów znajomych, że się nie da za tobą jechać, bo śmierdzi ;)
 
 
     
PrezesASR
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-23, 18:18   

witam
czy mogłby ktos podac długosci oryginalnego korka i bagnetu oleju
tak jak tutaj

i na jakich wysokosciach znajduja sie podzialki
bo w moim nowym starym sprzecie mam korek z termometrem a na bagnecie nie ma zadnych podzialek
a jak to na poczatku chcialbym wiedziec ile on wcina oleum :-P
z gory dziekuje za pomoc
 
     
Macior
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-16, 09:36   Olej 20W50 mineral Motul

witam. Przeczytałem już temat ,,Oleje do domina" ale dalej nie zaspokoiłem swojej wiedzy wiec rozpocząłem nowy temat.

A mianowicie, kupiłem dominatora niecały tydzień temu.poprzedni właściciel dał mi baniak po oleju ,który do niego zalewał. Na baniaku na etykiecie jest napisane : Motul ,4T ,3000, 20w50 , MA2 , MINERAL .

Motor to Honda Dominator 650 z 1999 r. , zegary pokazują przebieg 25 850 km,
jak go kupiłem to wracałem nim do domu 30 km i według mnie silnik pracuje bez zarzutu .

Moje pytanie takie : czy ten olej , który lał poprzedni właściciel jest dobry ??
Czy zostać już przy tym oleju czy może go zmienić ?

bo mi oznaczenie 20W50 kojarzy się z olejem który ma za zadanie uszczelnić silnik który już swoje przeżył.Czy się mylę ?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 40
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1893
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-16, 11:53   

ja32, Jak kolejny raz wymienisz na taki jak był to kontroluj apetyt na olej w miarę często.
Jak będą ubywały śladowe ilości to możesz przejść na 10W40. Będzie pił jak smok to pozostań przy tym i myśl o remoncie. Nikt Ci nie podpowie co lepsze na razie obserwuj. Ten olej co masz może być troszkę gęsty w mroźne poranki.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 39
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 872
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2015-02-16, 13:17   

ja32 napisał/a:
Czy zostać już przy tym oleju czy może go zmienić ?

ja32 napisał/a:
20w50


wojtekk napisał/a:
może być troszkę gęsty w mroźne poranki.


ale w upalne dni i przy cięższym katowaniu (co nie znaczy na np rajdach ale w terenie przy niskich prędkościach) będziesz miał bramkę bezpieczeństwa
 
 
     
Macior
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-16, 15:51   

wojtekk napisał/a:
ja32, Jak kolejny raz wymienisz na taki jak był to kontroluj apetyt na olej w miarę często.
Jak będą ubywały śladowe ilości to możesz przejść na 10W40. Będzie pił jak smok to pozostań przy tym i myśl o remoncie. Nikt Ci nie podpowie co lepsze na razie obserwuj. Ten olej co masz może być troszkę gęsty w mroźne poranki.


pół syntetyk 10 w 40 ?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 40
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1893
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-16, 17:16   

10W40 to pół jak piszesz.
 
 
     
Macior
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-17, 10:43   

Czyli tak:
5W to full syntetyk
10W to pół syntetyk
15 W i wyzej to mineralne

Zgadza sie ? Czy myle pojecia ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12