Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowietrzanie układu olejowego.
Autor Wiadomość
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-07-04, 19:50   Odpowietrzanie układu olejowego.

Cześć,
jakiś czas temu przeprowadziłem dość solidny remont w mojej Hondzie.
Oprócz wymiany i naprawy głównych elementów silnika (opis w innym temacie) przeprowadziłem inspekcję niektórych elementów. Jednym z tych elementów była pompa oleju. Rozmontowałem ją, pomierzyłem i poskładałem z powrotem.
Wymieniłem wszystkie oringi stykające się z pompą, ponieważ ten od strony wału korbowego nie nadawał się do ponownego montażu (był sprasowany i łamał się w palcach). Przeczyściłem również bardzo dokładnie zawór za pompą check valve.

Po remoncie nalałem oleju, odpaliłem i czekam aż z popuszczonej rureczki przy głowicy zacznie sączyć się olej. Niestety o dziwo za pierwszym razem ani śladu oleju.
Warto dodać, że sekcja odpowiedzialna za pompowanie oleju do ramy działała bez zarzutu i olej który wlałem przez korek do ustawiania zaworów momentalnie znalazł się w ramie.
Więc postąpiłem tak jak we wcześniejszych przypadkach gdy olej sie nie pokazywał. Odkręciłem śrubę mocująca rurkę przy prawej pokrywie. Duża strzykawka i wpompowanie do obudowy filtra sporej dawki oleju. Przelałem tak około 0,3l. Kolejne odpalenie i nic ani kropli nawet przy dużych przygazówach.
Sprawdziłem poziom oleju w ramie i okazuje się, że poziom jak nigdy trzyma się cały czas nawet po wystudzeniu silnika (po krótkiej pracy oczywiście). Pomyślałem więc, że w pompie olejowej wytworzył się korek powietrzny, podejrzewałem również, iż zaciął się check valve.
Cholernie nie chciało mi się odkręcać prawego dekla i sprawdzania po kolei co się mogło stać. Trafiła się myśl "pchnąć olej na pompę", podpoiłem więc ramę pod kompresor :mrgreen: Koniówkę węża sprężarki podpoiłem pod elastyczną rurkę łącząca górny punkt ramy z pokrywą głowicy. Korek z miarką dokładnie dokręcony i na początek delikatnie z ciśniemy. Przytrzymałem chwilę tak z 1 - 1,5 atm i pomogło :-) Za kolejnym odpaleniem olej walił strumieniem z rurki aż miło :-D

Co ciekawe teraz nawet po tygodniu przestoju mam poziom oleju w ramie ;-) ciekawe na jak długo...
 
 
     
mbx
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-04, 20:33   

kmaj, chodzi w twoim referacie oto co na zdjęciu napisałem ,bo u mnie też nie leci ,ale myślałem że to jest odpowietrzenie pokrywki zaworowej ?!,

2014-03-08 12.09.15.jpg
Plik ściągnięto 318 raz(y) 552,6 KB

 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-07-04, 20:53   

mbx, podpoiłem dokładnie tak jak zaznaczyłeś.
Ten giętki przewód jest odpowietrzeniem ramy. Rama jest zamknięta szczelnie korkiem z góry a od dołu trafia bezpośrednio do sekcji wysokiego ciśnienia (smarującej wał i wałek roz.). Sekcja wypompowująca olej z silnika ma większy wydatek masowy od wcześniej wymienionej sekcji - znaczy się, że pompuje dużo szybciej niż ta druga zdąży odebrać.
Teraz gdyby nie było tego odpowietrzenia w ramie powstało by ciśnienie (mieszaniny powietrzno-olejowej), które powodowało by opór podczas wypełniania ramy olejem, a tak uchodzi ono przez tą rurkę, dalej przez kanał łańcuszka rozrządu, sporą cześć silnika aż do odmy.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14