Wymontowałem ga 1/4 nik z zamiarem jego wyczyszczenia przed sezonem. Kupiłem preparat w sprayu Carb Cleaner.
W ga 1/4 niku było trochę smolistego czarnego nalotu (głównie przy przepustnicy), który udało mi się bez problemu wyczyścić, ale jest jeszcze jakiś zielony osad - coś jakby glon - z nim mam problem. Z plastkowych pływaków go zeskrobałem, ale nie mogę go usunąć z wnętrza ga 1/4 nika. Co to jest? I czy walczyć z tym? Myjką ultradzwiękową?
Druga sprawa: tłok czy jak to się tam nazywa (lajkonik jestem) jest cały czarny.
Ma tak być, czy też to czyścić na glanc?
I trzecia sprawa: na wylocie mieszanki powierzchnia dziwnie wygląda, ma takie dziwne powierzchniowe spękania. Co z tym fantem robić?
Jak już wymontowałem ten ga 1/4 nik (a trwało to dobre półtorej godziny) i rozkręciłem go (z dusza na ramieniu bo nigdy tego nie robiłem) to chciałbym go zrobić na perfekt :)
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-02-18, 07:06
Aras napisał/a:
jest jeszcze jakiś zielony osad - coś jakby glon
Aras napisał/a:
Co to jest? I czy walczyć z tym? Myjką ultradzwiękową?
najprawdopodobniej to ślady po utleniającym się mosiądzu z którego są wykonane elementy ga 1/4 nika, pewnie że myjka ultrad 1/4 więkowa by nie zaszkodziła ale bez niej też się obejdzie a kasy zawszę szkoda
Cytat:
Druga sprawa: tłok czy jak to się tam nazywa (lajkonik jestem) jest cały czarny.
Ma tak być, czy też to czyścić na glanc?
Ja miałem taki sam i zwykłą szmatką namoczoną w benzynie udało mi się tego nalotu większość spolerować, tak więc na Twoim miejscu jeszcze bym z tym powalczył
Cytat:
Można uszczelke wymienić bo ta już trochę przeszła
uszczelka do wymiany na bank, unikniesz w ten sposób wielkiego wkur..... tzn "zawodu" kiedy po włożeniu ga 1/4 nika na miejsce z czym zresztą jest dokładnie tyle samo zabawy co z jego wyjęciem - odkręcisz paliwo a ty zacznie się kapanie. Oj minę wtedy człowiek ma nietęgą
na motoriście ta uszczelka wraz z 2 małymi oringami kosztuje jedynie 113zł
dobrałem do swojego uszczelkę z odpowiedniego materiału (który nie rozpuści się w paliwie) więc jak jesteś zainteresowany to pisz na PW, dogadamy się
Cytat:
I trzecia sprawa: na wylocie mieszanki powierzchnia dziwnie wygląda, ma takie dziwne powierzchniowe spękania. Co z tym fantem robić?
Dzięki za rady.
O tej uszczelce też myślałem, nie cieknie, ale wygląda kiepsko. Lepiej dmuchać na zimne. Kupię kompletny zastaw naprawczy do ga 1/4 nika (mogę go mieć w cenie samej uszczelki z motoristy).
Nie trzeba sklepu z traktorami.. wystarczy np z łożyskami. Wez starą na przymiarke i za 2zl będziesz miał nowa uszczelke i zapasową Sam zakladalem taki oring olejoodporny za zeta i nic nie cieknie.
Tak jak mówią chłopaki, kupujesz oring 60/2 w sklepie z łożyskami. Pasuje idealnie. Jak masz wątpliwość, to we 1/4 ze sobą pokrywę komory pływakowej, to Ci jeszcze zamontują gratis ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum