Wysłany: 2013-03-01, 21:49 co nalezy zrobic w moto po jego zakupie
Witam, nie znalazlem podobnego tematu na forum wiec mam pytanie co nalezy zrobic ,wymienic po zakupie nowego moto, oleje nie oleje, filtry wiadomo ale czy cos jeszcze, moze zebatki czy zawory wyregulowac...itp jakie sa koszta wymienianych czesci?
co radzicie?
-olej ok 120,00
- zawory
- płyny hamulcowe 30
- prosty test łańcucha : odciągasz go od zębatki , jesli odchodzi wiecej jak 0,5 mm - wymiana
- ogledziny zębatek muszą być równe i nie zaostrzone. nowy napęd 300 - 380
- wymiana oleju w lagach 100
- rewizja łożysk w kołach ok 50
- rozebranie kiwaczki i wahacza ok 50
- smarowanie lub wymiana łożysk główki ramy 90
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-01, 22:12
Kwestia moto jego stanu itp
Podstawowe części eksploatacyjne najczęsciej zużywające się są raczej stosunkowo tanie np
-świeca 10 zł
-filtr powietrza 40 zł
-olej średniej klasy 50 zł / lepszy 100 zł ( 2 litry )
-filtr oleju 10 zł
-łożyska w kołach 35-60 zł
-klocki tył 35 zł ,klocki przód 60 zł
-akumulator co sezon/dwa 100 zł
-napęd około 350 zł
-łożysko główki ramy 120 zł
-sprzęgło ( tarcze+sprężyny 100+50 zł )
Po kupnie olej wymień zawsze i staraj się zmieniać często wg producenta co 3 tys , reszta raczej wg zużycia
zajebiste odpowiedzi, wlasnie o cos takiego mi chodzio, dzieks
borówka [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-02, 18:32
przy kupnie ciezko zauwazyc ale wymiana lozysk w kiwaczce moze troszke kosztowac, zalezy jak motocykl byl traktowany. Jesli widac ze latał troszke po lasach to moze okazac sie ze lozska troszke sa zapieczone.
Czasem wystarczy same rozebranie i smarowanie i wymiana samych uszczelniaczy
Moim zdaniem trzeba tez myslec o oponach, czesto bywa ze latamy juz na zuzytych "kostkach"
ferdas [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-06, 15:34
benzyna Pb98 5,75~zł
powietrze do opon jakieś troche potu żeby pompke napędzić
tłok 600 szlif cylindra 100 korba 800 wstawienie korby 150 i w ciule innych beczka bez dna wrzuć odrazu do rantu
boro, sie powtorze, jak kupujesz morto to chcesz moto do jazdy , jesli takowe kupiles to jezdzij. jesli kupiles moto z brakami albo wymagajace przegladu to zrob to i jezdzij , jesli kupiles zajechanego sprzeta to ...po co go kupowales jak chciales jezdzic?
przeciez nikt o zdrowych zmyslach po zzakupieniu sprzeta do jazdy , nie bedzie go rozbieral by se sprawdzac... jest takie powiedzenie , nie ruszaj gowna to nie bedzie smierdziec.
bober15 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-24, 00:14
nie widziałem żadnego tematu z informacją jaka mnie interesuje. według mnie pasuje do tego tematu. po jakim przebiegu należy wymienić takie części jak tłok, łańcuszek rozrządu, korbowód itp?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum