Wysłany: 2012-03-29, 16:19 Wymiana uszczelniaczy lag NX250
Siema jak w temacie chodzi mi jak wymienić uszczelniacze na lagach co nieco już poczytałem wyjąłem całe zawieszenie przednie z ramy i mam pytanie na samym dole jest taka sruba na imbusa i nie wiem czy jak ją odkrece to czy wyjme lage z tej nie wiem jak to nazwać prowadnicy hehehe i co dalej czy wtedy dostane sie do tego uszczelniacza piszcie jak cos wiecie dziex
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-29, 21:13
Tą śrubą spuszcza się olej ewentualnie odkręcasz korki od góry wylewasz olej możesz poruszać lagą góra dół żeby olej się wylał do końca .Zakręcasz śruby na dole jak wcześniej odkręcałeś wlewasz olej od góry i składasz ;) Może ktoś wie ile oleum wchodzi w lagi do 250 , a jak nie przelej sobie w jakiś pojemnik i wlej tyle samo . Powodzenia
Cała operacja jest prosta jak drut, ale niektórzy i z tym mają problem
Cytat:
Tą śrubą spuszcza się olej ewentualnie odkręcasz korki od góry wylewasz olej możesz poruszać lagą góra dół żeby olej się wylał do końca .Zakręcasz śruby na dole jak wcześniej odkręcałeś wlewasz olej od góry i składasz ;) Może ktoś wie ile oleum wchodzi w lagi do 250 , a jak nie przelej sobie w jakiś pojemnik i wlej tyle samo . Powodzenia
Raczej chodziło Ci o śrubę od spodu (imbus)
Jest to kluczowy omen całej operacji i śrubę należy poluzować, jak lagi są jeszcze w półkach, bo potem będzie ciężko. ?ruba ta trzyma tłok lagi (dumper rod, chyba tak to się pisze) i bez jej odkręcenia nie rozdzielisz lag. Potem tylko wylać olej, ściągnąć kapturki przeciwpyłowe, wyciągnąć zabezpieczenia, wyszarpać lagi z goleni, poczyścić, złożyć, wbić uszczelniacz (polecam podgrzać goleń do tej operacji). Poradników znajdziesz całe mnóstwo, ciężko coś skrewić jeżeli ma się minimum talentu do mechaniki ;)
SRsima [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-16, 16:48
MaciekTOS napisał/a:
Może ktoś wie ile oleum wchodzi w lagi do 250=0
420ml do lagi- info. instrukcja obsługi nx 250 str 162 dział 12.; lepiej chyba nie wlewać tyle co było zwłaszcza kiedy niewiadomo czy wcześniej ktoś kto wlewał wiedział ile wlać...
No ale też w instrukcji jest informacja ile milimetrów ma być poziom oleju od górnego końca lagi, Gdyby były wątpliwości czy stary olej spuszczono całkowicie.
jarkow [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-17, 20:19
Ja wlałem tyle ile napisali w instrukcji.Wcześniej miałem trochę więcej, więc nie moa co się sugerować tym co było.Zresztą do ćwiartki jak kupisz 0,5 litra oleju (butelka) i wlejesz to nic złego się nie stanie.Aaa uszczelniacze też wymieniałem.
Trol [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-02, 22:02
Rozumiem , że 420 mll do jednej lagi ? Bo 0,5 l do obydwu lag to wydaje mi się za mało
Adziad masz może manuala w wersji elektronicznej , mógłbyś zapodać mi go na skrzynkę ?
marco4polo@wp.pl bedę wdzięczny
jarkow [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-03, 10:38
Troll napisał/a:
Rozumiem , że 420 mll do jednej lagi ? Bo 0,5 l do obydwu lag to wydaje mi się za mało
Adziad masz może manuala w wersji elektronicznej , mógłbyś zapodać mi go na skrzynkę ?
marco4polo@wp.pl bedę wdzięczny
Oczywiście chodzi o 1l do obydwu, czyli ok 0.5 na jedną.Ja tyle wlałem i nic się nie dzieje.
Troll, w dziale download forum masz w wersji elektronicznej do zaciągnięcia. podjed 1/4 scrolem w górę strony i po prawej przy "Album" i "Statystyki" masz "Download"
Tam można zaciągnąć service manual ze 30MB
Trol [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-03, 22:48
I wszystko jasne , dzięki koledzy
Trol [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-28, 08:58
Uszczelniacze i olej w lagach wymienione ale w moim przypadku te 420 mll okazało się ciut za dużo . Lagi były sztywne jak diabli , musiałem poupuszczać po 20 mll aby było ok.
Być może to zasługa dodatkowych 6 centymetrowych dystansów wykonanych z
rury o odpowiedniej średnicy i włożonej wewnątrz między sprężyną długą a twardszą krótką .
Trol, Sam dystanse robiłeś?? czy już były?? To zdecydowanie przez ich objętość poziom musi być mniejszy, tak jak piszesz
Trol [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-30, 00:28
Dystanse już były . Poobcinane 6-cio centymetrowe rurki , widać gotowe były na średnicy bo nie ma na nich śladu toczenia czy polerowania . Takie obrzyny ale ładnie równo docięte i do tego podkładki płaskie na wymiar między sprężynami .
Dzięki olejowi 15W i tym dystansom przód jest sztywnawy, niemniej jednak przy prędkości ok 80 km/h coś mi nim telepie, jakby koło niewyważone , czy co .
Chociaż oponę poprzednik założył nówkę i wyważał ... Są świeżutkie ciężarki .
Aż licznik cały lata - tak telepie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum