adziad, racja przy spokojnej je 1/4 dzie nawet po 20 km nie widzę oleju , jak dam trochę w p. to mam troche po niżej max na bagnecie , ale zaraz po wyłączeniu silnika . Po 5 minutach oleju na bagnecie juz nie ma. Myślę że to zależy od tego w jakiej pozycji ustawią sie rotory pompy. I tak i inaczej jest dobrze, grunt że olej krąży w trakcie pracy. Nawet zauważyłem pewną prawidłowość , jak silnik jest mocno zagrzany duża ilość oleju w ramie sprzyja jego chłodzeniu jeśli jest chłodny olej pozostaje w dolnych partiach krążenia aby osiagnąć odpowiednią temp. pracy . Oczywiście mogę się mylić ale dla mnie jest to logiczne.
Konstrukcyjnie raczej chodziło o to aby olej z silnika poszedł do ramy jak najszybciej, bo wał robi z niego napowietrzną mieszaninę, która kiepsko odbiera ciepło i rozbija jego cząsteczki. Z drugiej strony silnik w NX dość szybko się rozgrzewa.
Teoria ze zużytymi rotorami jak najbardziej prawdopodobna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum