Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana gaźnika membranowego .
Autor Wiadomość
piotrek316
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-15, 11:33   Wymiana gaźnika membranowego .

Co sądzicie o wymianie ga 1/4 nika oryginalnego membranowego na mechaniczny ? Myślałem nad ga 1/4 nikiem z hondy xr 600 .Czy ga 1/4 nik Mikuni TM 38 z pompką przyspieszeniową da rady ? Wiem że lepiej by było tm 40 ale nie znalazłem używanego .
Ostatnio zmieniony przez managa 2017-04-26, 20:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-03-15, 13:56   

powinien dac rade, ja dominatorowego wsadzilem zamiast keihina 36 i odziwo kat mi odpalil od sztycha :)
 
     
piotrek316
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-15, 14:38   

A lepiej szedł na dominatorowym niż na 36?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-03-15, 15:33   

nie jezdzilem, tylko zalozylem tak z ciekawosci na chwile
 
     
szeroki10 


Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 121
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2015-01-16, 13:52   

no może by rozkręcić ten temat?! Kto ma coś mądrego do powiedzenie?
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-01-16, 17:38   

Co prawda w innym moto (yamaha XV1700) ale w tamtym roku zmieniłem gaźnik z seryjnego podciśnieniowego Mikuni BST40 na gażnik Mikuni TM42.
Różnica dla mnie jest spora. Dużo szybciej się wkręca i strasznie nerwowy motocykl się zrobił :-) Normalnie jakbym inny motocykl sobie sprawił :-) (wcześniej miałem poprawie ustawiony seryjny gaźnik, hamownia, analizator spalin itp)
Spalanie jest na podobnym poziomie a wrażenia z jazdy są ciekawsze ;-) Mankamentem jest dużo szybsze zużycie tylnej opony ;-) hehe

W gaźnikach Mikuni z serii TM można dokupić praktycznie każdy nowy element gaźnka. Pompka przyspieszacza jest regulowana bezstopniowo a dodatkowo można wymieniać dysze tej pompki na różny rozmiar. Iglice również są dostępne w 3 rozmiarach (oczywiście każda ma 5 nacięć do regulacji)
Dyszę główną można wymienić bez rozbierania gaźnika, na spodzie jest jedna śruba a pod nią łatwo dostepna dysza główna :-)
Ogólnie bardzo fajny gaźnik dla osób które chcą trochę pobawić się w "mały tuning" bez rozbierania silnika. U mnie ten gaźnik, akcesoryjny filtr powietrza , grzebane wydechy, dorobiony czujnik TPS z fabrycznego gaźnika i szlifowany dolot (portki) zrobiło z moto bestyjkę ;-)

Niestety na rynku wtórnym jest ich mało a ceny wysokie.
Jak znajdę okazyjnie jakiś pasujący do NX to baaaardzo chętnie też nabędę :-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-01-16, 21:20   

Bardzo rzetelna opinia. Do tej serii gaźników dostępny jest baaardzo szczegółowy manual jak co ustawiać. Gdy pominie się kwestię pompki to opis ustawień można zastosować również do innych gaźników (dominator). Tyle razy były wątpliwości na temat poszczególnych ustawień i ich wpływu a tu jest wszystko ładnie opisane.

seria TM to to samo co HS, niech poprzednik potwierdzi...

http://www.mikuni.com/pdf/hs40_manual.pdf
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-01-16, 21:42   

Adziad ma rację :-) Mikuni HS to jest to samo co TM tylko seria HS jest dedykowana do motocykli Harley-Davidson (nazwa handlowa ale to ten sam sprzęt) . Mój gaźnik ma dokładnie oznaczenie HSR42. Odkupiłem od gościa który sprzedawał swojego HD na części.
Szkoda że na rynku jest tam mało używek a cena nowego nie jest niska....
Do naszego NX650:
http://mikuni.istore.pl/pl/honda-xr600-tm40-6.html
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-04-25, 21:35   

Trochę czasu minęło ale w końcu trafił do dominatora Mikuni TM40.
Zdecydowana poprawa na ruch nadgarstka :-) Polecam.

P.S.
Wszystko pasuje P&P
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-04-26, 06:18   

tomekz, Tylko jak się jeździ w błocku to często się w tm potrafi blokować popychacz pompki przyspieszającej. Trzeba go często czyścić i lekko smarować czymś w rodzaju wd40 co jednocześnie rozpuszcza syf i trochę smaruje. Kilka razy się nabrałem, że s silnikiem się coś dzieje, a to zawieszka pompki była. Pamiętaj o tym gdy będzie dziać się coś dziwnego.

Gaźnik oryginalny muli, ale jest całkowicie zamknięty, można go całego błotem oblepić i działa dalej;]
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2017-04-26, 07:29   

Tomekz, dzięki za opinie, kupuję z czystym sumieniem tm40. Tomek a powiedz, Kupiłeś nowy gaźnik, czy używany? Jak używany, to czy wiesz w czym wcześniej jeździł? Bo ten co ja chcę kupić, to od nowości przejechał 300km w xr650r,i nie wiem czy rozmowy dysz będą pasowały do dominatora. Pojemność niby ta sama.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-04-26, 12:21   

Artek, ale ty kupujesz tm40 czy gaźnik od xr650r? Bo to dwa inne gaźniki.
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-04-26, 13:22   

adziad, Dziękuję za cenne rady :-)
Artek, kupiłem używany, nie wiem w czym wcześniej jeździł. Dysze zmieniałem...
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2017-04-26, 14:43   

Adziad tm40, tyle że jeździł w xr650,a gaźnik od xr650 oryginalny też mam.
 
 
     
motomax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-26, 20:42   

W swoim dominku zbieram na razie pomysły i części do przeróbek,lezy mi na półce Mikuni TMR 41 w stanie praktycznie nowym,wystawiony na allegro,ale chętnych jak dotąd nie było więc do dominator go wrzuce..

przy montażu takich gazników wskazany jest porting głowicy i odetkany wydech,nic z gaznika który bedzie blokowany przez resztę.

Wydatniejsze doprowadzenie mieszanki jak i szybsze odprowadzanie spalin bedzie miało duży wpływ na poprawę charakterystyki mocy i momentu.

temat przerabiałem kilkukrotnie i wiem o czym mówie

Przy braku tych modyfikacji zyskujemy praktycznie tylko ostrą reakcję na gaz potem wszystko po staremu

krzywa mocy załamuje sie drastycznie przy portingu i wydechu jest znaczna poprawa.

Sam wydech to nie problem,ale już porting to skomplikowana sprawa,bo trzeba mieć dosyc spore zaplecze specjalistycznych narzędzi i trochę wiedzy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13