Odkręć lekko śrubę mocującą rurkę do pokrywy zaworów. Jak zacznie solidnie lecieć olej oznacza, że sekcja A daje rady. Możesz jeszcze zaglądnąć podczas pracy przez dekielek do regulacji zaworów. Jeżeli nie zobaczysz nic poza mgłą olejową to jest OK. Jeżeli trzyma podczas pracy poziom oleju w ramie w rożnych zakresach obrotów to oznacza, że sekcja B dział poprawnie. W serwisówce podana jest wydajność objętościowa każdej sekcji: A 7,5l/min przy 530obr/min, B 10l/min przy 5300 obr/min
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-03, 11:09
No to u mnie jest OK. Olej dochodzi do głowicy, przy odkręconej zaślepce olej pryska po "gębie" aż miło.
Tak nawiasem mówiąc, czy pompę oleju oddaje się do regeneracji ? Czy w razie czego można jakoś zmniejszyć luzy ? Czy dorabia się "wirniki" ? Czy od razy trzeba myśleć o nowej "starej" pompie ?
wirniki do pompy nie sa takie drogie, wychodza chyba 150zl w aso
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-03, 18:42
Jak masz odpowiednią ilość oleju a po wykręceniu śrubki w okolicach hamulca nożnego nic nie poleci wtedy jest ok rurka mówi tylko o tym że nie zapowietrzył się układ i jest cyrkulacja.
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-03, 21:40
Możesz wytłumaczyć dokładniej o co chodzi z tą śrubką ?
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-03, 21:53
w załączniku
1.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 522,33 KB
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-03, 23:57
Sprawdzać na odpalonym silniku tak ?
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-19, 18:31
No to podkładam się pod tę śrubkę, co wyżej. Dziś, podczas dzidowania po lesie nieszczęsna się zgubiła, olej oczywiście został na drodze i motongu. Jak tylko zorientowałem się, że coś nie tak, zatrzymałem silnik, ostudziłem na spokojnie, sholowałem hanię do domciu. O dziwo, silnik po uzupełnieniu śrubki i oleju odpalił bez większych problemów, ale daleki jestem od zaśpiewania sobie "nic się nie stało, Polacy nic się nie stało"... Miał ktoś może taki przypadek i jak to się może odbić na silniku? Dać jakąś specjalną śrubę ze specjalną podkładką (np. miedzianą), czy może zwykłą stalową?
srubencja.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 312,01 KB
Ostatnio zmieniony przez ptasiu 2014-04-20, 07:27, w całości zmieniany 2 razy
mozesz dac cokolwiek, sklanialbym sie do uzycia kleju niebieskiego :)
duzo ubylo oleju? przy pracujacej pompie wiekszosc jest w ramie wiec tam nie tryska a co najwyzej chlapie
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-19, 18:43
madart napisał/a:
duzo ubylo oleju?
Dolałem niecałe 2 litry, a po uzupełnieniu na bagnecie pokazało się lekko ponad maks. więc chyba sporo wyleciało.... A tak przy okazji, co to to ten "klej niebieski"?
Ostatnio zmieniony przez ptasiu 2014-04-20, 07:34, w całości zmieniany 1 raz
I silnik działa cicho jak wcześniej?? Sprawdzałeś luzy zaworowe, nie zwiększyły się drastycznie? To byłby cud jak się d 1/4 wigienki nie zatarły, albo korba. Jeżeli na prawdę nic się nie stało to masz duuuuuuużo szczęścia;]
wygląda na to że całkiem wychlapałeś olej , tylko jest pytanie ile czasu jechaleś bez oleju ? Jeśli po uzuoełnieniu wszystko pracuje jak do tej pory to nie ma bólu , gdybyś go przegrzał bez oleju na pewno słychać niepokojące odgłosy.
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-04-20, 14:59
To są takie kleje żeby się śruby samoistnie nie odkręcały,niebieski kolor to taki że się śruba sama nie poluzuje,ale kluczem odkręcisz,a czerwony kolor kleju jest tak mocny że nie odkręcisz kluczem a urwiesz śrubę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum