Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
problem z ga 1/4 nikiem - przecieka ;)
Autor Wiadomość
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-01-26, 16:51   

Naczynia połączone z fizyki do powtórki;]
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-01-26, 17:03   

Ja wiem jak to działa ;D Ale dla mnie kwestia techniki trzymania tego wężyka :P Czy ma być przyciśnięty do ga 1/4 nika, czy oddalony od 2 palce 18letniej wietnamki itp.. Wężyk to nie przedmiot stały :P Dobra, nvm ;-)
 
 
     
Domin0
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-26, 19:17   

obojętnie jak trzymasz ,byle drugi koniec był powyżej gażnika,a technika trzymania dowolna ja trzymałem lewą ręką,a odkręcałem prawą im bliżej gażnika dasz przewód, tym lepiej będzie widać ...poziom w rurce się nie zmieni niezależnie od odległości

EDYT:
managa napisał/a:
Wężyk to nie przedmiot stały :shock:

Ani to gaz,ani to ciecz...chemia też do powtórki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Scaliłem posty - kmaj

A tak na poważnie to coś się zepsuło,czy po prostu chcesz sprawdzić?
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-01-26, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-01-26, 21:04   

Nikt mnie nie rozumie :mrgreen:
Nic się nie stało. Dzisiaj wyciągałam filtr powietrza i pachnie benzyną.
 
 
     
szymon
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-28, 22:19   

Odświeżam temat. Po wymianie zaworka iglicowego, sprawdzeniu poziomu paliwa, benzyna nadal kapie na glebę przez wężyk przelewowy! O co chodzi??? Przyszło mi jeszcze do głowy, że problem może leżeć w gnie 1/4 dzie tego zaworka iglicowego...??? Ktoś wie jak go wyciągnąć? Pewnie zakończony jest jakimś oringiem. Może tam puszcza??? Podpowiedzcie mi coś, bo zaczynam tracić cierpliwość. Ile razy można wyciągać ga 1/4 nik... :-P
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-03, 21:20   

Sory jeżeli przeoczyłem, ale na szybko cały temat przeleciałem i nie znalazłem odpowiedzi...

Pływak nie jest dziurawy??? może tonie. Wiem to głupie, ale sprawdziłeś??? powiedz , że tak...
 
     
szymon
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-04, 08:38   

Pewnie, że sprawdziłem. Pływak cały.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-03-04, 16:35   

Odegnij blaszke z pływaka/ustaw poziom paliwa.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-04, 17:29   

No Rav, gdzież Ty tam jasnowidzu blaszkie widziałeś?? ;]
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-03-04, 19:30   

a jak ustawić poziom paliwa ?
cytat :
"sprawdzanie poziomu - 4-13 serwisowka, co do uszkodzeń zaworka iglicowego, to oprócz nieszczelności ,zaworek posiada w sobie sprezynke na której oparty jes pływak, jeżeli sprezynka ma kuku to jest zadużo paliwa w komorze plywakowej co za tym idzie do gardzieli gaznika wpada za dużo paliwa na wolnych obrotach(można porównać do lejacych wtrysków w desliu), pojawia się problem regulacji mieszanki itp"
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-04, 19:59   

No ale pływak jest cały plastikowy i nie ma tej blaszki do regulacji, a zaworek o ile mi wiadomo (może mnie pamięć myli) składa się z jednego elementu i też nie ma tam czego podgiąć nagiąć. Jest to tak jakby nieustawialne w tym rozwiązaniu. Albo ja nie mogę sobie wyobrazić jak to zrobić. Ratunku bo ciemnota chyba mnie dopadła;]

Zaworek wygląda tak?? bo nie pamiętam




czy z takim pałąkiem, który ewentualnie można wyginać i ten poziom jednak ustawić??

 
     
szymon
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-04, 22:13   

Dokładnie tak. Mam nówkę i to jest ta wersja bez blaszki/regulacji. Niestety. Gdyby była to bym tak nie truł ;-)
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-06, 06:37   

Jakie były dalsze losy tego przypadku?

Ja mam ostatnio to samo. A kiedyś w przeszłości już mi się zdarzyła podobna sytuacja.
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1734
Przeszedłem wtedy wszystkie etapy wyżej opisane, zaczynając od wymiany zaworka iglicowego, podłączałem rurkę itp. Pomogła dopiero wymiana całego ga 1/4 nika. Szlag mnie trafia, bo ostatnio znów mam to samo, a nie mam ochoty rozbudowywać kolekcji niesprawnych ga 1/4 ników.

Mam jeszcze jedną dziwną obserwację. Kiedy odpalam maszynę bez zbiornika, podłączając tylko wężyk igielitowy i strzykawkę bez tłoczka (rozmiar jak dla konia), przypiętą do ramy, tak, że można sobie dolewać paliwko z buteleczki, to wszystko jest OK. Jak założę zbiornik, to leje. Coś jest chyba nie tak z moimi wiadomościami z fizyki, bo o ile pamiętam ciśnienie hydrostatyczne zależy tylko od wysokości słupa cieczy, a może się mylę? W każdym razie doświadczenie zdaje się temu przeczyć.

Kolejna ciekawostka. Ponieważ lało mi się przez rurkę przelewową w pokrywie komory pływakowej, nałożyłem na tą rurkę odpowiednio dopasowany wężyk igielitowy o jakieś 3mm dłuższy. Intencja była wiadoma, że by nie przelewało nawet przy lekko podniesionym poziomie.
Przy założonym baku podłączyłem jeszcze jednym wężyk, pod spodem ga 1/4 nika, ale bez odkręconej śrubki spustowej. Drugi koniec podniesiony był wysoko w górę. Przy podpiętym baku, po odpaleniu silnika i kilkukrotnym dodaniu gazu zaczyna się przelewanie przez górny otwór przelewowy, a poziom paliwa w rurce podłączonej pod spodem pozoim paliwa osiąga jeszcze wyższy pułap niż w tym otworze. Tak, jakby chciał dorównać poziomowi paliwa w zbiorniku.
I co zrobiłem? połączyłem rurką oba otwory przelewowe - górny i dolny. W efekcie nadal lało się z ga 1/4 nika, w dodatku trudno określić skąd. Chyba wszystkimi możliwymi otworami - np. łożyskowaniem przepustnicy.

Ma ktoś jakieś pomysły, poza zakupem kolejnego ga 1/4 nika? :-)

A wkładał ktoś może ga 1/4 nik mechaniczny z XR 600? Jakie są efekty?
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-05-09, 12:17   

Macie syf w gazniku i baku, dlatego zaworek/pływak się zawiesza. Proponuje rozebrać ga 1/4 nik i dokładnie wyczyścić. A potem założyć filtr paliwa na wężyk z baku.

PS. jeśli stanie się to gdzieś w terenie że zacznie przeciekać, nie ma co panikować tylko zakręcić kurek paliwa i przepalić paliwo z ga 1/4 nika, jest szansa że się pływak odwiesi, ale to tylko działa na chwilę.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13