Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gaśnie
Autor Wiadomość
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-04-20, 08:23   

Krzygen napisał/a:
sanie jest w porządku, dzieje sie tak od nie dawna, a światła wysiadły właśnie ostatnio, może przez to ze go na "pycha" chciałem odpalić ? bo wydawał mi sie jak by zalany, i to pomogło.
Postaram sie go w następnym tygodniu podrzucić do znajomego mechanika, ciekawe co on na to powie

Zmierzyłeś impulsator?
 
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-21, 20:39   

Ja mam bardzo podobny problem, ale zacznę od początku.

Otóż w czwartek wybrałem się w trasę i w pewnym momencie motocykl zaczął zachowywać się jakby się zalewał i tak zapewne było. Gasł, nie chciał odpalić.

Rozebrałem ga 1/4 nik na części pierwsze, wyczyściłem, wyregulowałem. Okazało się, że uszczelka komory pływakowej była wygnieciona i nie trzymała - cały czas był mały wyciek, pewnie też ciągnęło tamtędy powietrze czy gubiło podciśnienie.
Po tym zabiegu znacznie spadło spalanie oraz nie zalewa się.

Dziś jednak pojawił się nowy problem. Otóż w czasie równej jazdy z prędkością obrotową do 4000, silnik na ułamek sekundy przerywa jakby nie miał paliwa, ale równocześnie na ułamek sekundy opada wskazówka obrotomierza. Kiedy się zatrzymam również potrafi zgasnąć i wtedy jest bardzo ciężko odpalić, strzela w wydech, a jak już zapala to na chwilę i sam gaśnie, także przy dodaniu gazu. Pomaga czasem wyłączenie zapłonu czy to przyciskiem czy kluczykiem.

Na postoju nie gaśnie jeśli utrzymuję obroty pomiędzy 2500-3500.

Dolegliwość ta znika po chwili postoju. Generalnie im bardziej rozgrzany silnik tym staje się to bardziej dokuczliwe. Po ostygnięciu przez kilka km jest dobrze, a w trasie nawet kilkanaście.

Jutro chcę zabrać się za poszukiwania przyczyny, ale może macie jakiś pomysł od czego zacząć?
Zaraz przejrzę serwisówkę i spróbuję zlokalizować ten impulsator oraz moduł zapłonowy, bo one mogą powodować takie problemy?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-04-21, 20:44   

s2nter napisał/a:
silnik na ułamek sekundy przerywa jakby nie miał paliwa, ale równocześnie na ułamek sekundy opada wskazówka obrotomierza.


typowe niedomaganie modułu
 
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-04-22, 21:20   

Raviking napisał/a:
s2nter napisał/a:
silnik na ułamek sekundy przerywa jakby nie miał paliwa, ale równocześnie na ułamek sekundy opada wskazówka obrotomierza.


typowe niedomaganie modułu


Moduł bierze sygnał z impulsatora, obrotomierz podłaczony jest do cewki. Jeśli moduł nie da impulsu na cewke to obrotomierzowi opadnie. A moduł nie da impulsu jeśli nie dostanie sygnału z impulsatora. Zacząłbym od impulsatora ;)
 
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-22, 22:48   

Zacznę zatem od impulsatora, bo jest to łatwiejszy element do zbadania.

Jutro powinienem już mieć jakieś dane :)
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 18:43   

Ok, sprawdziłem wczoraj impulsator. Było z tym trochę problemów, ponieważ zostało złącze wypsikane smarem medziowym... Miernik wariował nawet. Wyczyściłem styki oczyszczaczem i psiknąłem środkiem poprawiającym przewodzenie. Opór cewki w normie serwisowej.

Przejażdżka wykazała brak oznak, jakie występowały wcześniej, ale to działo się po dobrym zagrzaniu silnika, więc muszę dłużej poje 1/4 dzić.

Dorobiłem jednak klucz do świecy i okazało się, że jest czarna i mokra... Ustawianie śrubką pod spodem ga 1/4 nika wiele chyba nie pomoże, bo ona odpowiada za mieszankę głównie w niskich obrotach. W miarę wzrostu obrotów rolę zaczyna przejmować przepustnica na membranie. Czy jedynym wyjściem jest wyciąganie ga 1/4 nika i opuszczenie iglicy? Jest tam w ogóle regulacja?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-25, 16:45   

nie ma zadnej regulacji na iglicy, jjedynie wymiana dyszy jesli ktos ci wsadzil wieksza niz powinna byc
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-25, 20:47   

madart napisał/a:
nie ma zadnej regulacji na iglicy, jjedynie wymiana dyszy jesli ktos ci wsadzil wieksza niz powinna byc

Dysza jest "148", więc chyba taka jak powinna być oryginalnie.

W sumie pozostaje jeszcze zmiana mieszanki śrubką. Mimo tego, że jest ona od wolnych obrotów, to ma wpływ na wyższe również do pewnego momentu. Przynajmniej tak zrozumiałem z opisu działania ga 1/4 nika tego typu.

Chyba, że ssanie przepuszcza jakoś? Domyka się i lekko chodzi - to sprawdziłem. Ale może coś jeszcze jest tam nie tak..
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-27, 06:40   

Czy ktoś orientuje się jaka dysza główna powinna być w ga 1/4 niku Dominatora z 95 roku (RD02)?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-04-27, 09:37   

s2nter, Wykręć śrubke od składu,bo może już nie ma tam oringu i dlatego takie jaja są
 
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-27, 10:22   

Zanim kolejny raz wyjmę ga 1/4 nik, to jeszcze spróbuję regulacji śrubką od wolnych obrotów, ponieważ ostatnio jak regulowałem, to w pewnym jej położeniu motocykl przestał dymić po dodaniu gazu, ale było to położenie niezgodne z serwisówką.

Jednak ga 1/4 nik ma już swoje lata i może trzeba go po swojemu przestroić. Dlatego zmniejszę po prostu dawkę paliwa i będę obserwował kiedy przestanie dymić. Potem sprawdzę świecę i może będzie dobrze. Jeśli nie, to rozbieram jeszcze raz ga 1/4 nik i sprawdzę ten oring :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14