witam witam, potrzebuje małej porady, stron do czytania jest bardzo duzo, ale juz na 4 zaczela mnie bolec glowa :D, poza tym wypowiadacie sie tu glownie o dominach, nie wiem, czy jesli chodzi o fmx trzeba patrzec na to inaczej, ale jednak - poprzedni właściciel lał - ?????????? nie wiem, ja leje motul 10 w 40 polsyntetyk, od kiedy mam motor wydaje mi sie, ze zjada go ciup ciup coraz wiecej, zawsze kupuje banke 4 L i wleje te okolo 1,9l reszta zostaje na dolewki - w ciagu 3 kkm zje okolo te 2 litry, chcialem spytac, czy mozna to jakos wyeliminowac? nie chce mi sie po kazdych 100 - 200 km sprawdzac oleju, dolewac itd itp, wychodzi, ze moj fmx siorpie okolo 630 ml na 1000 km, nie wiem czy to jest normalny wyniki w tej specyfikacji? w terenie nigdy nie jezdzie, jedynie ostro po miescie i na traskach tez go nie oszczedzam, za 100 km czeka mnie wymiana i teraz pytanie, czy ten wynik jest normalny i kupowac nadal motulcia? place 110 zl za 4 L wiec cena jest nawet ok - przebieg to 18 kkm
Zrób test olejowy. Stawiam, że szybka regeneracja głowicy załatwi sprawę i przestanie palić, ale przy wiatrołapie i tak bym przeszedł na coś tupu 20W50 lub 15W50, oczywiście połówkę lub full syntetyk. W XTku przez chwilę miałem jakiegoś repsola 10W40 i cholera zaczęła podpijać, ale po powrocie do 15W50 wszystko wróciło do normy.
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-01, 21:59
Czemu zmienilbys na 15w50 alvo 20? Czy to bylby optymalny olej do tego moto?
W50, czy W60 ma o wiele większą lepkość w wysokiej temperaturze, a w silnikach chłodzonych powietrzem temperatura oleju często jest sporo wyższa niż w tych chłodzonych cieczą. Stojąc na światłach, czy jadąc w korku chłodzenie niemal nie istnieje - w wodniakach włączy się wentylator chłodnicy i po sprawie, temperatura silnika i tym samym oleju utrzymuje się w jakimś tam sensownym zakresie. A że lepkość wraz ze wzrostem temperatury spada lawinowo - o tym jak bardzo mówi wska 1/4 nik lepkości podawany przez producentów. Wątpię żeby dało się w normalnych warunkach doprowadzić do czegoś złego, ale w przypadku wiatrołapów taki W50/60 często ogranicza zużycie oleju (poza przypadkami padniętej głowicy, czy problemów z układem tłokowym). Bel-Ray w ogóle ma serię Thumper właśnie do dużych 1-garowców z wysokim wska 1/4 nikiem lepkości. Tutaj masz tabelki, które uzupełniam w wolnej chwili: http://riderparts.pl/plik...lasyfikacja.pdf
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-02, 09:17
Podpowiedz mi co będzie najlepszym dla mnie rozwiązaniem, motul 15W50? co do tego bel-raya nie moge za bardzo opini o nim znalezc,
Ja do motula nic nie mam, ale zaraz się mogą posypać opinie, że pełno podróbek
RyZyK [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-02, 13:00
popytalem po znajomych, wielu osobom pomogl liqui moly injection reiniger, tak ze moto praktycznie przestalo siorpac olej mam zamiar tego sprobowac i nadal wleje chyba 10w40, jesli to nie pomoze nastepnym razem zaleje 15w50 a jak nie to remont, tak chyba bedzie najelpiej
Edit.
albo chyba zdrobie tak, ze narazie kupie troche na dolweki przejezdze na tym specyfiku a potem zmienie na jakis ArturoS, ktory olej twoim zdaniem ma najlepsze parametry i najlepiej by sie nadawal?
Najpierw dojd 1/4 do tego dlaczego zużywa. U mnie mimo remontu na 10W40 podpijał, więc wróciłem do 15W50, a przy najbliższej okazji zmianiam na na full syntetyk 10W50 (tani nie jest, ale mam leżaka półkowego, to "zaszaleję"). Czasami z dnia na dzień moto zaczyna młócić mega ilości oleum i wtedy wiadomo, że coś się stało - taniej jest zrzucić czapę i zrobić porządek niż dolewać litra na tys.km, a na każdym postoju słuchać wywodów znajomych, że się nie da za tobą jechać, bo śmierdzi ;)
PrezesASR [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-23, 18:18
witam
czy mogłby ktos podac długosci oryginalnego korka i bagnetu oleju
tak jak tutaj
i na jakich wysokosciach znajduja sie podzialki
bo w moim nowym starym sprzecie mam korek z termometrem a na bagnecie nie ma zadnych podzialek
a jak to na poczatku chcialbym wiedziec ile on wcina oleum
z gory dziekuje za pomoc
Macior [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-16, 09:36 Olej 20W50 mineral Motul
witam. Przeczytałem już temat ,,Oleje do domina" ale dalej nie zaspokoiłem swojej wiedzy wiec rozpocząłem nowy temat.
A mianowicie, kupiłem dominatora niecały tydzień temu.poprzedni właściciel dał mi baniak po oleju ,który do niego zalewał. Na baniaku na etykiecie jest napisane : Motul ,4T ,3000, 20w50 , MA2 , MINERAL .
Motor to Honda Dominator 650 z 1999 r. , zegary pokazują przebieg 25 850 km,
jak go kupiłem to wracałem nim do domu 30 km i według mnie silnik pracuje bez zarzutu .
Moje pytanie takie : czy ten olej , który lał poprzedni właściciel jest dobry ??
Czy zostać już przy tym oleju czy może go zmienić ?
bo mi oznaczenie 20W50 kojarzy się z olejem który ma za zadanie uszczelnić silnik który już swoje przeżył.Czy się mylę ?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-16, 11:53
ja32, Jak kolejny raz wymienisz na taki jak był to kontroluj apetyt na olej w miarę często.
Jak będą ubywały śladowe ilości to możesz przejść na 10W40. Będzie pił jak smok to pozostań przy tym i myśl o remoncie. Nikt Ci nie podpowie co lepsze na razie obserwuj. Ten olej co masz może być troszkę gęsty w mroźne poranki.
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2015-02-16, 13:17
ja32 napisał/a:
Czy zostać już przy tym oleju czy może go zmienić ?
ja32 napisał/a:
20w50
wojtekk napisał/a:
może być troszkę gęsty w mroźne poranki.
ale w upalne dni i przy cięższym katowaniu (co nie znaczy na np rajdach ale w terenie przy niskich prędkościach) będziesz miał bramkę bezpieczeństwa
Macior [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-16, 15:51
wojtekk napisał/a:
ja32, Jak kolejny raz wymienisz na taki jak był to kontroluj apetyt na olej w miarę często.
Jak będą ubywały śladowe ilości to możesz przejść na 10W40. Będzie pił jak smok to pozostań przy tym i myśl o remoncie. Nikt Ci nie podpowie co lepsze na razie obserwuj. Ten olej co masz może być troszkę gęsty w mroźne poranki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum